Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje aan de mensen met een navigatie-systeem.
Hoe hebben jullie die aangesloten op de 12 Volt aansluiting van de tiger? :?
Ik ben al een tijd op zoek naar een kabel met een kleine 12 Volt stekker en een mini-usb aan de andere kant voor mijn garmin maar heb die nog niet kunnen vinden, alleen maar grote 12-Volt stekkers.

Jan
Ook rechtstreeks op de accu. Werkt perfect.
 
Dat werd tijd ! :D
Veel plezier met de rodage !
Bedankt :W
Zijn er hier al rijders die een Hugger hebben ?
Ik vind deze van R&G er niet slecht uitzien ,op de site van Brabantmotors staat er ook ééntje maar die blinkt te hard en steekt daardoor te hard af op de rest
img1187.jpg

http://www.rg-racing.com/browseType/rear_hugger/RGH0003BK.aspx
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :W
Zijn er hier al rijders die een Hugger hebben ?
Ik vind deze van R&G er niet slecht uitzien ,op de site van Brabantmotors staat er ook ééntje maar die blinkt te hard en steekt daardoor te hard af op de rest
[afbeelding]
http://www.rg-racing.com/browseType/rear_hugger/RGH0003BK.aspx

Hoi Eddy...108 pond :( -O- ?

Via onderstaande link kost een Hugger voor de 800 serie ca 82 pond, scheelt toch nog wat, al blijft het een pak geld :
Pyramid Plastics Online

Edit : dat ís waarschijnlijk die glimmende die je bedoelde... |(
Succes !
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :W
Zijn er hier al rijders die een Hugger hebben ?
Ik vind deze van R&G er niet slecht uitzien ,op de site van Brabantmotors staat er ook ééntje maar die blinkt te hard en steekt daardoor te hard af op de rest
[afbeelding]
http://www.rg-racing.com/browseType/rear_hugger/RGH0003BK.aspx

Ik vind die hugger op de site van brabant motors ook veel te glimmend, die van r&g ziet er veel beter uit. :Y :Y
Zit er ook over na te denken om een hugger aan te schaffen, recent een lang weekend in het moezel-gebied gereden en ook wat regen gehad. :] :]
Een hugger is dan toch wel praktisch.
 
Zo net terug van de advrider.com meet in Duitsland met de 800, lekker in het Sauerland gereden en ook aardig wat Krombachers naar binnen gekapt. 8-)

De 800 deed het weer perfekt zoals gewoonlijk en had aardig wat bekijks :)


Moet ook nog wat verzinnen voor m'n Zumo550...ook nog een goede mogelijkheid om te monteren boven de instrumenten, wordt een winter projectje.
 
Hoikes ,
weet iemand wat de kettingspanning moet zijn ?
De ketting van mijn tiger staat op zeker 40mm
( pas onderhoud gehad ...)
In het handboek staat 15 tot 25 mm ??
Wat is nu juist ?
grtzz , nelly
 


Deze wordt het voor mij misschien.

Vandaag de motor gewassen, wordt inderdaad erg vuil na een regenbuitje.
Groetjes,Kaar
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ook die van pyrimad plastics, als je zo'n probleem hebt met het glimmen...schuurpapier of een spuitbus matzwarte verf doet wonderen. De R&G hugger voor de 800 is volgens mij al weer uit de handel genomen, van de eerste serie zijn er nogal wat afgebroken.
 
Ik heb van het weekend aardig wat onverhard gereden en kwam erachter dat de veer van de middenbok aan de slappe kant is. De middenbok staat aardig te klapperen als je over een hobbelpaadje rijdt. Vanavond maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Ik heb trouwens zelf een soort van hugger gemaakt. De plaotjes staan wat pagina's terug in dit topic.

Ik wil trouwens het stationair toerental wat hoger hebben alleen moet daarvoor de tank eraf. Heeft iemand dit al gedaan? En wat moet er allemaal af?
 
Volgens mij is Triumph al met een iets sterkere veer gekomen voor de middenbok. Ik ga van het weekend eens vragen bij m'n dealer, hoor bij mijn 800Road ook regelmatig de bok klapperen.

@nelly gewoon de 15-25mm aanhouden, maar beter wat teveel dan te weinig speling, ik zelf houd em op ongeveer 25mm
 
@Burgerking,
De R&G hugger voor de 800 kan ik nergens vinden waar ze die verkopen?,Vind de R&G eigenlijk ook wel mooi!!!
Had ook ergens gelezen dat ze wel afbraken,maar was dat niet op een XC met noppenbanden?
Groet,Kaar
 
@Burgerking,
De R&G hugger voor de 800 kan ik nergens vinden waar ze die verkopen?,Vind de R&G eigenlijk ook wel mooi!!!
Had ook ergens gelezen dat ze wel afbraken,maar was dat niet op een XC met noppenbanden?
Groet,Kaar

nee was ook bij gewone 800's, op UK forum is nog een draadje met als onderwerp R&G recall.....zit best ver van de banden zo te zien, maar bij inveren raakte hugger volgens mij de accubak

Overigens de R&G was eerst iets van 150 Pond nu blijkbaar 108.....maar is alleen de hugger, de Pyramid, Skidmarx, Red Fox hebben allen geintegreerd kettingscherm.
De Skidmarx is er ook in CF, de Red Fox in CF-look
 
Niet steken he, dat is toch geen zicht op nen Tiger. ;-)

nee dit ziet er een stuk beter uit.... :?
bikepics-2219389-full.jpg

:N

boeien of het nu hoort of niet de shock kan wel wat bescherming gebruiken.

Maar probleem bij de meeste huggers voor de 800 lijkt dat ze bij ver inveren de accubak raken.
De R&G zou voldoende moeten zijn, maar blijft jammer dat ie zo'n 40-50 Euro duurder is dan de Skidmarx/Pyramid/Red Fox terwijl het minder plastic is.
 
nee dit ziet er een stuk beter uit.... :?
[afbeelding]

VEEEL beter. :D
Die shock kan wel wat vuil hebben, en anders zoals gezegd zo'n mudflap he. Op datzelfde engels forum heeft er daar eentje dat geplaatst, dat ziet er helemaal niet slecht uit.
Ik had gehoopt dat er een Mudsling voor gemaakt ging worden, maar dat zit er blijkbaar niet in dus is een mudflap volgens mij het beste alternatief.
 
VEEEL beter. :D
Die shock kan wel wat vuil hebben, en anders zoals gezegd zo'n mudflap he. Op datzelfde engels forum heeft er daar eentje dat geplaatst, dat ziet er helemaal niet slecht uit.
Ik had gehoopt dat er een Mudsling voor gemaakt ging worden, maar dat zit er blijkbaar niet in dus is een mudflap volgens mij het beste alternatief.

tsja wacht maar tot je ergens op vakantie bent, dikke 2000km van huis en de afdichtingen van schokbreker zeggen ineens krak....echt heel fijn om vanuit Italie via de Franse Alpen alleen op de veer te rijden, zonder demping. 1 keer is wel genoeg voor mij ;)
Mudflap....die schuurt dan weer lekker tegen je achterbrug. Ieder zijn ding, ik kijk het nog even aan of de Pyramid het uithoud bij andere gebruikers en dan bestel ik er een.
 
Laatst bewerkt:
ff een dubbeltje voor jullie gedachten...

Is het beleid dat bij de eerste service beurt de motor altijd aan de komputer wordt gehangen ?
Ik ging er vanuit dat dit standaard gedaan werd bij elke service onderhoud.Toen ik m'n motor weer ophaalde bij de dealer zag ik dat de "sleutel " indicator voor de service interval niet op 0 was gezet.Het antwoord van de dealer was dat ze dat nooit deden, dan konden ze elke motor van tegenwoordig wel aansluiten op een komputer.Het maakte volgens hun niks uit, de motor is rijdbaar ongeacht de stand van de service indicator.

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen voor wat betreft het wel/ of niet aansluiten van de komputer bij service beurten ?
 
Ik dacht toch ook wel dat de computer wordt aangesloten. In ieder geval kan er bij de triumph bijna niets meer zonder computer. Ik wou van de week het stationair toerental wat hoger zetten. Niet dus, zit niet meer eens een stelschroef onder de tank. Alles via de compu. Wat van de andere kant wel leuk is want als je de goede kabel hebt kun je via freeware je eigen motor updaten (mappings etc).
 
Volgens mij kunnen ze als ze die eraan hangen ook de eventuele historiek van foutmeldingen bekijken, lijkt me toch ook nuttig, en de laatste nieuwe map opladen indien nodig.

Als mijn dealer die interval niet reset, dan zou ik hem niet betalen, dat hoort bij het onderhoud.
 
ff een dubbeltje voor jullie gedachten...

Is het beleid dat bij de eerste service beurt de motor altijd aan de komputer wordt gehangen ?
Ik ging er vanuit dat dit standaard gedaan werd bij elke service onderhoud.Toen ik m'n motor weer ophaalde bij de dealer zag ik dat de "sleutel " indicator voor de service interval niet op 0 was gezet.Het antwoord van de dealer was dat ze dat nooit deden, dan konden ze elke motor van tegenwoordig wel aansluiten op een komputer.Het maakte volgens hun niks uit, de motor is rijdbaar ongeacht de stand van de service indicator.

Kan iemand er iets zinnigs over zeggen voor wat betreft het wel/ of niet aansluiten van de komputer bij service beurten ?

lijkt me niet echt logisch dat de fabrikant er zo'n idicator opzet (die alleen door de dealer kan worden aangepast) en dat de dealer er dan niets mee doet. Hoort gewoon bij de beurt en is ook en klusje van niks. Is bij de mijne ook gewoon gedaan.
 
@Spasticus,Knappe zaak!
Maar zal binnenkort toch wel een truckkie voor zijn dat je de indicator zeluf uit kan zetten?

Greets...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan