Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga niks op het stuur of kroonplaat monteren.

GPS moet boven de tellers komen, gelukkig dat TT die oplossing heeft in combinatie met die verstelbare ruit.



ABS twijfel ik ook over, heb nog niet met ABS gereden en vraag me af of het echt die 600€ waard is....
Ik ga altijd uit van het volgende: ik rij bijna alle dagen naar mijn werk door weer en wind. 1 foutje tijdens wat vettiger weer zal me snel meer dan 600€ kosten (dat heb ik in het verleden reeds bewezen, was toen gelukkig verzekering van de andere partij).
 
Buiten dat op veiligheid moet je nooit bezuinigen , je ziet het ook wel als mensen een helm aanschaffen, nemen ze een goedkoper modelletje om te bezuinigen ! Niet slim zalk maar zeggen !
 
Buiten dat op veiligheid moet je nooit bezuinigen , je ziet het ook wel als mensen een helm aanschaffen, nemen ze een goedkoper modelletje om te bezuinigen ! Niet slim zalk maar zeggen !

Mits goedgekeurd is een dure helm niet per se beter in staat om je hoofd te beschermen dan een goedkope(re) toch ?
Die duurdere heeft voor iemand die er gevoelig voor is ,wél een hogere "merkgeilheid".
Niks mis mee, maar suggereren dat een goedkopere helm (let op : mits wél goedgekeurd) onveilig ("niet slim") zou zijn...is dat niet een tikje overdreven ?

Dat soort argumenten worden volgens mij vooral vaak gebruikt om de duurdere aankoop te rechtvaardigen....

Peace ;)
 
Mits goedgekeurd is een dure helm niet per se beter in staat om je hoofd te beschermen dan een goedkope(re) toch ?
Die duurdere heeft voor iemand die er gevoelig voor is ,wél een hogere "merkgeilheid".
Niks mis mee, maar suggereren dat een goedkopere helm (let op : mits wél goedgekeurd) onveilig ("niet slim") zou zijn...is dat niet een tikje overdreven ?

Dat soort argumenten worden volgens mij vooral vaak gebruikt om de duurdere aankoop te rechtvaardigen....

Peace ;)

als valprotectie (het keuringscriterium) van een nieuwe helm het enige is waar je op let dan ben je prima af met een helm van de lidl.
Maar da's net zoiets als Shimano roller brakes op je motor monteren en zeggen: kijk hij heeft toch remmen, die schijfremmen dat is voor lui met teveel geld.

Als je helm een paar maanden oud is, de voering begint uit dijen en je kunt hem drie slagen draaien terwijl hem op hebt, is dat nog veilig? Een vizier dat al krassen vertoont als er een insect bij in de buurt komt...en dan heb ik het nog maar niet over comfort als je 800 km per dag wil rijden, ieder moet voor zich zelf bepalen hoeveel zijn/haar hersens waard zijn. Ik shop wel op internet voor een goeie Shoei die hoeven echt geen vermogen te kosten, maar met goedkope rommel ga ik niet rijden, als ik moet kiezen tussen een setje poser Akra's of betere motorkleding dan altijd het laatste. 8-)

Alleen: ik ga mensen niet be- of veroordelen omdat ze wel een goedkope helm kopen
 
Laatst bewerkt:
Goede dag het is me eindelijk gelukt om me te registreren mijn twee nick names bestonden al.

Volg de off/allroads op dit forum al geruimte tijd omdat ik zeer geinteresseerd ben in de Tiger 800
De laatste 12 jaar in het bezit geweest van diverse Ducati's, nu ik wil overstappen naar een allroad model en ik de Duc Multistrada te duur vind ben ik weg van de Tiger.
Wat ik enkel vermoed is dat het brandstof verbruik wat aan de hoge kant is, mijn vraag wat is het verbruik bij jullie?

Rien
 
Ik heb ook wel zin in een 800 al vind ik hem aan de zware kant hij is net zo zwaar als een GS 1200r
Maar is het blok goed te kietelen want dat mag van mij 120Pk zijn *D
Het is een opgeboord detona blok en die heeft 130 Pk
Ben benieuwd wat voor mappingen er voor zijn en komen })
 
als valprotectie (het keuringscriterium) van een nieuwe helm het enige is waar je op let dan ben je prima af met een helm van de lidl.
Maar da's net zoiets als Shimano roller brakes op je motor monteren en zeggen: kijk hij heeft toch remmen, die schijfremmen dat is voor lui met teveel geld.

Als je helm een paar maanden oud is, de voering begint uit dijen en je kunt hem drie slagen draaien terwijl hem op hebt, is dat nog veilig? Een vizier dat al krassen vertoont als er een insect bij in de buurt komt...en dan heb ik het nog maar niet over comfort als je 800 km per dag wil rijden, ieder moet voor zich zelf bepalen hoeveel zijn/haar hersens waard zijn. Ik shop wel op internet voor een goeie Shoei die hoeven echt geen vermogen te kosten, maar met goedkope rommel ga ik niet rijden, als ik moet kiezen tussen een setje poser Akra's of betere motorkleding dan altijd het laatste. 8-)

Alleen: ik ga mensen niet be- of veroordelen omdat ze wel een goedkope helm kopen


Dat bedoel ik dus ja !!!!!!!!
 
Ik heb ook wel zin in een 800 al vind ik hem aan de zware kant hij is net zo zwaar als een GS 1200r
Maar is het blok goed te kietelen want dat mag van mij 120Pk zijn *D
Het is een opgeboord detona blok en die heeft 130 Pk
Ben benieuwd wat voor mappingen er voor zijn en komen })
Ga dan voor een Tiger 1050, als je vermogen zo belangrijk vind.
Die heeft 115 pk.
 
Goede dag het is me eindelijk gelukt om me te registreren mijn twee nick names bestonden al.

Volg de off/allroads op dit forum al geruimte tijd omdat ik zeer geinteresseerd ben in de Tiger 800
De laatste 12 jaar in het bezit geweest van diverse Ducati's, nu ik wil overstappen naar een allroad model en ik de Duc Multistrada te duur vind ben ik weg van de Tiger.
Wat ik enkel vermoed is dat het brandstof verbruik wat aan de hoge kant is, mijn vraag wat is het verbruik bij jullie?

Rien
Je zult geen spijt krijgen van de tiger! Mijn hoogste verbruik tot nu toe (8550 km gereden sinds april) is 1:18,5 en het laagste 1:21,3. Niet erg hoog dus!!
 
Net terug van een testrit...

Tijdens het rijden vooral aangenaam verrast door het mooie geluid, het soepele rijgedrag en z'n koppel.

Maar toen ik terug naar huis reed met m'n Ténéré gebeurde toch iets heel geks... ineens besefte ik dat ook dit een heel fijne machine is om mee te rijden.

Misschien is het toch nog wat te vroeg om 'm in te ruilen aan een prijs waar ik het niet heel erg eens zou zijn.

We zien wel....
 
Mijn gemiddeld verbruik ( 3000km ) is ca 5.6 L / 100km
Vermoed dat dit nog wel zakt , wanneer de motor wat meer km heeft én het nieuw er wat vanaf is en ik zodoende wat rustiger rij :)
 
Ga dan voor een Tiger 1050, als je vermogen zo belangrijk vind.
Die heeft 115 pk.
Ja maar ik zoek een allroad met veel Pk - koppel die wijnig weegt.
Ik heb ook al proefgereden op een 800 GS maar dat vond ik z,n damesbrommer zonder pit.
En die 1200 tenere is ook al z,n log schip.
Ik ben een beetje uitgekeken op m,n GS 1200r, en een multistrada is mij te duur om mee te ragen maar heeft wel de Pk,s die ik zoek in z,n type motorfiets.
Maar FF afwachten wat die tiger 1200 brengt :?
 
Ja maar ik zoek een allroad met veel Pk - koppel die weinig weegt.
Ik heb ook al proefgereden op een 800 GS maar dat vond ik z,n damesbrommer zonder pit.
En die 1200 tenere is ook al z,n log schip.
Ik ben een beetje uitgekeken op m,n GS 1200r, en een multistrada is mij te duur om mee te ragen maar heeft wel de Pk,s die ik zoek in z,n type motorfiets.
Maar FF afwachten wat die tiger 1200 brengt :?


Ben toch bang dat de Tiger 1200 geen lichtgewicht zal zijn. Groot blok, cardan, dikke voorvork, etc.

Misschien zou ik dan toch naar KTM kijken
Ook geen echte lichtgewichten maar wel het rijwielgedeelte dat raggen toestaat
 
Ben toch bang dat de Tiger 1200 geen lichtgewicht zal zijn. Groot blok, cardan, dikke voorvork, etc.

Misschien zou ik dan toch naar KTM kijken
Ook geen echte lichtgewichten maar wel het rijwielgedeelte dat raggen toestaat

+1 :Y

Burgerking en Snelle Eddy hebben beiden uitgebreide ervaring met KTM (ik meen de SMT's) én nu dus de Tiger 800 en die kunnen goed vergelijken :Y

Persoonlijk zou ik juist niet richting 1200 willen, maar zou liever hebben dat KTM een 800cc-achtige fiets zou maken.
Méér cc is niet per se méér plezier.
 
Laatst bewerkt:
Wil je power ? wacht dan maar totdat KTM het RC8R blok in de SMT gooit.....one bike to rule them all :} })


:P





niet dat ik er zelf nou zo op zit wachten
 
Laatst bewerkt:
+1 :Y

Burgerking en Snelle Eddy hebben beiden uitgebreide ervaring met KTM (ik meen de SMT's) én nu dus de Tiger 800 en die kunnen goed vergelijken :Y

Persoonlijk zou ik juist niet richting 1200 willen, maar zou liever hebben dat KTM een 800cc-achtige fiets zou maken.
Méér cc is niet per se méér plezier.
Is zo , KTM is een hooligan motor waar je altijd te snel meerijd en messcherp stuurt :)
Tiger pakt onderin beter op en stuurt ook wel goed ,maar grondspeling is iets te krap als je sportief rijd
@ Fillediest mijn verbruiksmeter geeft ook altijd 5.6 liter op maar aan de pomp is het toch wat minder ,heb eens 300 km gereden en 15 .4 liter getankt
Met de zwarte Tiger 1000 km gereden en die gaf 5.2 liter aan gemiddeld op 1000 km ,wel in rodage
 
Blij dat te horen ,
want er zijn er toch die problemen hebben met frequent stilvallen van de Tiger .
Maar het betekent ook dat je terug genezen bent als jullie zoveel km's gaan maken .
Amuseer jullie ,
grtzz , nelly
 
Hieper de piep vandaag mijn Tiger 800 gekocht, kleur zwart met zwart frame voorzien van diverse extra's wo een groter verstelbaar ruitje, arrow vervangings demper,middenbok,handkappen,snavel ala xc en een osco ketting smeersysteem.

Vanmorgen opgehaald en de gehele terug weg een big smile.

Foto's volgen nog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan