Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Sinds afgelopen najaar eigenaar van een tiger 800 '13. Kom van een Honda Hornet af, maar wat een verschil in rijplezier. Zowel sportief als touren gaat mij hier veel beter op af. Helaas door het weer nog niet heel veel km's kunnen maken, maar afgelopen week kon het weer even, maar helaas kwam er wel een mankement naar voren. Het gas blijft hangen. In het begin veerde de hendel nog mooi terug, maar naar een aantal kilometers werd dit een onbedoelde cruise control. Een tijdje stil gestaan, de hendel goed heen en weeren, en toen was het weer goed. Maar na enkele km's was het probleem weer terug. Kortom als ie koud is werkt de hendel prima, als ie warm wordt blijft het hangen. Ik heb nu de gaskabels ingesmeerd met siliconenspray. Wat kan er verder nog mis zijn?

ps. Bij aankoop een originele dubbele kofferset erbij gekregen, maar dit ga ik niet gebruiken, iemand hier interesse?
Triumph kofferset.jpg
 
Sinds afgelopen najaar eigenaar van een tiger 800 '13. Kom van een Honda Hornet af, maar wat een verschil in rijplezier. Zowel sportief als touren gaat mij hier veel beter op af. Helaas door het weer nog niet heel veel km's kunnen maken, maar afgelopen week kon het weer even, maar helaas kwam er wel een mankement naar voren. Het gas blijft hangen. In het begin veerde de hendel nog mooi terug, maar naar een aantal kilometers werd dit een onbedoelde cruise control. Een tijdje stil gestaan, de hendel goed heen en weeren, en toen was het weer goed. Maar na enkele km's was het probleem weer terug. Kortom als ie koud is werkt de hendel prima, als ie warm wordt blijft het hangen. Ik heb nu de gaskabels ingesmeerd met siliconenspray. Wat kan er verder nog mis zijn?

ps. Bij aankoop een originele dubbele kofferset erbij gekregen, maar dit ga ik niet gebruiken, iemand hier interesse?
Heb je handvatverwarming (aan staan op dat moment)?
 
dat klopt inderdaad ja. reed met nieuwe zomerhandschoenen, dus op hoogste stand.
Misschien dat je handkappen ook hebt? Met HVV aan zet je handvat uit en kan reachts tegen je handkap of eind aanlopen.
Heb je het in alle 2 de standen?
Ik heb een Kaoko throttle lock en moest hiermee rekening houden met het afstellen van de throttle lock. Gelukkig realiseerde ik me dit bij het installeren en heb het direct getest met hoogste stand HVV aan: throttle lock uitgedraaid & gashendel niet geklemd.
Maar ook zonder zo'n throttle lock kun je uitzetting en klemming hebben. Check het even.
Succes
 
Misschien dat je handkappen ook hebt? Met HVV aan zet je handvat uit en kan reachts tegen je handkap of eind aanlopen.
Heb je het in alle 2 de standen?

Gister kunnen testen. het probleem speelt inderdaad alleen met de HVV aan (beide standen).
heb er nu nog niet naar gekeken, maar zal eens zien of daar ietsaan te passen valt.
Bedankt ieder geval!
 
Iemand in de buurt van Capelle aan den IJssel die weet hoe je de voorvork kan aanpassen?
Naar hyperpro. Van te voren een afspraak maken, dagje vrij nemen en meestal mag je gewoon in de werkplaats mee kijken / helpen, al weet ik niet hoe dit nu is met covid.

Ik ben een jaar of 3 geleden met een zx6r zo in Werkendam erg goed geholpen.

Uiteraard die groene SKF keer ringen. Bij mij werden ook de glijbussen vervangen, juiste dikte olie voor het veergedrag wat ik wilde en goede afstemming.
 
Hallo. Ik probeerde met de zoekfunctie maar niet veel succes... Is er iemand die de Heed upper crash bard installeerde op een tiger 800? Iemand die ik ken heeft ene van 2015 maar de handleiding van de installatie zat er niet bij... Ik heb zelf een 1200 en dat is blijkbaar helemaal anders... Mvg.
 
Hallo. Ik probeerde met de zoekfunctie maar niet veel succes... Is er iemand die de Heed upper crash bard installeerde op een tiger 800? Iemand die ik ken heeft ene van 2015 maar de handleiding van de installatie zat er niet bij... Ik heb zelf een 1200 en dat is blijkbaar helemaal anders... Mvg.
Misschien kun je rechtstreeks aan de leverancier van deze produkten je vraag stellen op de website : heedshop.eu
 
Hallo. Ik probeerde met de zoekfunctie maar niet veel succes... Is er iemand die de Heed upper crash bard installeerde op een tiger 800? Iemand die ik ken heeft ene van 2015 maar de handleiding van de installatie zat er niet bij... Ik heb zelf een 1200 en dat is blijkbaar helemaal anders... Mvg.
Ja, ik heb ze op mijn 800 gemonteerd. Maar warom wil je mijn handleiding hebben als het op de 1200 helemaal anders is?

Ben je lid van de Tiger groep op FB? Daar zijn deze week instructiefiles gedeeld
 
Môgge,

Zelf rijdt ik sinds een tijdje op een ST 675 RX en dat bevalt super. Mijn vrouw wil wat meer comfort en heeft vorige week proef gereden op een Tiger 800 XR BJ 2011. Ze is enthousiast en we zijn nu op zoek naar een Tiger tussen 2011 en 2014 met max 30k op de teler.

Zijn er nog zaken welke speciaal aandacht nodig hebben bij aanschaf van een Tiger 800 XR, Los van een dikke portemonnee tering wat zijn motoren duur op het moment.

Hoor graag van jullie.
 
Môgge,

Zelf rijdt ik sinds een tijdje op een ST 675 RX en dat bevalt super. Mijn vrouw wil wat meer comfort en heeft vorige week proef gereden op een Tiger 800 XR BJ 2011. Ze is enthousiast en we zijn nu op zoek naar een Tiger tussen 2011 en 2014 met max 30k op de teler.

Zijn er nog zaken welke speciaal aandacht nodig hebben bij aanschaf van een Tiger 800 XR, Los van een dikke portemonnee tering wat zijn motoren duur op het moment.

Hoor graag van jullie.

Ik zou er één zoeken van na 2015, zijn er toch merkbaar op vooruitgegaan toen.
 
Ik zou er één zoeken van na 2015, zijn er toch merkbaar op vooruitgegaan toen.
Klopt, maar de dikte van de portemonnee werkt een beetje tegen. Dus graag advies voor de het model 2011-2014. En mocht ik er eentje tegen komen uit 2015 en het past dan overweeg ik het zeker.
 
Môgge,

Zelf rijdt ik sinds een tijdje op een ST 675 RX en dat bevalt super. Mijn vrouw wil wat meer comfort en heeft vorige week proef gereden op een Tiger 800 XR BJ 2011. Ze is enthousiast en we zijn nu op zoek naar een Tiger tussen 2011 en 2014 met max 30k op de teler.

Zijn er nog zaken welke speciaal aandacht nodig hebben bij aanschaf van een Tiger 800 XR, Los van een dikke portemonnee tering wat zijn motoren duur op het moment.

Hoor graag van jullie.
Heb je wel eens gehoord van KAT motoren? Dit is een Triumph specialist in Noordwijkerhout, die heeft op dit moment nog een 2014 model staan met 40K op de teller (normale km stand voor zijn leeftijd)
 
Beste Triumph rijders.

Mijn motor geeft sinds vandaag continu het teken dat hij in zijn neutraal staat als ik de koppeling indruk. Het maakt niet uit in welke versnelling de motor staat, zodra ik de koppeling indruk geeft hij aan dat hij in zijn neutraal staat. Eerst had hij dit niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
 
We hebben vrijdag de Tiger opgehaald in Groningen bij de dealer. Het is een 2013 geworden met nog maar 13K Gelopen. We hebben nu een volledig Britse Garage. Moet nog een navigatieaansluiting fixen voor een Garmin zumo 390 en ben nog aan het oriënteren voor een topkoffer. Dit moet wel een stoere zwarte worden van Givi of SW motech.

hebben jullie nog advies waar de voeding voor de navigatie weg te halen. Op mijn ST heb ik hem rechtstreeks op de accu, dit levert geen probleem op omdat ik hem eraf haal als ik hem niet gebruik. En wellicht heeft iemand een houder liggen welke hij niet gebruikt, ik houd me aanbevolen.
 

Bijlagen

  • IMG_20210514_162842_902.jpg
    IMG_20210514_162842_902.jpg
    432,4 KB · Weergaven: 27
Beste Triumph rijders.

Mijn motor geeft sinds vandaag continu het teken dat hij in zijn neutraal staat als ik de koppeling indruk. Het maakt niet uit in welke versnelling de motor staat, zodra ik de koppeling indruk geeft hij aan dat hij in zijn neutraal staat. Eerst had hij dit niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
welk bouwjaar?
Mijn vorige tiger 800 uit 2011 had ook problemen met de goede versnelling aangeven, maar gaf dan de verkeerde aan.
Bleek een bekend euvel te zijn bij de eerste generatie, ik heb toen de sensor laten vevangen.

Gr. Jan
 
We hebben vrijdag de Tiger opgehaald in Groningen bij de dealer. Het is een 2013 geworden met nog maar 13K Gelopen. We hebben nu een volledig Britse Garage. Moet nog een navigatieaansluiting fixen voor een Garmin zumo 390 en ben nog aan het oriënteren voor een topkoffer. Dit moet wel een stoere zwarte worden van Givi of SW motech.

hebben jullie nog advies waar de voeding voor de navigatie weg te halen. Op mijn ST heb ik hem rechtstreeks op de accu, dit levert geen probleem op omdat ik hem eraf haal als ik hem niet gebruik. En wellicht heeft iemand een houder liggen welke hij niet gebruikt, ik houd me aanbevolen.
Bij mijn Tiger uit 2011 had ik de stroom van de stadsverlichting gehaald, dat kleine lampje in het midden.
voordeel vind ik dat er stroom op staat indien contact ingeschakeld is, en anders niet.
neus(je) eraf halen en de rand om de koplamp en je kunt erbij, bedrading makkelijk weg te werken.

Gr. Jan
 
Ik heb mijn triumph tiger 800 (bouwjaar 2013) verkocht en heb nog een OEM uitlaat liggen omdat ik er een aftermarket op had gezet. Heeft iemand hier daar interesse in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan