Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 800 slaat alleen af als ik de contactsleutel omdraai of als ik de dodemansknop indruk, van dat 'stalling' probleem nooit last gehad.
 
Laatst bewerkt:
Okee , nou dat is mooi dan , lijkt erop dat het een willekeurig probleem is? Iets met inrijden misschien?
 
Geen inrij-probleem of bestuurders-fout.
Volgens de dealer is Triumph vollop aan het zoeken en verbeteren van de"fout".
Zou binnenkort een vernieuwde mapping komen voor al de tigers.
De mijne heeft het ook "gehad" , hoop ook dat het nu wegblijft .
Maar er zijn er die het na een tich aantal km's terug voorhebben .
Het is een heel willekeurig euvel ,
soms heel dikwijls en dan een hele tijd nietmeer .
Afwachten en hopen op een oplossing .
grtzz , nelly
 
Mijn 800 slaat alleen af als ik de contactsleutel omdraai of als ik de dodemansknop indruk, van dat 'stalling' probleem nooit last gehad.
De mijne start gewoon niet ,contact op en af en dan geen probleem meer (geeft wel alles weer op dashboard )
Probleem doet zich voor wanneer hij enkele dagen stilstaat
Stil vallen tijdens rijden geen last van
 
Mijne slaat soms af en wil niet meer stationair lopen, wanneer je na een zeer korte stop (minder dan 1 minuut) weer verder wil.
Dan lijkt de elektronica van slag.
2 minuten contact uit lost het probleem vanzelf weer op.
 
Voorlopig doet mijn tigerke waarvoor ze dient .
Hopelijk blijft dit ook zo ...
@ eddy :
normaal moet je toch een soort van instellen "horen" als je het contact opzet?
maar soms gaat de wijzer rond maar hoor ik niets , starten doet ie wel .
Wat is de reden dat dat moet eigelijk ?
grtzz , nelly
 
Goedemorgen, iedereen hier is dik tevreden en rijd alleen maar zeker ? ;)


K'dacht gisteravond nog ff te sturen, 2 uur door de heftigste regen. Het leek wel of ik door een rivier kachelde, het water van het wegdek sloeg onder het rijden tegen mijn laarzen :X

Had eergister avond een givi airflow gemonteerd, zo'n ding met twee vizieren.Ik ken m'n motor niet weer, ik hoor nu het geluid van de motor en geen buffeting meer en de windruis is nog geen 10 % meer t.o.v. het standaard scherm.

Alleen 1 nadeel, de regen werd bij het standaard scherm van je helm vizier gedrukt, nu blijven de druppels intakt.
 
ff een plaatje....
full
 
Niet echt een geweldige foto, maar dat ruitje staat precies in de laagste stand ? Werd dat op de originele ruit bevestigd of is die onderste ook van givi ?
 
Laatst bewerkt:
\
@ Nelly,

Uit de geburen dus,ikzelf van Tessenderlo afkomstig,nu omgeving Diest wonend... waar heb je de uwe gekocht? In Tielt (Winge) of is er nog ergens een Triumph garage in de buurt,in Geel zou er nu ook eentje zitten.

Ik ben ook aan het overwegen tot een aankoop van de Tiger 800,rij nu al bijna 9 jaar op een caponord en zoek,nu ik solo rij (wederhelft rijdt sinds verleden jaar ook zelf,fijn fijn fijn *O* ) zoek ik een lichter model, vooral in gewicht dus...scheelt hem toch dik 35kg denk ik...
Ik heb al 1 testritje :] gemaakt op een tiger en ben volledig verkocht :} ...dat wordt hem,maar net zoals jullie....verbouwen kost geld...veel geld en tijd...mijn verbouwing is achter de rug maar dat is ook aan de bankrekening te zien...dju toch...voorlopige plannen...eind volgend jaar...als ik zolang kan wachten.... O-) :9~

Wie heeft er een hogere ruit van Triumph gemonteerd...en wat zijn de bevindingen,verschil met de caponord is heel groot en ja dat is een breede moto,maar wind bescherming is er wel super op...info info info....

Hallo Allemaal , hier een Tiger rijder uit Engsbergen ( afkomstig uit Diest ) Belgie
Ben sinds een paar dagen in bezit van een zwarte T 800 met abs , tankharnas , tanktas en zadeltas . Wacht ook nog op bevindingen van de grotere rijders onder ons om ev het scherm aan te passen ( 1m87) . Ook valblokken, zijkoffers, mistlichten , beschermstuk voor de carter en de snavel staan ook nog op verlanglijstje , maar alles op zijn tijd .
Tips ivm deze accessoires zijn altijd welkom . En aan etv-mille : ben je er al uit , wordt het een Engelsman , en voor wanneer is hij ? Kunnen misschien eens samen toeren dan .
 
Deze week ga ik de Tiger 800 even testrijden, eigenlijk niet echt meer nodig, had in de winkel al beslist dat het die moet gaan worden.

De demo wordt ook verkocht, de kleur is juist maar het is een model zonder ABS en nog met het grijze frame.
Prijs is wel interessant....

Heb wel nog wat twijfels bij zo'n demo. Die dingen worden toch niet deftig ingereden en hoeveel man heeft er al gekke dingen mee gedaan?
Heb eens een Versys getest met amper 300km op de teller, mij maak je niet wijs dat elke testrijder daar rustig mee omspringt?


Soit, zoals het er nu naar uitziet zal het toch een nieuwe worden, maar dan wacht ik wel tot het voorjaar 2012.



Op m'n Ten heb ik de GPS gemonteerd boven de tellerpartij en dit wil ik zou houden bij de Tiger.
De meeste oplossingen die ik zie, GPS op het stuur, staan me niet echt aan...

Op de site van TT kwam ik een verstelbare ruit tegen met GPS mount.
Iemand hier een mening over? Lijkt me wel wat.
 
Deze week ga ik de Tiger 800 even testrijden, eigenlijk niet echt meer nodig, had in de winkel al beslist dat het die moet gaan worden.

De demo wordt ook verkocht, de kleur is juist maar het is een model zonder ABS en nog met het grijze frame.
Prijs is wel interessant....

Heb wel nog wat twijfels bij zo'n demo. Die dingen worden toch niet deftig ingereden en hoeveel man heeft er al gekke dingen mee gedaan?
Heb eens een Versys getest met amper 300km op de teller, mij maak je niet wijs dat elke testrijder daar rustig mee omspringt?


Soit, zoals het er nu naar uitziet zal het toch een nieuwe worden, maar dan wacht ik wel tot het voorjaar 2012.



Op m'n Ten heb ik de GPS gemonteerd boven de tellerpartij en dit wil ik zou houden bij de Tiger.
De meeste oplossingen die ik zie, GPS op het stuur, staan me niet echt aan...

Op de site van TT kwam ik een verstelbare ruit tegen met GPS mount.
Iemand hier een mening over? Lijkt me wel wat.
[~[url="http://img834.imageshack.us/img834/7616/gpshoudertiger.jpg"]afbeelding~][/URL]


Ik weet zeker dat de tiger 800 je super zal bevallen.
Ik had voorheen ook een xt660z, niets dan lof over die fiets (mis hem af en toe nog steeds) maar het is fantastisch gas geven op de tiger.Een veel stabielere bike dan de xt660z.

Een demo bike zou ik persoonlijk ook niet kopen.Het "inrijden" moet haast wel achterwege gebleven zijn.

De gps is sowieso goed te plaatsen net boven de tellers, met een rammount van 3 inch.

Spasticus,
 
Ik heb de ram mount gewoon op het stuur bevestigd , maar dan wat meer naar links zodoende ik mijn display nog zie . Meer naar links of rechts is het stuur ook wat minder dik en past je standaardbeugel van de ram mount perfect .Probeer er een foto aan toe te voegen , dit lukt me niet . Iemand enig idee hoe ik dit doe .
 
met www.tinypic.com en dan bij resize Messageboard selecteren en uploaden maar ....
kind kan de pics doen ............. (wel bij bladeren een afbeelding op je pc selecteren 8-) )
 
Laatst bewerkt:
misschien heb ik een oplossing...ik heb op mijn (nu nog) caponord een extra beugel geplaatst op het stuur, (zolas een cross stuur) van touratech en daarop een beugel gemonteerd van SW-motech, waarop mijn gps plaats heeft. Op dit systeem kan je de houder plaatsen van je tom tom of garmin.Hierdoor kijk je mooi over de gps naar je teller partij en blijft alles mooi en centraal overzichtbaar. Beide te vinden op ebay.de
 
Ik ga niks op het stuur of kroonplaat monteren.

GPS moet boven de tellers komen, gelukkig dat TT die oplossing heeft in combinatie met die verstelbare ruit.



ABS twijfel ik ook over, heb nog niet met ABS gereden en vraag me af of het echt die 600€ waard is....
 
Laatst bewerkt:
je kan er een foto van zien op pag 36 van het aprilia etv 1000 forum, niet geheel duidelijk maar al een beetje een beeld van....1 foto zie je hem mooi in het midden van het stuur, in vooraanzicht, andere foto is de houder te zien, en een voordeel aan dat extra steuntje op het stuur is....extra plaats voor een klein stuurtasje waar je papieren geld en andere "prul" in kan wegmoffelen...ongeveer de grote van een heuptas.

en die ABS...heb in maart een schuiver gedaan met regenweer, tegen 20km/h busje voor me in gereden...en met ABS had ik me niet onderuitgeremd, denk ik.
En de twee testritten die ik maakte met de Tiger ("gewone" en de XC) waren beide met ABS en dat gaf me toch een heel goed en veilig gevoel... dus ik ga toch voor de ABS versie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan