divdriver
Die hard MF'er
Hallo medeMF-ers,
Ik heb sinds een aantal jaar een Triumph Tiger uit '95 die me tot afgelopen september nooit in de steek heeft gelaten. Tijdens een weekendje Eifel sloeg t blokje bij vol gas en hoge toeren echter opeens af. Na een tijdje wachten langs de kant van de weg wilde hij wel weer starten. Mijn vermoeden: probleem met benzine aanvoer:bij rustig rijden waren er namelijk geen problemen, alleen bij flinke belasting van de motor sloeg hij af.
Bij het motorvriendelijke hotel het kraantje uit de tank geschroefd: het hele filter onder de meuk. Dus, achteraf niet zo slim, filter eraf en naar de plaatselijke motorboer gereden voor een extern filtertje. Dit bleek niet de oplossing: Ik heb nog een tweehonderd km prima kunnen rijden, maar daarna kwam hetzelfde probleem weer terug. Brommer op de aanhanger en terug naar huis.
Thuis heb ik de carburateurs schoon gemaakt (weinig vuil tegen gekomen) en de boel weer gestart. De motor start prima en als ik rustig gas geef klimt hij ook rustig in de toeren. Geef ik vanuit stationair echter ineens een flinke dot gas, valt de motor meteen uit. Geef ik iets gecontroleerder gas, dan sputtert t blok een beetje, maar klimt alsnog in toeren.(Fiets gewoon op de bok, ik heb niet meer gereden)
Ik ben op t punt van complete radeloosheid, heb al m'n haren uit de kop getrokken en weet niet meer hoe ik nu verder moet? Graag jullie input; wat moet ik testen,wat zou t kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp en flauwe vrijdagavond commentaar
Ik heb sinds een aantal jaar een Triumph Tiger uit '95 die me tot afgelopen september nooit in de steek heeft gelaten. Tijdens een weekendje Eifel sloeg t blokje bij vol gas en hoge toeren echter opeens af. Na een tijdje wachten langs de kant van de weg wilde hij wel weer starten. Mijn vermoeden: probleem met benzine aanvoer:bij rustig rijden waren er namelijk geen problemen, alleen bij flinke belasting van de motor sloeg hij af.
Bij het motorvriendelijke hotel het kraantje uit de tank geschroefd: het hele filter onder de meuk. Dus, achteraf niet zo slim, filter eraf en naar de plaatselijke motorboer gereden voor een extern filtertje. Dit bleek niet de oplossing: Ik heb nog een tweehonderd km prima kunnen rijden, maar daarna kwam hetzelfde probleem weer terug. Brommer op de aanhanger en terug naar huis.
Thuis heb ik de carburateurs schoon gemaakt (weinig vuil tegen gekomen) en de boel weer gestart. De motor start prima en als ik rustig gas geef klimt hij ook rustig in de toeren. Geef ik vanuit stationair echter ineens een flinke dot gas, valt de motor meteen uit. Geef ik iets gecontroleerder gas, dan sputtert t blok een beetje, maar klimt alsnog in toeren.(Fiets gewoon op de bok, ik heb niet meer gereden)
Ik ben op t punt van complete radeloosheid, heb al m'n haren uit de kop getrokken en weet niet meer hoe ik nu verder moet? Graag jullie input; wat moet ik testen,wat zou t kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp en flauwe vrijdagavond commentaar