Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou wel 3 dagen kunnen wachten met m'n geduld.

Uitlaat is besteld:
T011L7xx.jpg


Donderdag binnen als het goed is.
 
en hoe moet ik weten of op mijn nieuwe Tiger (nog geen maand oud) al de nieuwe hoofdstandaard staat? Misschien nekeer dealer Dirk contacteren.

.

als je brommerdje zo nieuw is dan heeft ie een nieuwe standaard....tenzij hij een jaar in winkel heeft gestaan
 
Wie weet waar je een verloop stekker kan krijgen van USA naar Europa 12v?

Moeilijk te vinden op internet, zoek echt een verloopstekker zonder kabel.

Alvast bedankt voor de info.
 
om te koppelen aan de 12v doos van de tiger links van het stuur

Is dat niet recentelijk besproken? Of wil je zeggen, dat je een Amerikaanse versie van de Tiger hebt?
 
Laatst bewerkt:
Net terug gekeken: Op pagina 96 staat de oplossing als je het mij vraagt.
 
Gisteren de tiger voor de 20K beurt weggestuurd. Kosten: € 598,58!! Maar dan wel klepcontrole, koel- en remvloeistof en drie bougies... Plus de geijkte zaken voor een grote beurt natuurlijk.
 
Tering da's niet echt een goedkope beurt. Ik moet nog 5000 km dus dan kan ik alvast gaan sparen. Weet je toevallig of ze de kleppen ook gesteld hebben? Ik vind 20000 erg vroeg om de kleppen te stellen. Bij moderne motoren gaan de kleppen op z'n vroegst eens bij 40000 verlopen.

Als hij uit de garantie is, ga ik het denk ik maar zelf doen. Je hebt wel een redelijk dure pakking nodig als je de "kop" eraf haalt.
 
Laatst bewerkt:
Zo :/ , hoeveel was je kwijt voor de 10.000 beurt, die moet ik binnen een aantal weken, dan kan ik mezelf al voorbereiden
 
Gisteren de tiger voor de 20K beurt weggestuurd. Kosten: € 598,58!! Maar dan wel klepcontrole, koel- en remvloeistof en drie bougies... Plus de geijkte zaken voor een grote beurt natuurlijk.

tsja had al gelezen dat de 20.000km beurt niet goedkoop was. De onderdelen zijn vaak niet de kosten, arbeidsloon zal wel de grootste kostenpost zijn.
Een troost, dan kan ie er effe weer tegen. Mijne heeft nog 2000km te gaan tot de 20.000km
 
Hallo allen

Enkele dagen geleden heb ik via de anwb een dagje proef gereden op een Tiger 800. Ik wou mijn bevindingen ff kwijt (heb het ff laten bezinken want mijn eerste reactie op een nieuwe motor is altijd *O*)

Ikzelf heb een F650GS 1 cilinder, dus het eerste wat natuurlijk opviel was het giga vermogen en koppel. De Tiger wil het liefst (hard) vooruit, maar gelukkig was het gas goed te doseren. Ik ben zelf een rustige rijder en had geen probleem de tijger te temmen als het ware. En dat geluid, echt fenomenaal!

Ik vond de Tiger vrij comfortabel. Vrijwel geen trillingen, ook niet op de snelweg. Dat is met mijn 1 pitter wel anders. Na een dagje rijden had ik geen last van slapende handen of voeten. Perfect.

Wat mij wel erg tegenviel was dat het stuur te ver naar voren is geplaatst. Ik krijg dan al gauw last van mn shouders, dus een motor met een rechte zit is echt een must voor mij. Daarnaast had ik ook moeite met manoeuvreren. Ik ben door de Veluwe gereden, lekker veel bochtjes maar ik kreeg hem nooit echt goed omgelegd. Het zal wel ook een deel gewenning zijn, maar mijn BMW is wat dat betreft echt een bochtvreter. Ook met straatje keren had ik moeite. Met al toch wel de grootste afknapper vond ik. Overigens bij wat hogere snelheden was er wel goed te sturen! Het ruitje voldeed maar kwam erg goedkoop over, liep een beetje te dansen in de wind.

Over het algemeen wel een positieve indruk, zeker het feit dat de Tiger erg compleet is sprak me erg aan. Het dashboard is goed afleesbaar en er zitten veel functies op. Die 12v aansluiting zit daar echt perfect bij het stuur. Aan het stuur zou ook wat te doen kunnen zijn met stuurverhogers (denk ik) maar het gooi en smijt karakter miste ik wel erg. Maar dat is zoals ik al zei waarschijnlijk een kwestie van wennen aan het rijwielgedeelte.

Verbruik viel mee, na 350 km had ik gemiddeld 1 op 18 gereden. Netjes maar natuurlijk niet te vergelijken met de 1 op 25 van mijn BMW :P

Het enige wat ontbrak was een alarmlicht knop! Waar zit die ergens? Ik kon hem niet vinden!

Hebben jullie ervaring met stuurverhogers of andere truucjes om een wat rechtere zit te krijgen? Het liefst helemaal rechtop. Of zou de XC dan voor mij de betere keus zijn?

Hier nog een filmpje van de Tiger!
 
@Cloudsurfer: grappige review. Even voorop gesteld dat ik geen tiger 800 rij, maar wel meelees.
Ik heb zelf nu 2 keer met een tiger gereden, 1 keer alleen op de straat versie, en 1 keer op een XC met mijn vrouw achterop. Zijn beide keren korte ritten geweest van nog geen 30 minuten.

Op dit moment rij ik een suzuki gsr600, een naakte fiets met het terug getuned blok van de gsxr600. Op hoge toeren pit genoeg, en een heerlijke pleur maar in de bocht fiets. Maar alles komt pas tot zijn recht op hogere snelheden.

Voor mij voelde de Tiger als een heerlijk doseerbare fiets, die je zowat als een diesel kunt rijden. Echt genoten van het vlakke koppel afgifte. Met 30 een dorp uitrijden in 4 en dan gewoon wegtrekken naar 80 alsof er niks aan de hand is.

Ik sluit me bij je aan dat de motor bij straatje keren wat lomp aanvoelt en lastig te hanteren is. Bij snel op elkaar volgende bochten links en rechts is de hoge tiger was in het nadeel tov mijn naked, maar dat is niet verwonderlijk. Bij wat langzamer en ook wat meer glooiend bochtenwerk vond ik de tiger heel fijn reageren, en voelde alsof ik als een heertje van bocht naar bocht stuurde.

Gezien wat ontwikkelingen hier in huize IQski heb ik de tiger 800 op mijn verlanglijstje gezet. Kan nog wel een jaar of misschien langer duren, maar ik heb een heel sterk en goed gevoel bij de tiger. Dus ik blijf nog even vrolijk meelezen om zowel goede als minder goede verhalen in me op te nemen.
 
@cloudsurfer: ik heb de sw motech stuurverhogers van 2cm en ik vind het echt veel beter met (en ik heb een XC). Of dat voor jou voldoende is is natuurlijk iets anders.
Met keren in de straat en dergelijke heb ik niet echt problemen, ik kwam hiervoor wel van een street triple waarmee dat ook niet vanzelf gaat, dus dat scheelt mss wel. Oefening baart kunst zou ik zeggen. :D
 
Laatst bewerkt:
Jeroen, ik heb nog niet op een XC gezeten. Zit deze van zichzelf al recht, of hang je net zover naar voren als de normale 800? Het is dat ik vandaag geen tijd heb anders was ik wel ff naar Goedhart gegaan om op een XC te zitten '(
 
Laatst bewerkt:
Jullie weten dat je de risers kunt omdraaien hè....?

Draaicirkel is voor mij tha bomb :P..... En zoals altijd afhankelijk van wat je eerder kende :).
 
Jullie weten dat je de risers kunt omdraaien hè....?

Zodat het stuur nog verder van je af staat ;)
Ik geloof niet dat de wens was, maar een setje verstelbare Rox risers doet wonderen schijnt (heb ze zelf niet)
2" Pivoting Bar Risers for 7/8" OR 1 1/8" Handlebar

Een vederlicht sturende machine ala Street Triple, volgens mij een van de best sturende straat fietsen (enige die ik gereden heb die nog meer gooi en smijt is de KTM 690 SM) is de 800 inderdaad niet, maar tis zeker ook geen choppert. :P

Zitpositie bevalt mij uitstekend, vorige week vanuit Zwarte Woud in een dag 750 km gereden (helft autobahn, helft landstrassen) geen centje pijn
 
De wens is inderdaad een stuur wat dichter bij het lichaam voor een rechte zithouding. De zithouding op de standaard 800 is mij te sportief. Ik zal van de week eens plaats nemen op een XC, ik zag dat daar standaard risers op zitten.
 
De wens is inderdaad een stuur wat dichter bij het lichaam voor een rechte zithouding. De zithouding op de standaard 800 is mij te sportief. Ik zal van de week eens plaats nemen op een XC, ik zag dat daar standaard risers op zitten.

De standaard 800 heeft ook risers. De XC heeft een extra set risers die het stuur 20 mm hoger zetten. Bovendien is het stuur van de XC ongeveer 30 mm breder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan