Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over remblokjes wil ik ook wel wat weten .
Op de street had ik EBC blokjes , gesinterde , en wreed content van .
Als die passen op de tiger worden het zeker die .
grtzz , nelly
 
Even wat anders: ik wil bij de volgende gelegenheid andere remblokken laten monteren. Iemand een idee welke goed zijn? Ik heb al wat gelezen over sinterblokken van Lucas oid. En tzt wil ik ook de remschijven vervangen voor wave-discs. Heeft iemand daar een idee over?

:N sorry
Ik ben er ook nog niet uit, maar er moeten andere blokken in, standaard spul remt gewoon te slecht.
Ik zou eerder andere remklauwen monteren (die 4pots van de nieuwe Explorer bijvoorbeeld) maar heb geen idee hoe dat zit ivm het ABS.
 
Laatst bewerkt:
De EBC HH's ga ik denk ik maar eens proberen
Ze verkopen daar ook van de mooie Braking wave schijven ;)
Had de Braking discs ook al gezien, maar niet verkrijgbaar voor de Tiger (althans niet via mojomoto.be) :/

Wellicht de remblokken ook maar eens bestellen!
 
Had de Braking discs ook al gezien, maar niet verkrijgbaar voor de Tiger (althans niet via mojomoto.be) :/

Wellicht de remblokken ook maar eens bestellen!

Zijn de schijven niet identiek aan die van de Street Triple? Beide hebben 5 bevestigingsbouten en diameter is gelijk (308mm)

Voor de Street zijn al aardig wat spullen te koop, bijvoorbeeld Beringer
 
Laatst bewerkt:
Zijn de schijven niet identiek aan die van de Street Triple? Beide hebben 5 bevestigingsbouten en diameter is gelijk (308mm)

Voor de Street zijn al aardig wat spullen te koop, bijvoorbeeld Beringer
Geen idee eigenlijk. Zal eens met mijn dealer babbelen, wil wel goed materiaal kopen natuurlijk! Zouden de radiale klauwen van de street of speed trouwens ook passen?? *D Zijn we helemaal van het remprobleem af!
 
Geen idee eigenlijk. Zal eens met mijn dealer babbelen, wil wel goed materiaal kopen natuurlijk! Zouden de radiale klauwen van de street of speed trouwens ook passen?? *D Zijn we helemaal van het remprobleem af!

Radiale klauwen gaat niet werken dan zul je de onderkant van de voorvork moeten laten vervangen door delen waarop je een radiale klauw kan monteren.....mi niet de moeite waard.
Wel een optie is standaard 4 pots (die van de Explorer) en radiale pomp maar ook daarbij vraag ik me af wat de invloed is op het ABS. Dat is ingeregeld op een aantal paramaters en die worden door dit soort aanpassingen anders lijkt me

edit effe plaatjes toegevoegd:
Rem 800
bikepics-2315220-full.jpg

Rem Street Triple R
bikepics-2315221-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was ook maar een gedachte. Gaat mij ook te ver om een street-voorvork (wat niet eens past volgens mij) oid te installeren.

Ik denk dat andere remblokken (en/of stalen leidingen bijvoorbeeld) al een hele hoop doen. Kom immers van een bandit en die remt echt stukken minder. Dus wat dat betreft hoef ik eigenlijk niets te doen. Gewoon maar eens met gesinterde blokken beginnen... :)

Ga je die EBC-blokken bij de bovenstaande belgische site aanschaffen of heb je een ander adres?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij had m'n dealer die blokken ook liggen, ik ga daar eerst kijken. De 800 heeft al staalommantelde remleidingen.
Ik heb wel eens gekeken op de site van Beringer, kwam voor 2 4pots remklauwen en radiale pomp op iets van 1200,- Euro, vind ik een beetje teveel van het goede.
 
de winter moet nog beginnen maar ik kan niet wachten tot het voorjaar, kunnen we weer lekker gaan reizen.
bikepics-2316010-full.jpg


dan maar met winterslaap :?

8-)
 
Tijgernootjes? :P lekker
Maar die van mij gaat ook niet slapen. Er moet alleen niet al teveel pekel op de weg liggen.
 
Indien iemand geïnteresseerd is: mijn givi AF6401 mag terug weg, wegens voor mij niet het beoogde resultaat. Het zet je wel een stuk beter uit de wind indien je het scherm in de hoge stand zet.
Helaas staat er een lichte kras op het airflow schermpje, van een tak tijdens het offroad rijden, verder in goede staat.

Nieuwprijs 180€
prijs nu 100€, kan eventueel op kosten & risico van de koper verzonden worden.

Scherm bevind zich nu in Boom, BE.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Tiger heeft geen winterslaap nodig, zijn berijder wel.

Ik fiets (zo een met trappers) normaliter 42 km per dag woon-werk, de afgelopen 2 winters waren wat dat betreft gewoon klote. Doe mij maar weer lente.
 
Laatst bewerkt:
Indien iemand geïnteresseerd is: mijn givi AF6401 mag terug weg, wegens voor mij niet het beoogde resultaat. Het zet je wel een stuk beter uit de wind indien je het scherm in de hoge stand zet.
Helaas staat er een lichte kras op het airflow schermpje, van een tak tijdens het offroad rijden, verder in goede staat.

Nieuwprijs 180€
prijs nu 100€, kan eventueel op kosten & risico van de koper verzonden worden.

Scherm bevind zich nu in Boom, BE.

In wat voor opzicht bevalt het scherm je niet ?
 
In wat voor opzicht bevalt het scherm je niet ?
Op de hoge stand is het vrij goed, zet je goed uit de wind en stopt ook een gedeelte van het windlawaai, maar je kijkt ook echt door het scherm, en op de lagere standen is het voor mijn gevoel niet veel beter dan het standaard scherm, het is iets breder dus het zet je schouders wel iets beter uit de wind.
 
Op de hoge stand is het vrij goed, zet je goed uit de wind en stopt ook een gedeelte van het windlawaai, maar je kijkt ook echt door het scherm, en op de lagere standen is het voor mijn gevoel niet veel beter dan het standaard scherm, het is iets breder dus het zet je schouders wel iets beter uit de wind.

Bedankt voor je eerlijke reactie.
Het gaat mij er om dat ik zo min mogelijk herrie in de helm heb. Lichaamslengte zal meewegen in het geluid. Wat is jouw lengte, en staat jouw buddy op hoog of lage stand ?
 
Ik ben +-183cm, het zadel staat in de hoge stand, en het stuur is verhoogd met 2cm (sw-motech stuurverhogers).
 
Even wat aanvulling op mijn eerdere kritiekpunten betreft het verbruik en de middenbok; inmiddels is het Triumph ook bekend dat de update van de middenbok averechts heeft gewerkt en wordt er een nieuwe update voorbereid om het "doorslaan" van de middenbok tegen te gaan (info van Roké motoren). Ik wacht maar rustig af :?

Het hoge verbruik na de software-update bij mijn Tiger had toch niets te maken met deze update (denk ik); een run aan de testkast gaf als melding: "gasklephuizen niet in balans". Dit is nu hersteld en hopelijk is daarmee het hoge(re) verbruik verleden tijd; ik kan het pas testen als de Tiger terug is van zijn winter-vertroetelbeurt (o.a. complete cleaning van de motor). Hopelijk blijft het huidige, zachte weertype nog even in stand want dan kan ik weer wat kilometerjes maken. :)

Fijne dagen gewenst! *:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan