Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Ik zeg laat maar komen. Brembo's , Tubeless velgen ,Pinkers op een veiliger plek en bolt on steppies achter. *O* Ze gaan het leren! Hoop alleen dat het gewicht binnen de perken blijft. Ik vind mijn 2015 al zwaar zat.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht moet idd binnen de perken blijven anders heeft het hogere vermogen in vehouding geen winst.
Brembo heb ik al op mijn 2018 Tiger.
Maar ziet er mooi uit voor zover je kan zien op de foto's. Ben erg benieuwd naar de specs van de 900.
 
Ik ben nog heel tevreden over mn 2015 xrx
En meer power heb ik niet nodig , lager gewicht dat lijkt me wel wat , de 4,8 kg lichtere einddemper van Max torque cans was voelbaar beter.
Als de accu aan zn eind is komt er een lithium voor in de plaats ,scheelt weer 3 a 4kg .
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan of de huidige generatie gepland was voor langer, of meer een tussen-opfrisser was om de markt geïnteresseerd te houden tot het nieuwe model klaar was. ;) We zullen het zien.

Inmiddels mijn eigen 800XC binnen gekregen, wat problemen weggewerkt, gewassen en de eerste kilometers gemaakt. Best tevreden. Rijdt leuk. Nu nog het kofferrek monteren en iets bedenken voor mijn overmaatse topkoffer. ;)

 
Nog te monteren:

Rearhugger van R&G en de navigatie.
Klein topkoffertje en bobbins voor de paddockstand zitten er inmiddels op.

Voor de navigatie ga ik een beugeltje tussen de ruitbevestiging zelf maken.
Dan komt ie mooi boven de het scherm.
full
een beugeltje tussen de ruitbevestiging zelf maken.
Dan komt ie mooi boven de het scherm. En is het gelukt om een beugel te maken en te bevestigen?
zo ja graag een foto plaatsen hoe je het gedaan hebt, ben benieuwd ivm ook een aanschaf van een tijger.
 
Jazeker , is gelukt met aluminium buisje die ik aan weerszijden heb platgeslagen.
Zo tussen de 2 armen van de ruitbevestiging bevestigd. Zo heb ik wel de laagste stand van de ruit opgeofferd.
Aan het buisje zit een GPS-houder van BikePenR.
Buisje is 20mm. De steun is voor 22mm.
Heb een stukje van de buis als opvulling gebruikt.

Woon in het midden van het land, altijd welkom om te kijken!
 

Bijlagen

  • 20190901_115850.jpg
    20190901_115850.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 19
  • 20190901_115957.jpg
    20190901_115957.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 25
  • 20180926_113309 (1).jpg
    20180926_113309 (1).jpg
    131,3 KB · Weergaven: 33
  • 22st111_250.jpg
    22st111_250.jpg
    8,6 KB · Weergaven: 38
Als er nog leuke tips zijn voor de montage van een navigatiesteun boven het dashboard op mijn '11 XC, dan hoor ik dat graag. Liefst met foto's.
 
Hallo Tiger rijders! Vanaf afgelopen vrijdag mag ook ik me een tiger rijder noemen 🐅. Het gaat om een 800 uit 2012. De fiets heb ik redelijk kaal gekocht, dat betekent mooie upgrades kopen nu.

De meeste zaken kom ik wel uit, enkel de koffers zijn een dingetje, toch redelijk duur. Ik heb het internet wat doorzocht en buiten de bekende merken (sw motech, givi, touratech) zijn er ook nog minder bekende, goedkopere merken op de markt, zie oa de link hieronder.

Iemand hier nog tips, of merken die de moeite waard zijn om te bekijken?

https://heavyduties.ro/triumph/tiger-800/

https://m.louis.nl/artikel/h-b-koff...0564005&list=4f342171bf23fac79a2162cb0f6ec97b
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig verschillen smaken 😉. De machine wordt niet extreem breder, ook vind ik de handel beter dan met een top koffer, zwaarte punt lekker laag houden.
 
Als er nog leuke tips zijn voor de montage van een navigatiesteun boven het dashboard op mijn '11 XC, dan hoor ik dat graag. Liefst met foto's.

@ghulst hIer wat foto's zoals ik m'n garmin zumo bevestigd heb:

Een garmin "bolletje" op het frame van de ruit vastgeschroefd.
1567777067689.png


Daar een 11 cm lange "arm" aan vast gemaakt.
1567777110790.png



Met daaraan de houder van de garmin.
1567777157317.png


De navigatie staat zo precies boven m'n tellers en goed in het zichtveld.
 

Bijlagen

  • 1567776776267.png
    1567776776267.png
    154,8 KB · Weergaven: 5
  • 1567776811832.png
    1567776811832.png
    140,8 KB · Weergaven: 8
  • 1567776854564.png
    1567776854564.png
    167,9 KB · Weergaven: 8
  • 1567776854564.png
    1567776854564.png
    167,9 KB · Weergaven: 9
Dit jaar in het voorjaar een XRX 800 gekocht. Had hiervoor een Husqvarna Strada. Neem de motor mee in mijn busje. Caravan erachter en de bergen in. In mei de Pyreneeen gereden. In sept. de Alpen. Alle grote colls, en veel kleine gedaan. Elke dag super motorweer gehad. Ik rijd duo met mijn vrouw. De Tiger heeft nu ca 7600 km gelopen. Waarvan 5600 in het gebergte. Verbruik is 25,4 over deze afstand. Heel netjes vind ik. Heerlijk soepel blok. Minpuntje is de achteraf opgezette middenbok. Wat klappert dat ding. Verder van de winter de navigatie verplaatsen. Nu op het stuur, gaat naar boven de tellers.
 

Bijlagen

  • HREM7529.JPG
    HREM7529.JPG
    245,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5919.JPG
    IMG_5919.JPG
    213,5 KB · Weergaven: 13
Dit jaar in het voorjaar een XRX 800 gekocht. Had hiervoor een Husqvarna Strada. Neem de motor mee in mijn busje. Caravan erachter en de bergen in. In mei de Pyreneeen gereden. In sept. de Alpen. Alle grote colls, en veel kleine gedaan. Elke dag super motorweer gehad. Ik rijd duo met mijn vrouw. De Tiger heeft nu ca 7600 km gelopen. Waarvan 5600 in het gebergte. Verbruik is 25,4 over deze afstand. Heel netjes vind ik. Heerlijk soepel blok. Minpuntje is de achteraf opgezette middenbok. Wat klappert dat ding. Verder van de winter de navigatie verplaatsen. Nu op het stuur, gaat naar boven de tellers.

Netjes dat brandstof verbruik. Toch zeker met duo en in de bergen.
Mijn 2015 model heeft nu over ruim 15000 km een gemiddelde van 1 op 20.8 verbruikt.
Middenbok rammelen is inderdaad een vervelend probleem, snap trouwens niet waarom ze die nu als optie hebben i.p.v. af-fabriek. Bij de 2015 was die nog standaard en rammelt (bij mij) niet.
 
Vraag omtrent een Tiger 800 Stock uitlaat.
Laatst heb ik mijn Stock tiger 800 uitlaat verkocht, echter de koper geeft aan dat de uitlaat veel herrie maakt, meer dan zijn Arrow zonder DB killer.
Hij stuurde mij een foto van de uitlaat waarin, in het uiteinde van de uitlaat gaatjes zitten? Het gaat om stock triumph uitlaat uit 2011 die ooit onder mijn tiger heeft gezeten geen idee of die gaatjes er normaal in hebben gezeten of het normaal is, nooit gezien.

Zitten deze gaatjes er normaal in?



$_85.jpg
 
Vraag aan de ervaringsdeskundigen.

Ik zit er ernstig over na te denken mijn huidige motor, een BMW F700GS, in te ruilen. En de Tiger XR is me erg bevallen tijdens een proefrit. Nou ja, het blok dan, de Tiger in kwestie stond op niet al te beste banden, en ik vermoed ook te lage bandenspanning, dus het was nogal werken om hem de bocht door te krijgen. Ik verwacht dat dit een euvel van die specifieke motor was...

Nu staan er een aantal Tigers te koop met een km-stand zo tussen de 20.000 en 30.000 km. Wat is jullie ervaring met dit soort km standen bij jullie Tigers? Bezwaarlijk, of geen enkel probleem?

Wat zijn de algemene ervaringen wat betreft betrouwbaarheid van deze motor?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
 
Mijn xrx heeft er bijna 40000km opzitten , en voelt en rijd nog als nieuw .
Ik heb de motor nu vijf jaar en rijd vooral wat grotere tochten , dolomieten , alpen , wales etc
Maar ook af en toe wat licht onverhard is goed te doen.
Kortom het is een echte betrouwbare allrounder met een heerlijk blok .
 
Geen probleem. Net als de Honda VFR blijft de Tiger gewoon gaan zolang je hem netjes onderhoud en behandeld. Er zijn er met meer dan 2 ton op de teller en Still going strong. :]
 
Ik heb mijn XR bij 18dkm gekocht en geen probleem mee gehad (tot een total loss glijpartij). Daarna de XRX bij 21dkm, zit nu bijna op 30dkm, niks aan de hand.

Overigens ben ik ook in de fabriek in Hinckley geweest en heb daar rond mogen kijken in de productie (heb een achtergrond in reliability engineering). Ik was daar ronduit onder de indruk van de mate van kwaliteitscontrole.
 
XcX-2015 model, bijna 80k op de teller, merendeel wel woon-werk verkeer en af en toe een leuk ritje, geen enkel probleem gehad, motorisch nog perfect.
Af en toe banden en ketting vervangen plus regulier onderhoud. Hiervoor ook proefgereden op een BMW (dacht FS800?), maar die vond ik niet zo lekker rijden, plus die trilde meer (2 cylinder). Bij de souplesse van de Triumph was ik eigenlijk gelijk verkocht....
 
Terug
Bovenaan Onderaan