Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

USB lader aangeschaft. Kan handig aangesloten worden op de Optimate kabel van de druppellader. Geeft ook de toestand van de accu aan.

1547908778557.png
 
Hallo.
Mijn naam is Niels Aka SjukkieNL.
Na jaren te hebben gereden op de aprilia Caponord oa die van Kopperma ;-)
Sinds dit weekend in het bezit van een plaatje van een een tiger 800XC uit 2013 met slechts 5k op de teller. (De africa twin werd toch iets te duur)

Ik lees dus vanaf heden mee op jullie draadje.

De vorige eigenaar heeft wat gedaan zo heeft de motor led verlichting, een alu carterbeschermer, handvatverwarming en valbeugels.
Ik ben nu nog op zoek naar leuke breedstralers voor op de valbeugels?? Ben benieuwd hoe jullie bikes zijn uitgedost

Ik ga de bijgeleverde topkoffer verkopen. Deze is werkelijk in nieuwstaat. Dus als er geintreseerde zijn stuur even een PM. Komt met montageplaat etc..

Eerste klusje word nieuwe koffer beugels voor mijn givi set. En het monteren van de gps boven de tellerpartij..

Met zonnige groet Niels
 

Bijlagen

  • IMG-20190402-WA0000.jpg
    IMG-20190402-WA0000.jpg
    180 KB · Weergaven: 22
Hoi Niels
Je hebt de motor bij brabantmotors gekocht zie ik, ik kom er al jaren echt een top zaak .
Mooie motor in de goeie kleur , veel plezier er mee.
 
Iemand een idee of het mogelijk is om xr velgen onder een xc te zetten?
Ja dat kan, heb het zelf ook gedaan.
Dat lijkt me niet want dat voorwiel is kleiner en dan blijft er van je geometrie niets over
En hoeveel van de motorrijders hebben de vorkpoten doorgestoken? dat geeft hetzelfde effect.
Waarom zou je dat willen ?
Een setje spaakwielen met nopjes en een set gietwielen met wegbanden
 
Ja dat kan, heb het zelf ook gedaan.

En hoeveel van de motorrijders hebben de vorkpoten doorgestoken? dat geeft hetzelfde effect.

Een setje spaakwielen met nopjes en een set gietwielen met wegbanden


Thnx voor je antwoord. Heb je daar ook een foto van ? Voorspatbord zou gezien de montage van de XR niet meer passen?

Ik wil stukjes offroad rijden, bv de TET en niet mijn velgen daarop kapot rijden.
Evt zat ik te denken om de voorvork aan te passen van XR naar XC.
 
Mezelf hier ook maar even voorstellen.

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van deze mooie rode Tiger 800 XCA.

1386107

Ik ben al lang niet meer op het motor forum geweest maar wel al heel lang lid.
Eerder veel actief geweest in het Arnhem topic en later ook bij de Speed- triples.

Door een fietsongeluk wat ongemakken aan mn knie op gelopen en de hoek die mijn knie moet maken voor de Speed was niet meer comfortabel.
Ik hoop met m'n nieuwe rode makker weer lekker veel kilometers te kunnen maken.
 
Thnx voor je antwoord. Heb je daar ook een foto van ? Voorspatbord zou gezien de montage van de XR niet meer passen?

Ik wil stukjes offroad rijden, bv de TET en niet mijn velgen daarop kapot rijden.
Evt zat ik te denken om de voorvork aan te passen van XR naar XC.

@beaux Je hebt een pb.
 
Newby,

Nieuw op het Motor-Forum en nieuw op een Triumph Tiger, woonachtig te Apeldoorn.

Na vele jaren BMW gereden te hebben mijn R1200R ingeruild voor een Tiger 800 XRt.
Momenteel dus druk bezig met het inrijden van de motor, is wel wennen zo'n hoogpoot.
Maar wat stuurt die lekker en wat een soepel blok "me so happy".

1387961




Er zijn wel een paar mods die ik eventueel wil/moet doen.
- andere positie GPS (de GPS zit nu boven de kroonplaat)
- scherm ( te veel tubulentie)
- bokhulp ( het opbokken gaat veel te zwaar)
- hugger achterwiel (liefs van carbon)
- Givi gereedsschapbox S250 (reeds besteld, ruimte onder zadel is toch kleiner dan van de BMW)
- ketting smeer systeem ( de laatste keer dat ik een ketting heb gesmeert is ergens in 1998)

Ik zal dus dit forum helemaal doorspitten in de avonduren want momenteel is het buiten veel te mooi weer om binnen te zitten.

p.s. Ik zie dat er twee Tiger 800 forums zijn dus dit berichtje is twee maal gepost
 
Hoi Joho
De bmw r1200r is ook niet de minste motor , wel met cardan , kom zelf van een cardan motor en vind ketingaandrijving stukken prettiger.
Voor de gps is een steun te koop ,waardoor je gps boven de tellers gemonteerd word, perfect .
Scherm is erg persoonlijk , de meesten hebben een puig , maar de minste turbulentie heb je me een kleiner scherm ,flyscreen of zo.
Een osco kettingsmeersysteem lost je andere probleem helemaal op , mijn xrx heeft nu 34000 km ,ketting is nog ori ,spannen of ketting schoonmaken doe ik nooit ,als de acherband versleten is zet je de ketting weer op de juiste spanning ,vandaar.
Hugger heb ik er ook op ,merk weet ik zo niet meer ,eventueel kan ik ff kijken.
 
- andere positie GPS (de GPS zit nu boven de kroonplaat)

https://sw-motech.com/en/products/navigation/GPS+mount/4052572018644.htm
- scherm ( te veel tubulentie)

Wij hebben een Givi Airflow gemonteerd, zit ook op mijn Supertenere en m'n vrouw is ook tevreden van het ding op haar Tiger.


- bokhulp ( het opbokken gaat veel te zwaar)

Lijkt idd of er niet goed over nagedacht is daar bij Triumph. Mijn veel zwaardere Supertenere laat zich veel makkelijker opbokken.


Veel plezier met je Tiger, mijn vrouw heeft haar R1200R ook ingeruild op een Tiger en zij wil niet meer terug.
 
@ allan, @ jos
Bedankt voor de reacties.

De navigatie boven de tellers dat is de juiste plaats, mooi in het zicht, vraag me echter af of deze ook geschikt is voor een 2019 model die met verstelbare ruit.
Ben nog niet helemaal thuis in de bouwjaren met bijbehorende modelveranderingen van de Tiger 800.
Eerste stap is overigens het inrijden van de motor, dan begint de speurtocht naar een geschikt ruitje dan weet ik ook welke afstel positie ik eventueel kan opofferen ten behoeve van de gps.
Na drie ritjes weet ik nu al dat ik veel plezier zal hebben aan de Tiger
 
Laatst bewerkt:
@ jos
34000 km met originele ketting netjes, dan betaald een ketting smeer systeem zich wel uit.
Ik zag al surfend over internet een smeersysteem die werkt m.b.v gps , die kijkt dus ook naar je rij snelheid. Pro-Oiler, geavanceerde, GPS satellietgestuurde kettingsmeersystemen
In de gouwigheid zag ik ook dat die osco rekening houd met temperatuurs veranderingen.
Dat wordt eerst nog een hele studie.

Die hugger die jij gemonteerd hebt, is die van carbon? Ik ben al surfend op interned tot nu toe alleen kunstof exemplaren tegengekomen.
 
Hoi , de osco is een simpel handbedient pompje wat je na ca 300 km ,of na elke tankbeurt, een keer uittrekt ,als het regent uiteraard vaker.
De hugger is van r&g en van plastic, wel mooi!
De ketting is na 34000 nog lang niet aan zijn einde,ik gok op minimaal 50.000km
 

Bijlagen

  • 20190422_192925.jpg
    20190422_192925.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 14
De navigatie boven de tellers dat is de juiste plaats, mooi in het zicht, vraag me echter af of deze ook geschikt is voor een 2019 model die met verstelbare ruit.
Ben nog niet helemaal thuis in de bouwjaren met bijbehorende modelveranderingen van de Tiger 800.
Eerste stap is overigens het inrijden van de motor, dan begint de speurtocht naar een geschikt ruitje dan weet ik ook welke afstel positie ik eventueel kan opofferen ten behoeve van de gps.
Na drie ritjes weet ik nu al dat ik veel plezier zal hebben aan de Tiger
[/QUOTE]
 

Bijlagen

  • 20180926_113309 (1).jpg
    20180926_113309 (1).jpg
    131,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan