Triumph Tiger 800 XC vs XR (2011-2013) verschillen zithouding (en andere)

martijneg

Rookie
15 nov 2018
15
5
Hey!

In mijn zoektocht naar een nieuwe motorfiets heb ik de Triumph Tiger 800 als mogelijke kandidaat gevonden. Ik heb erg stijve heupen en heb inmiddels ontdekt dat ik het best in een zoveel mogelijk 'stoel-houding' zit qua heup- en kniehoek en dat hoe dichter mijn voeten bij elkaar zitten, hoe beter het is. (Ik zoek dus een hoge en smalle fiets.)

Ik heb vandaag op een Tiger 800 XR uit 2011 gereden en vond het echt een fijne en supermooie motor. Ik heb gezien dat er ook een XC versie van is en die vind ik optisch eigenlijk nog mooier, met de gespaakte wielen. (Ik was niet echt van plan om off-road te gaan.)

Uit de reviews die ik zo heb gelezen maakt het qua rijgedrag niet zoveel uit; allebei mooi. (Tenzij iemand hier daar nog commentaar op heeft.) Maar ik was vooral benieuwd of er nog verschillen zijn in de zithouding? Ik weet dat de XC wat hoger is, maar als vervolgens de treetjes en tank in verhouding op dezelfde plek zitten maakt het dus qua zitcomfort niet uit.

Zijn er hier mensen die op beide gereden hebben en mij kunnen vertellen of en wat het verschil is qua zithouding?

(Ja, ik moet proefrijden, maar de twee XCs binnen een straal van 75 km zijn allebei letterlijk net voor mijn neus verkocht... Ik moet er dus 2 uur voor rijden... En dan kan ik 'm alsnog niet meenemen.)

En zijn er mensen die weten of de recentere XRX en XR versies (dus van 2015+ denk ik?) een andere houding bieden? Die zijn wel wat boven budget, maar als er een positief verschil is moet ik misschien toch eens proefrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan