Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel, ik zeg wel 'stel' dat ik zou overstappen zou ik wel naar de XC overstappen. Ben het nu gewoon om met een 90/90/21 voorwiel te rijden en vind de 'looks' beter (heb het wel voor spaakwielen ipv gietwielen). En dan is grondspeling idd minder een probleem, minder hellingshoek door smaller voorwiel en iets meer grondspeling :) .

Mmmmmmm, keuzes hé :9 .

Denk dat ik toch maar eens zal zien wanneer ik een proefrit kan doen samen met mijn 'madam' 8-) .
 
Ik heb op de gewone 800 proef gereden maar daar had ik de stepjes erg snel aan de grond. Bij de xc moet je al aardig je best doen.
Vandaag bij 286 km getankt ==> 16 liter Dat is dus 1 op 17,8
Het zal wel. Ik ga er maar niet meer op letten. Vandaag is ie niet meer afgeslagen terwijl ik toch een 180 km heb gereden.
 
Dat had ik dus ook, stepjes aan de grond bij proefrit van gewone 800. Dat was voor het eerst van mijn leven dus ik schrok nog ook en dat tijdens proefrit. Ik ga toch voor gewone 800, ik ben juist niet zo van de spaakwielen, maar gelukkig smaken verschillen. En hopen dat veervoorspanning verhogen het grondspeling probleem oplost. Hoop dat container snel vol zit en naar Nederland komt. Stom he, weken aan t twijfelen, heb je hem gekocht wil hem gelijk hebben ook.
 
Als je puur op de boordpc en het reservelampje rijdt zul je idd nooit over de 300 geraken. Rij maar eens gewoon door tot er geen balkjes op het display staan. Heb je nog steeds minimaal 3 liter benzine over. Laatste keer tankte ik bij zo'n 356 km, ging er 16,8 liter in de tank. Geeft een actieradius van meer dan 400 km!

Bij mij gaat het lampje zo om en nabij de 260 km branden, rijstijl heeft maar weinig effekt op brandstof verbruik. Je kan inderdaad een flink eind komen op een tank maar bij vakantie trips probeer ik dat nooit zo snel, tankstop is dan vaak ook gelijk een pauze. Het is wel prettig te weten dat als het lampje gaat branden je nog zeker 80-10 km kan rijden. Ik zal het binnenkort bij een toertje in NL eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
De boordpc slaat de bal zeker mis! Ik rij altijd zuiniger dan dat de pc aangeeft. En stilstaan doe ik trouwens ook niet, zit regelmatig en langdurig boven de 6000 toeren (zeker in de bergen). Sterker nog, tijdens mijn vakantie in de Alpen heeft de T800 nooit minder verbruikt dan 1:20 en na de eerste tank in Nederland zat ie op 1:18,8... Lijkt erop dat de fiets zuiniger wordt naarmate de toeren toenemen in hoogte.

Als je puur op de boordpc en het reservelampje rijdt zul je idd nooit over de 300 geraken. Rij maar eens gewoon door tot er geen balkjes op het display staan. Heb je nog steeds minimaal 3 liter benzine over. Laatste keer tankte ik bij zo'n 356 km, ging er 16,8 liter in de tank. Geeft een actieradius van meer dan 400 km!
Ik heb slechts 1 keer getankt toen er geen blokjes meer op de display stonden, meestal tank ik goed op tijd (als het lampje aangaat) ik weet helaas niet exact hoeveel km ik toen gedaan heb (als ik de triplog kan geloven +- 300km) maar toen ging er wel 17,5liter in, dus had ik er normaal nog 1,5 over.
Meestal ben ik ook op weg met motoren die slechts 200-250km met een tank halen, en dan tank ik ook gewoon elke keer mee met de rest.
 
Ik reed met de eerste Tigers ook altijd met de voetsteunen tegen de grond toen de vering nog origineel stond ,bij de volgende Tigers met vering bezig geweest en nu stuurt hij als een sportmotor zonder de voetsteunen aan de grond te rijden ,één streepje nog over om te regelen
Heb 30 jaar op allerhande sportmoto's gereden ,vorige motor KTM SMT dat ook een gooi en smijtfiets is ,de Tiger geeft me de zelfde voldoening nu maar de motor is veel soepelder om mee te rijden dan de KTM
 
Gezien op ADVRider forum: Tiger 800XC met Jesse koffers, mooie kombinatie. Weet niet of die ook in Nederland/Europa te krijgen zijn?
full
 
Ik reed met de eerste Tigers ook altijd met de voetsteunen tegen de grond toen de vering nog origineel stond ,bij de volgende Tigers met vering bezig geweest en nu stuurt hij als een sportmotor zonder de voetsteunen aan de grond te rijden ,één streepje nog over om te regelen
Heb 30 jaar op allerhande sportmoto's gereden ,vorige motor KTM SMT dat ook een gooi en smijtfiets is ,de Tiger geeft me de zelfde voldoening nu maar de motor is veel soepelder om mee te rijden dan de KTM

leuk om te lezen dat je ook bent overgestapt van KTM, blij om te lezen dat het bevalt
 
Ik rijd nu een 3tal dagen met de verstelkit van het originele scherm rond, maar helaas geen overtuigende verbetering:

in de laagste stand heb ik iets minder lawaai, maar wel veel meer druk op mijn helm, waardoor mijn hoofd constant in beweging is.
De hoogste stand is wat dat betreft beter, die zet me nog beter uit de wind, en om de turbulentiegeluiden te krijgen moet ik al iets harder rijden...

Ik hoop binnenkort het touringscherm te kunnen uitproberen.
 
Ik heb een zwart puig ruitje van een street en speed triple erop gezet nadat ik een poos rond had gereden zonder ruit. Alleen wat rijwind maar geen rare wervelwinden/fluittonen/ruis/gebulder.
Wat mij betreft een aanrader en te testen / vergelijkbaar met het zonder ruit rijden. Dus altijd even te testen of het iets voor je is.
Voor mij met schuberth s1 en zonder oordoppen tot 130 prima te doen. Daarboven met oordoppen als het een langere rit is.
Het oogt trouwens ook best strak! er zwerven wel wat foto's van de tiger 800 en het puig ruitje op het duitse en engelse forum. Dacht zelfs dat ik ze hier ook al ergens had gezien.

Succes!
 
Pff als het goed is, is er eindelijk een witte triumph tiger 800 in Breda aangekomen. Is ie er eindelijk? Zou het zomaar gaan gebeuren? Ze zijn inmiddels al een maand te laat, dus ik hoop het. :). Iets met onderdelen en Japan...
 
Gezien op ADVRider forum: Tiger 800XC met Jesse koffers, mooie kombinatie. Weet niet of die ook in Nederland/Europa te krijgen zijn?[afbeelding]
In europa nog niet, maar de prijzen van die koffers zijn best hoog... Voor V-strom in europa: 1040 pond. Dat vind ik toch een boel centjes (1300-1400 euro). Ik vind ze wel echt mooi.
In amerika is de triumph versie beschikbaar voor 1250 USD.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het al voorbij gekomen is, maar ik zag hier

[TUTO] Montage support GPS Ram-Mount - Forum Triumph Tiger800.fr

een goede oplossing om je GPS te monteren, tis effe afwachten of m'n dikke Zumo550 net zo makkelijk achter het ruitje past als zo'n dunne BijdehandeFoon maar bevestiging kost iets van 15 Euro, kan je je geen buil aan vallen.
Binnenkort maar eens naar Waypoint.

Bij Waypoint heb ik een bevestigingskitje gehaald voor op de risers. Bevalt prima hoor :Y
 
De eerste 2 dagen niet zo'n geweldig weer, maar ons wel beestig geamuseerd in de eifel dit weekend. :D

 
Laatst bewerkt:
Ik had zaterdag wat tijd over. Het was toch klote weer en dus maar even de handvatverwarming van daytona geplaatst. Niet dat we hem nu nodig hebben. :+ :+ . Bij een of andere gast een kant en klare kabel besteld met relais die je meteen kunt inprikken op een stekker die onder de tank vrij hangt. (deze stekker is voor de originele handvatverwarming) ==> http://www.easternbeaver.com/Main/Bike_Specific/T800XC/t800xc.html

Daarna de handvatten geplaatst. Links was geen probleem maar de gashand was lastiger omdat triumph daar een soort van opstaande randjes op gashendelbody heeft zitten. Deze heb ik met een stanley mes eraf gesneden en daarna paste het ok. Meteen maar even de speling op de gaskabel bijgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan