Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
9000km nu, voorlopig geen issues wat betreft het vakmanschap van triumph. :D

Ivm de remmen: ik ga, na het verslijten van de huidige blokjes, Carbone Lorraine SBK's steken. Die gaven me altijd een goed gevoel op mijn street triple, ik hoop dat die ook wat meer bijten. Als dat niet helpt zal ik toch eens nadenken over een radiale pomp met hoger debiet (die van de street of speed bvb).

Wat betreft de vering ben ik ook nog niet helemaal content, maar of ik er geld tegenaan ga smijten is nog iets anders...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de voorremmen ook maar niks .
Ben de EBC HH gewend en dat verschil is enorm .
Zodra de gelegenheid zich voordoet worden ze vervangen !
grtzz , nelly
 
Wat is het precies dan met die remmen? Te zacht, te sponsig of grijpt de abs te snel in?
Is een 800 zonder abs net zo met de remmen? Wie weet ligt het verschil wel in de abs ...!
 
Wat is het precies dan met die remmen? Te zacht, te sponsig of grijpt de abs te snel in?
Is een 800 zonder abs net zo met de remmen? Wie weet ligt het verschil wel in de abs ...!
Op de demo van mijn dealer voelt die rem hetzelfde aan, en dat is eentje zonder abs.
Gewoon te weinig remkracht, ik kom zelf van een street R met radiale remmenwinkel en dan is het verschil toch wel heel groot...
 
Dus eigenlijk bij aankoop direkt bedingen dat er betere remblokken in komen!
Of zelf de blokken betalen en gratis plaatsen ofzo , de achterrem wel goed ?
 
:Z
fijn voor je
en ga nu naar weer fijn naar je GayS vriendjes :W

Een BMW rijder mag niet rap kritiek geven he...
Zijn die BMW's dan zo'n goede referentie dat er altijd wat vijandigheid onstaat bij de concurrentie?

Tiger vs F800GS

S10 vs R1200GSA


Ik zal maar niet afkomen dat de Yamaha XTZ660Z Ténéré eigenlijk heer en meester is vanaf het moment dat we van het gladde asfalt gaan met onze allroads zeker? :+








Zelf denk ik eraan om m'n Ténéré volgend jaar (of het jaar erop) te vervangen door een iets krachtigere allroad. Ik rij voor 95% Onroad en dikwijls samen met m'n vrouw op haar CBF1000 en dan kom ik toch af en toe tekort met m'n 48pk.

De S10 is veel te duur, dus zal het ik het bij een ander merk moeten gaan zoeken en voorlopig zie ik enkel de F800GS en de Tiger zitten. (Transalp en Suz V-Strom komen niet in aanmerking)


Ik heb al eens testgereden met de F800GS en vond die toen wel lekker rijden.
Een Tiger heb ik nog niet getest. Wel al eens een aanvraag gedaan via de Triumph site, maar er goed worden die aanvragen daar niet opgevolgd precies.

Op de demo van mijn dealer voelt die rem hetzelfde aan

Over welke dealer gaat het hier en heeft hij die demo nog ter beschikking?
 
Heeft iemand het varioscherm van MRA ? (X-creen voor grotere rijders). Wat zijn de ervaringen? Overweeg zelf één aan te schaffen. Ben 1.91 meter groot.
 
Ik heb al eens testgereden met de F800GS en vond die toen wel lekker rijden.
Een Tiger heb ik nog niet getest. Wel al eens een aanvraag gedaan via de Triumph site, maar er goed worden die aanvragen daar niet opgevolgd precies.Over welke dealer gaat het hier en heeft hij die demo nog ter beschikking?

Als je meestal onroad rijdt is de tiger imho de betere optie wegens een iets potentere motor, ik heb met de GS nog niet offroad gereden, maar het lijkt mij dat die daar oa qua zit- en stahouding , gewichtsverdeling etc beter op is afgesteld.

Dealer is TCmoto te zaventem, en hij heeft voorlopig nog steeds zowel een gewone als een XC in demo (normaal gaan die in september/oktober ook de deur uit geloof ik, kan misschien interessant zijn als jonge tweedehands?).
Juist niet volgende week dinsdag gaan testrijden, want dan heb ik die XC nodig als vervangmoto. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zal maar niet afkomen dat de Yamaha XTZ660Z Ténéré eigenlijk heer en meester is vanaf het moment dat we van het gladde asfalt gaan met onze allroads zeker? :+

Ik heb ooit eens een uurtje op een XTZ660 Ten gereden en het is zeker een fijne fiets, maar ja ik heb 10 jaar rondgetufd op een DR650RSE en tov die DR vond ik de vooruitgang (DR is een ontwerp van eind 80er jaren vorige eeuw) niet zo heel groot.
Ik denk dat er maar weinig echte allroads zijn naast de XTZ660 maar de beste allroad is toch gewoon de KTM Adventure ;) 8-)
 
Ik denk dat er maar weinig echte allroads zijn naast de XTZ660 maar de beste allroad is toch gewoon de KTM Adventure ;) 8-)

Die is me te bruut... maar je hebt ongetwijfeld gelijk.

Heb de KTM adventure ook even overwogen om in m'n lijstje te zetten naast de F800GS en Tiger, als jonge tweedehands is deze nog doenbaar...

Het max. wat ik wil spenderen aan een motor ligt ergens tussen de 9000 en 10000€, minder mag natuurlijk altijd.
Een nieuwe Tiger past perfect binnen budget.
 
Als je hoofdzakelijk op de weg rijd zou ik zeker voor de Tiger gaan, prijsverschil met de KTM is wel erg groot. Als je veel off road rijd is de KTM de betere keuze imho.
 
Als je hoofdzakelijk op de weg rijd zou ik zeker voor de Tiger gaan, prijsverschil met de KTM is wel erg groot. Als je veel off road rijd is de KTM de betere keuze imho.

Het offroadrijden dat ik doe zal perfect doenbaar zijn met een Tiger (zonder XC) Veel meer dan een gravelweg zoek ik niet op, maar dat is wel een vereiste waaraan de opvolger van m'n Ten met voldoen. :]

Zo'n KTM betaal je hier (in Be) als jonge okkazie een stuk onder de 10000€, dus dat zie ik op zich wel zitten. Maar het brute karakter van da machien houd me wat tegen.

En een nieuwe is altijd aangenamer he.

De Tiger heeft me van z'n geboorte al aangesproken, maar zo'n F800GS vind ik ook wel lekker...

Moeilijke keuze... moet eerst eens rijden met zo'n Tiger...
 
Alleen het verschil in geluid al doet mij voor de Tiger kiezen!
Wat loopt dat lekker zeg .................! Zeker met een Remus erop ...
 
Heb me net voor de tweede keer ingeschreven om een testrit te gaan rijden met een Tiger...

De eerste keer is al enkele maanden geleden gedaan, maar blijkbaar volgen ze de aanvragen via de site niet zo goed op.

En om rechtstreeks te bellen met een dealer ben ik misschien wat te lui. :Z


Maar goed, als er nu weer geen deftige reactie komt van Triumph uit zal ik zelf wel eens contact opnemen met een dealer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan