Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Dat is idd de beste plek!
Boven de tellers, de gps houder voor de tiger van 2011-2016 past idd niet op de 2018-versie met LCD-scherm en verstelbare ruit.
Ik heb een aluminium buisje aan beide kanten platgeslagen en aan de ruitbevestiging gemaakt. hiermee onderste stand opgeofferd.
Aan buisje GPS-steun van Bikepenr.
 
De navigatie boven de tellers dat is de juiste plaats, mooi in het zicht, vraag me echter af of deze ook geschikt is voor een 2019 model die met verstelbare ruit.
Ben nog niet helemaal thuis in de bouwjaren met bijbehorende modelveranderingen van de Tiger 800.
Eerste stap is overigens het inrijden van de motor, dan begint de speurtocht naar een geschikt ruitje dan weet ik ook welke afstel positie ik eventueel kan opofferen ten behoeve van de gps.
Na drie ritjes weet ik nu al dat ik veel plezier zal hebben aan de Tiger
[/QUOTE]
Het plat geslagen buisje, goed idee.
 
even voorstellen.ik ben andre verzijl 59 jaar oud en rij nu 1 jaar op een 2014 tiger 800 met bijna alles er op en aan .ik heb er tot nu toe nog niet veel op gereden =2000 km.maar wil er dit jaar wat langere ritjes op rijden en hoop dat ik hier wat meer kom te weten over de tiger 800. groet andre
 
Welkom André. Inderdaad weinig km’s. Je rijdt zeker vaak alleen? Ik vind er zelf niets aan om alleen te rijden. Sinds ik bij een club ben aangesloten rij ik veel meer. Veel leuker om samen te rijden.

Vraag aan de anderen: is er wel eens een Tiger 800-rit georganiseerd vanuit het M-F?
 
Hoi , een paar jaar geleden heb ik eens een ritje voor de tiger 800 georganiseerd, was wel leuk.

En Ronaldos , idd alleen rijden is ook niets voor mij , rij ongeveer 10000km per jaar , meestal met onze mc ,of met ons vrienden clubje .
Andre op dit forum kun je alles te weten komen over de tiger 800 , een geweldige allrounder , die weinig minpunten heeft.
De grote draaicircel is wat mij betreft de belangrijkste.
 
Hallo,
Na jaren Ducati en Cagiva (laatste waren multistrada 1000DS en een GranCanyon 900ie) te hebben gereden heb ik nu een Tiger 800 XRX uit 2016.
Ik heb altijd veel zelf gesleuteld en verbouwd aan mijn motoren en wegens verhuizing naar een woning met kleine garage is dat niet meer mogelijk. Tenminste geen 4 of 5 motoren tegelijk in de schuur. Ik was het ook een beetje zat om vlak voor ritjes nog mijn motor klaar te maken. Nu dus een knappe en fijne motor!
Ik ben hem inmiddels vol aan het hangen met praktische accessoires en goodies!
Touratech GPS houder zit er inmiddels op. Snavel (niet praktisch maar wel mooi!) in kleur. XC stuurverhogers. Kofferrek (moet ik nog aanpassen voor mijn touratech Zega koffers). Sportdemper is onderweg. Daar maak ik zelf nog een linkpijp voor. Niet voor de sportiviteit, maar puur omdat ik het kofferrek dan dichter bij de motor kan plaatsen.
Hugger is onderweg en valbeugels.
Wensen: handvatverwarming, verstralers en alu bellypan.

Hoop er veel fijne kilometers mee te gaan rijden!
 
Hallo,
Na jaren Ducati en Cagiva (laatste waren multistrada 1000DS en een GranCanyon 900ie) te hebben gereden heb ik nu een Tiger 800 XRX uit 2016.
Ik heb altijd veel zelf gesleuteld en verbouwd aan mijn motoren en wegens verhuizing naar een woning met kleine garage is dat niet meer mogelijk. Tenminste geen 4 of 5 motoren tegelijk in de schuur. Ik was het ook een beetje zat om vlak voor ritjes nog mijn motor klaar te maken. Nu dus een knappe en fijne motor!
Ik ben hem inmiddels vol aan het hangen met praktische accessoires en goodies!
Touratech GPS houder zit er inmiddels op. Snavel (niet praktisch maar wel mooi!) in kleur. XC stuurverhogers. Kofferrek (moet ik nog aanpassen voor mijn touratech Zega koffers). Sportdemper is onderweg. Daar maak ik zelf nog een linkpijp voor. Niet voor de sportiviteit, maar puur omdat ik het kofferrek dan dichter bij de motor kan plaatsen.
Hugger is onderweg en valbeugels.
Wensen: handvatverwarming, verstralers en alu bellypan.

Hoop er veel fijne kilometers mee te gaan rijden!

Ha Defi, gefeliciteerd met je Tiger! Kom ik je na het NTV topic toch nog weer eens tegen :)
 
Vraagje over mijn tiger 800 xr.

Vandaag heeft de tiger een grote beurt gekregen waarbij ook de ketting en tandwielen zijn vervangen.
Wat thuis opviel...
Als de tiger op zn jiffy rust, ligt de ketting op de middenbok en lijkt dus te slap te zijn afgesteld..
Echter als ik erop zit staat hij uiteraard wat strakker maar heeft nog steeds een paar..3 a 4 cm speling....

Staat hij zo correct of toch te slap?
 
Beste Tigerrijders, Ik ben een tijdje geleden overgestapt van een FZ1 Fazer naar een Tiger 800 XC (2013). Foto's volgen.
Ik ben druk in voorbereiding voor een lange reis door Rusland naar de Noordkaap.(Reisverslag volgt, incl verslag van de voorbereiding)

Tijdens het voorbereiden valt mij nu het volgende op: Tussen de +/- 55 en 75 km/u "hobbelt" de motor. Iemand bekend met het probleem?
Daarnaast het tweede: Op snelweg-snelheden vind ik de motor akelig instabiel.Zonder koffers.
Bij het aantikken van het stuur (zoals het tikje voor het insturen) gaat de motor in een wiebel die niet zomaar stopt.
Met koffers erbij wordt het zelfs rond 130 oncontroleerbaar voor mijn gevoel.
Achter busjes en vrachtauto's wordt de motor heel wiebelig.

Ik heb hiervoor een SV650 en een F1 gehad maar nooit last van gehad, zelfs niet met volle bepakking op 200km/u. Kan iemand dit verklaren?

Daarnaast, wat een ramp is het originele scherm.
Ik lees Puig/Givi Airflow. Nog andere aan te raden alternatieven?
 
Welkom Ikkos. Jouw verhaal komt wel bekend voor. (Heb zelf een XC uit 2015.) Je zult er rekening mee moeten houden dat je de topsnelheid in de praktijk nooit zal halen. Dit viel mij ook tegen komende van een Honda VFR. Dit zit hem in de combinatie van 21 inch voorwiel en de lange veerwegen. Dit maakt hem instabieler op hoge snelheid. 19 inch doet het veel beter op de weg maar is dan weer een stuk minder offroad. Zonder koffers is voor mij 150 de max. Met koffers hou ik het bij 130/140 gezien om nog wat marge te houden. Heb eens een tankslapper gehad op de autobahn toen ik met 140 een gefreesd wegdeel opreed. :o(Dit was niet aangegeven) Je zou de vering bij Hyperpro een reshim kunnen laten geven. Dan spreekt deze beter aan . Ook heeft GPR een stuurdemper voor de XC. Dit geeft duidelijk meer rust op hoge snelheid en in los zand. Oh ja, check je balhoofdlager op speling. Gebruik bij voorkeur een conisch lager.
Als ruit heb ik eerst een Puig gehad maar deze wiebelt nogal op hoge snelheid en raakte daarbij mijn navigatie die boven de tellers gemonteerd zit. Heb nu een Touratech. Deze is een stuk steviger maar niet verstelbaar. Deze voldoet voor mij (1.80m) prima.
Het hobbelen is ook bekend. Laat je voorvelg eens checken op onrondheid bij de lasnaad.Deze zit nogal eens boven de tolerantie. Heb zelf onder garantie 3 keer de voorvelg laten vervangen. De velg met de grootste afwijking was 5 ! mm. De afwijking is nu acceptabel maar perfect rond zal het nooit zijn.
De XC is grandioos offroad maar je levert daarvoor wel (hoge)snelheid in. Rijd je alleen op de weg dan is de XR de betere keuze. (19 inch voorwiel en wegbanden).
 
Laatst bewerkt:
Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.

De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization

Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden
 
Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.

De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization

Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden

Ik denk dat je dat het beste na kan vragen bij een motorzaak waar je heen wilt. Klepspeling controle is voor het grootste deel arbeidsuren, dus heel erg afhankelijk van het uurtarief.
 
Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.

De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization

Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden
Koste mij €75,- hoefden beide niet gesteld en was niet bij een officiele motorzaak, wel een officiele monteur.
 
Vooral de wiebelen (zoekerig?) vind ik wel een beetje bedenkelijk. Want de kans is straks groot dat ik straks een kind (of groot kind O-)) achterop heb, wat gebeurt er dan als die effe lekker tegen de topkoffer gaan hangen?
 
Welkom Ikkos. Jouw verhaal komt wel bekend voor. (Heb zelf een XC uit 2015.) Je zult er rekening mee moeten houden dat je de topsnelheid in de praktijk nooit zal halen. Dit viel mij ook tegen komende van een Honda VFR. Dit zit hem in de combinatie van 21 inch voorwiel en de lange veerwegen. Dit maakt hem instabieler op hoge snelheid. 19 inch doet het veel beter op de weg maar is dan weer een stuk minder offroad. Zonder koffers is voor mij 150 de max. Met koffers hou ik het bij 130/140 gezien om nog wat marge te houden. Heb eens een tankslapper gehad op de autobahn toen ik met 140 een gefreesd wegdeel opreed. :o(Dit was niet aangegeven) Je zou de vering bij Hyperpro een reshim kunnen laten geven. Dan spreekt deze beter aan . Ook heeft GPR een stuurdemper voor de XC. Dit geeft duidelijk meer rust op hoge snelheid en in los zand. Oh ja, check je balhoofdlager op speling. Gebruik bij voorkeur een conisch lager.
Als ruit heb ik eerst een Puig gehad maar deze wiebelt nogal op hoge snelheid en raakte daarbij mijn navigatie die boven de tellers gemonteerd zit. Heb nu een Touratech. Deze is een stuk steviger maar niet verstelbaar. Deze voldoet voor mij (1.80m) prima.
Het hobbelen is ook bekend. Laat je voorvelg eens checken op onrondheid bij de lasnaad.Deze zit nogal eens boven de tolerantie. Heb zelf onder garantie 3 keer de voorvelg laten vervangen. De velg met de grootste afwijking was 5 ! mm. De afwijking is nu acceptabel maar perfect rond zal het nooit zijn.
De XC is grandioos offroad maar je levert daarvoor wel (hoge)snelheid in. Rijd je alleen op de weg dan is de XR de betere keuze. (19 inch voorwiel en wegbanden).
Sorry het is een late reactie....

Zal mijn blog nog gaan delen.
Het lijk het meeste op 'Shimmy' of ' speed wobble' als ik het google.
Ik schrok er van maar het schijnt vaker voor te komen.

Ik heb gekozen voor een Givi Airflow. Even een kort testrondje maar wat een enorm verschil.
Op de hoogste stand kan ik nu tot 135 met open vizier rijden. tot 110 is zonder oordoppen goed te doen. (heb ze wel altijd in, maar was even ter test) wat een verschil.
Ik ben zelf 1.84

Gezien de tijd zal ik nu niks aan de balans doen en wellicht staat er na mijn reis wel eenTiger 800 te koop. we gaan het zien. Keep you posted! (Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan