Triumph tiger 900 geluid

Twin Bike

Rookie
24 mei 2020
9
0
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag over de motor beleving van het Tiger 900.
Voor de Tiger 900 heb ik twee keer een Tiger 800 gehad. Nu merk ik dat het nieuwe blok van de 900 minder mooi rond loopt. Recent de laatste update gehad. Maar toch mis ik het verslavende 3 cyl ervaring cq geluid.
Zijn er meer forum leden die dit herkennen.
 
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag over de motor beleving van het Tiger 900.
Voor de Tiger 900 heb ik twee keer een Tiger 800 gehad. Nu merk ik dat het nieuwe blok van de 900 minder mooi rond loopt. Recent de laatste update gehad. Maar toch mis ik het verslavende 3 cyl ervaring cq geluid.
Zijn er meer forum leden die dit herkennen.
Ik heb zowel op de 800 als 900 (proef ) gereden. Met de 900 is Triumph afgestapt van de 120gr krukas en heeft de 900 (en nieuwe 1200) een T-plane krukas. Dit zorgt ervoor dat de motor meer het gevoel heeft van een V-twin en onderin meer koppel heeft. Persoonlijk vind ik het 800 blok veel fijner lopen. (Trillingsvrij en soepel) in vergelijking met de 900, ik zie op YT ook dat de nieuwe 1200 meer last heeft van vibraties bij een bepaald toerental in vergelijking met de oude 1200 (die ik heb). Ik heb daarom ook geen plannen om mijn explorer in te ruilen voor het nieuwe model.
 
Thx voor je reactie, wellicht weet jij ook wanneer en met welke uitvoering Triumph met de 1200 is overgegaan naar de nieuwe krukas.
 
Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag over de motor beleving van het Tiger 900.
Voor de Tiger 900 heb ik twee keer een Tiger 800 gehad. Nu merk ik dat het nieuwe blok van de 900 minder mooi rond loopt. Recent de laatste update gehad. Maar toch mis ik het verslavende 3 cyl ervaring cq geluid.
Zijn er meer forum leden die dit herkennen.
Ik heb hiervoor een 800 XCX gehad, maar vind de 900 GT Pro veel soepeler en qua geluid ook mooier. De 900 mist dat hoge gefluit van de 800 en heeft een veel zwaardere brom. Ik ben er heel tevreden over.
 
Ik heb hiervoor een 800 XCX gehad, maar vind de 900 GT Pro veel soepeler en qua geluid ook mooier. De 900 mist dat hoge gefluit van de 800 en heeft een veel zwaardere brom. Ik ben er heel tevreden over.
Ik vind het hoge geluid van de 800 xcx eigenlijk ook vreselijk. Is dat met een andere uitlaat op te lossen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan