FillevanDiest
MF'er
- 6 aug 2011
- 41
- 0
Kunnen binnenkort een Tiger rit gaan doen ,Belgen wonen allemaal bena in de buurt
[afbeelding]
Laat maar iets weten Eddy , ik ben van de party
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kunnen binnenkort een Tiger rit gaan doen ,Belgen wonen allemaal bena in de buurt
[afbeelding]
Ik ga altijd uit van het volgende: ik rij bijna alle dagen naar mijn werk door weer en wind. 1 foutje tijdens wat vettiger weer zal me snel meer dan 600€ kosten (dat heb ik in het verleden reeds bewezen, was toen gelukkig verzekering van de andere partij).Ik ga niks op het stuur of kroonplaat monteren.
GPS moet boven de tellers komen, gelukkig dat TT die oplossing heeft in combinatie met die verstelbare ruit.
ABS twijfel ik ook over, heb nog niet met ABS gereden en vraag me af of het echt die 600€ waard is....
Buiten dat op veiligheid moet je nooit bezuinigen , je ziet het ook wel als mensen een helm aanschaffen, nemen ze een goedkoper modelletje om te bezuinigen ! Niet slim zalk maar zeggen !
Mits goedgekeurd is een dure helm niet per se beter in staat om je hoofd te beschermen dan een goedkope(re) toch ?
Die duurdere heeft voor iemand die er gevoelig voor is ,wél een hogere "merkgeilheid".
Niks mis mee, maar suggereren dat een goedkopere helm (let op : mits wél goedgekeurd) onveilig ("niet slim") zou zijn...is dat niet een tikje overdreven ?
Dat soort argumenten worden volgens mij vooral vaak gebruikt om de duurdere aankoop te rechtvaardigen....
Peace
als valprotectie (het keuringscriterium) van een nieuwe helm het enige is waar je op let dan ben je prima af met een helm van de lidl.
Maar da's net zoiets als Shimano roller brakes op je motor monteren en zeggen: kijk hij heeft toch remmen, die schijfremmen dat is voor lui met teveel geld.
Als je helm een paar maanden oud is, de voering begint uit dijen en je kunt hem drie slagen draaien terwijl hem op hebt, is dat nog veilig? Een vizier dat al krassen vertoont als er een insect bij in de buurt komt...en dan heb ik het nog maar niet over comfort als je 800 km per dag wil rijden, ieder moet voor zich zelf bepalen hoeveel zijn/haar hersens waard zijn. Ik shop wel op internet voor een goeie Shoei die hoeven echt geen vermogen te kosten, maar met goedkope rommel ga ik niet rijden, als ik moet kiezen tussen een setje poser Akra's of betere motorkleding dan altijd het laatste.
Alleen: ik ga mensen niet be- of veroordelen omdat ze wel een goedkope helm kopen
Ga dan voor een Tiger 1050, als je vermogen zo belangrijk vind.Ik heb ook wel zin in een 800 al vind ik hem aan de zware kant hij is net zo zwaar als een GS 1200r
Maar is het blok goed te kietelen want dat mag van mij 120Pk zijn
Het is een opgeboord detona blok en die heeft 130 Pk
Ben benieuwd wat voor mappingen er voor zijn en komen
Je zult geen spijt krijgen van de tiger! Mijn hoogste verbruik tot nu toe (8550 km gereden sinds april) is 1:18,5 en het laagste 1:21,3. Niet erg hoog dus!!Goede dag het is me eindelijk gelukt om me te registreren mijn twee nick names bestonden al.
Volg de off/allroads op dit forum al geruimte tijd omdat ik zeer geinteresseerd ben in de Tiger 800
De laatste 12 jaar in het bezit geweest van diverse Ducati's, nu ik wil overstappen naar een allroad model en ik de Duc Multistrada te duur vind ben ik weg van de Tiger.
Wat ik enkel vermoed is dat het brandstof verbruik wat aan de hoge kant is, mijn vraag wat is het verbruik bij jullie?
Rien
1200 komt,1200 komt,1200 komt,
Zie,
Motor Nieuws - Motorfreaks
Vriend ook weer blij...
Groetjes,Karin
(Hij rijd meer op mijn 800 dan op zijn eigen Jap)!
Je zult geen spijt krijgen van de tiger! Mijn hoogste verbruik tot nu toe (8550 km gereden sinds april) is 1:18,5 en het laagste 1:21,3. Niet erg hoog dus!!
Ja maar ik zoek een allroad met veel Pk - koppel die wijnig weegt.Ga dan voor een Tiger 1050, als je vermogen zo belangrijk vind.
Die heeft 115 pk.
Ja maar ik zoek een allroad met veel Pk - koppel die weinig weegt.
Ik heb ook al proefgereden op een 800 GS maar dat vond ik z,n damesbrommer zonder pit.
En die 1200 tenere is ook al z,n log schip.
Ik ben een beetje uitgekeken op m,n GS 1200r, en een multistrada is mij te duur om mee te ragen maar heeft wel de Pk,s die ik zoek in z,n type motorfiets.
Maar FF afwachten wat die tiger 1200 brengt
Ben toch bang dat de Tiger 1200 geen lichtgewicht zal zijn. Groot blok, cardan, dikke voorvork, etc.
Misschien zou ik dan toch naar KTM kijken
Ook geen echte lichtgewichten maar wel het rijwielgedeelte dat raggen toestaat
Is zo , KTM is een hooligan motor waar je altijd te snel meerijd en messcherp stuurt+1
Burgerking en Snelle Eddy hebben beiden uitgebreide ervaring met KTM (ik meen de SMT's) én nu dus de Tiger 800 en die kunnen goed vergelijken
Persoonlijk zou ik juist niet richting 1200 willen, maar zou liever hebben dat KTM een 800cc-achtige fiets zou maken.
Méér cc is niet per se méér plezier.
Heeel goe ,het zullen zwaar weken voor worden want we gaan heel wat kilometers rijden de komende 2 weken@ eddy
en hoe valt je Tiger mee ?
grtzz , nelly