Triumph tiger 800xc of bmw f800gs

Snickske

Rookie
4 jan 2014
1
0
Hello allemaal,

Ik rij nu met een honda CBf maar wil graag naar iets nieuw.
Budget is 9000 euro

Ik twijfel sterk tussen de triumph tiger 800xc en de gs 800 van bmw

Een triumph kan ik nieuw kopen voor 9800 euro ( saloncondities). Een bmw betaal ik in occasie 9000 voor model 2011 met 6000 km op de teller.

Heb reeds met beiden gereden maar kan geen keuze maken......
 
Hoi Snickske
Wegens omstandigheden biedt ik mijn 6 mnd oude Tiger sport 1050 abs te koop aan,het is een launch uitvoering dat houdt in extra grotere windscherm,comfort zadel,handvatverwarming,valbeugels(heb ik gedemonteerd wel erbij) ,rubber tankpad en als extra heb ik er orginele kleinere led knipperlichten gemonteerd,en een lage sportuitlaat van het merk mivv en aangepaste mapping.Alle orginele delen ook erbij
Motor heb ik bij roke aangeschaft hij is wit van kleur en heb er ongeveer 3500 km mee gereden.Er zit nog fabrieksgarantie op tot 20 juni 2015 !!!!!
Motor is in nieuwstaat
De prijs die ik er voor wil hebben is 12.250 (14.790 nieuw)

mijn email is t.bousche@hotmail.nl
 
Foto
full
 
ik heb op beide gereden, en heb een F 800 GS gekocht.

omdat ie zuiniger is, off road duidelijk beter is, maar door de prettigere balans op de weg ook beter heb er een set hyperpro voor en achter op laten zetten.

en die paar PK meer die de Truimph heeft mis je niet in de praktijk
. maar het extra koppel van de GS wel bij lage toeren !
voordeel is ook als je hem als jong gebruikt koopt zit er vaak ook al van alles extra bij op in de prijs, en de kop is eraf qua prijs ook nog, en je kan veel sneller de baan op.

als je puur op het asfalt rijd koop dan geen XC maar dan zo'n tiger 1050
 
Laatst bewerkt:
Goede onderbouwing van Verhulst.

Die 10 pk op topvermogen mis je niet echt, mits je een heel sportieve rijder bent maar koop dan de roadie zou ik zeggen...
Het koppel van de staande bmw twin is top.

Persoonlijke mening is wel dat de Engelsman er beter uitziet en een betere zithouding heeft.
De Beemer is wel erg basic.
 
Denk ook eens aan het prijsverschil....De Brit is echt veel completer...

Ik rij regelmatig op de T van mijn ega en vind het een wereldfiets...
Voor mijn werk rij ik enkele malen per week op de 700 gs.. Nou die is echt stukken tammer..
Eigenlijk vergelijk ik dus die met de Tiger hier thuis...beiden de road versie...

Ik heb zelf nooit op de 800 GS gereden en ook niet op de Tiger XC...

Maar motorisch en rijsensatie heeft de tiger wel mijn duidelijke voorkeur vwb de wegversie.
 
uiterlijk is smaak, wat ik erg prettig vind je kan een GS zo heerlijk onder je weg drukken ( aansturen als een off road machine ) de Tiger laat merken dat ie daar geen zin in heeft al gaat d tiger uiteinderlijk wel waar je wil.

een 700 GS of een Tiger 800 is geen vergelijk,, dan moet je mijn inziens de 800 Gs dat is eerlijker

een GS is zonder opties een stuk kaler,, maar eigenlijk koopt niemand die zonder een aantal spullen als ABS, boordcomputer, middenbok, en als ie dan toch 2e hands koopt maakt het dan ook voor de prijs niet uit.

een GS zadel is best hard al moet ik wel zeggen hoe jonger de GS hoe minder dat is.
en als je wat groter bent en wat meer gewicht in de schaal legt is een stevig zadel wel fijn.
 
Laatst bewerkt:
Verhulst : natuurlijk heb je gelijk wb de vergelijking gs700 en tiger 800
Ik bedoelde dat je dus eigenlijk 2 x kan vergelijken...
Gs700 met de tiger 800
Gs800 met de tiger xc...

Dus 2x de road versie waarbij ik gebruikers ervaring met beide motoren heb. Dan wint in mijn visie de tiger overduidelijk
De gs800 heb ik nooit gereden net als de xc daaaar kan ikmdus niets over zeggen..
 
Beide zijn goede fietsen, dus een verkeerde keuze bestaat niet in dit geval. Gewoon kijken wat je persoonlijk het beste bevalt, welke je de mooiste vind etc.
Heb zelf een standaard Tiger 800 vanwege dat heerlijke Triple blok.

En mocht je nav commentaar van sommige twijfelen aan de off road capaciteiten van de Tiger 800XC kijk dan even naar dit filmpje

Laten we het er maar op houden dat het niet aan de motor zal liggen 8-)

Veel plezier met je keuze
 
Verhulst : natuurlijk heb je gelijk wb de vergelijking gs700 en tiger 800
Ik bedoelde dat je dus eigenlijk 2 x kan vergelijken...
Gs700 met de tiger 800
Gs800 met de tiger xc...

Dus 2x de road versie waarbij ik gebruikers ervaring met beide motoren heb. Dan wint in mijn visie de tiger overduidelijk
De gs800 heb ik nooit gereden net als de xc daaaar kan ikmdus niets over zeggen..


de 700 GS is wat lager in de markt gezet , blok wat geknepen, t.o.v. de 800 , simpelere vering, en de oude 650 enkel schijf , wat lager af fabriek , lagere ruit.

de Tiger is duidelijk meer road georiënteerd net als een DL650 al is de Tiger wel een stuk krachtiger

maar ga gewoon een stukje rijden,, aan het duiken bij hard remmen, en in snelle bochten het moeten zetten is met hyperpro prima wat te doen,, wat ik ook zo fijn vind, een 800 GS is zo lekker wendbaar,, in de stad kan je makkelijker in ieder gaatje schieten, en verkeersdrempels zijn er dan alleen voor de sier
 
Inderdaad, verkeersdrempels....daarom voor mij de 800XC. Net zo scherp te sturen als een roadie en een 800GS. Kijk eens voor een jong gebruikte Tiger, vaak ook vol opties tegen een wel zeer aantrekkelijke prijs. En dan is er natuurlijk ook de faktor emotie/gevoel die erg belangrijk is en jezelf alleen maar kan beantwoorden....succes met de keuze!
 
een 2e hands Tiger is natuurlijk ook een idee, zijn een stuk goedkoper,, maar wat ik dan niet snap waarom dan,, je hoort eigenlijk zelden over narigheid ,, kan niet alleen door de naam komen.
 
Nee, er zijn die willen blijven groeien..ook in cylinderinhoud, die stappen dan over op een Explorer.
Ik heb niet die behoefte maar die Explorer is wel erg fraai....
 
Terug
Bovenaan Onderaan