Triumph Trident 2021

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.639
552
Groningen
13ac17d9-6283-4a50-92e9-0bb926676a70.jpg


Triumph-Trident-07.jpg


dash1.jpg


dash2.jpg



81pk
64nm
189kg rijklaar


Road en Rain riding modes
Schakelbare traction control
Ride by wire gasklepregeling
Hoge specificatie features bevatten:
Compleet nieuw multi-functioneel dashboard met kleuren TFT display, te connecten via het My Triumph Connectivity System
Complete LED verlichting
ABS

Quickshifter/blipper optioneel

€ 8.995,- (NL) en € 7.995,- (BE)


figures.png


Monster 797 193kg 73pk 0.38 hp/kg


Prijzen concurrentie:

- Yamaha MT-07 7.999,- (NL) Geen traction control, geen TFT dash, geen verschillende ride-by wire mappings, geen LED verlichting
- Kawasaki Z650 7.999,- (NL) Geen traction control, wel TFT dash, geen ride-modi, wel LED verlichting met smartphone connectivity
- Honda CB650R 9.658,- (NL) Wel traction control, uitgebreid LCD dash zonder smartphone connectivity, volledige LED verlichting


Reviews

44Teeth:

 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even een half uurtje pauze ingelast om de première te bekijken.. :)

Ik ben erg enthousiast!! Zodra hij bij de dealer staat(en ik dan ondertussen mijn rijbewijs heb:P) maar eens proefrijden.
 
Onwijs fraai ding en ik denk ook concurrerend geprijsd. Iets duurder dan een MT-07, een stuk goedkoper dan een Monster 797. Je kunt wel goed zien waar bespaard is. De achterschokbreker ziet er goedkoop uit (en dat issie waarschijnlijk ook) en ook de remmen zien er op het oog niet heel erg overbemeten uit. Vierpots klauwen vind je op de meeste concurrenten wel terug, ben benieuwd hoe deze tweezuigerklauwen remmen. Daarnaast is het ook zeker niet de lichtste in zijn klasse, de meeste concurrenten zijn 10-15 kilo lichter.
 
Onwijs fraai ding en ik denk ook concurrerend geprijsd. Iets duurder dan een MT-07, een stuk goedkoper dan een Monster 797. Je kunt wel goed zien waar bespaard is. De achterschokbreker ziet er goedkoop uit (en dat issie waarschijnlijk ook) en ook de remmen zien er op het oog niet heel erg overbemeten uit. Vierpots klauwen vind je op de meeste concurrenten wel terug, ben benieuwd hoe deze tweezuigerklauwen remmen. Daarnaast is het ook zeker niet de lichtste in zijn klasse, de meeste concurrenten zijn 10-15 kilo lichter.

Zie mijn zojuist toegevoegde afbeelding in de startpost ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Top, de Monster 797 zit trouwens op 175 kilo, maar die heeft weer minder vermogen. Komt ook uit op 0,42 pk per kilo (droog). Ik had bij de MT bij een pre-Euro 5 gekeken, die is ook iets aangekomen :p
 
Daarnaast is het ook zeker niet de lichtste in zijn klasse, de meeste concurrenten zijn 10-15 kilo lichter.
Die 189 kilo is met volle tank lees ik. Of geldt dat ook voor de opgegeven gewichten van de concurrenten in het lijstje uit de openingspost?
 
Top, de Monster 797 zit trouwens op 175 kilo, maar die heeft weer minder vermogen. Komt ook uit op 0,42 pk per kilo (droog). Ik had bij de MT bij een pre-Euro 5 gekeken, die is ook iets aangekomen :p

Gewichten zijn rijklaar, ik heb die van de Monster 797 er ook bij gezocht.

193kg 73pk 0.38 hp/kg
 
Hmm, dan is 'ie zeker niet gek zwaar, die Triumph. Blijft over de vering/demping en de remmen. Ben benieuwd naar de eerste rijtesten!
 
Hmm, dan is 'ie zeker niet gek zwaar, die Triumph. Blijft over de vering/demping en de remmen. Ben benieuwd naar de eerste rijtesten!

Is echt een budgetknaller he, voor de beginnende motorrijder en gericht op straatgebruik. De Kawa heeft ook 2 zuiger remklauwen en veel slechter dan de RWU vering van de MT07 en Z650 zal het niet worden ;) Wil je meer racy/sportiever dan kan je iets meer betalen voor de Street Triple S/R

De Trident heeft ook retro looks, wil je bij Yamaha de retro looks betaal je hetzelfde als voor de Trident (1000,- meer dan de MT-07) voor een stuk minder naar mijn inzien.

0000244141414145A066a_e583.jpg
 
Leuke motor zeg.
Ook voor het geld. Ben ook benieuwd of die beter/slechter is dan de japanse 650's


Goed om te zien dat Triumph echt aan het groeien is laatste jaren!
Keer wat anders dan italianen en japanners.
 
Hallo all,

Vandaag de Trident Jet Black besteld.....waarschijnlijk februari geleverd. Op de 7e van Januari komt de 660 bij de dealer om te bewonderen. Maar al mijn huiswerk gedaan en me volledig ingelezen in de nieuwe 660 en kon niet meer wachtten...Dus besteld....Nu wachten!

Greetz John...
 

Bijlagen

  • Triumph-Trident-660-2021-Matt-Jet-Black-Silver-Ice-3.png
    Triumph-Trident-660-2021-Matt-Jet-Black-Silver-Ice-3.png
    57,2 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!!*D Ik ben sinds de onthulling ook helemaal wild van de Trident. Zodra ik mijn rijbewijs in handen heb ga ik direct langs de Triumph dealer voor een proefrit.:9~

Heb je toevallig ook al met de dealer gesproken over de opties/accessoires die je wilt?
Weet jij waarom het alarm(protect+) niet samen met de GPS-tracker(track+) kan? Dit geeft hij aan als ik hem online configureer.
Duurt ook aardig lang totdat alle opties in de online configuratie beschikbaar zijn.. Heb 4 weken geleden contact met de marketing manager van Triumph gehad en die gaf aan dat een aantal opties(bijvoorbeeld de dynamische richtingaanwijzers) nog op goedkeuring vanuit de UK wachten en de verwachting was dat dit binnen een paar weken geregeld is.. Heb jij daar toevallig iets over gehoord?:)
 
Gefeliciteerd!!*D Ik ben sinds de onthulling ook helemaal wild van de Trident. Zodra ik mijn rijbewijs in handen heb ga ik direct langs de Triumph dealer voor een proefrit.:9~

Heb je toevallig ook al met de dealer gesproken over de opties/accessoires die je wilt?
Weet jij waarom het alarm(protect+) niet samen met de GPS-tracker(track+) kan? Dit geeft hij aan als ik hem online configureer.
Duurt ook aardig lang totdat alle opties in de online configuratie beschikbaar zijn.. Heb 4 weken geleden contact met de marketing manager van Triumph gehad en die gaf aan dat een aantal opties(bijvoorbeeld de dynamische richtingaanwijzers) nog op goedkeuring vanuit de UK wachten en de verwachting was dat dit binnen een paar weken geregeld is.. Heb jij daar toevallig iets over gehoord?:)
Hallo Dennis, nee man geen idee waarom het niet lukt! Ik heb verder geen optie,s besproken ik ga alleen handvatverarming laten plaatsen.
Succes met het behalen van je rijbewijs en dan rap proef rijden want als eerste motor kan de 660 prima lees ik overal terug.
 
Laatst bewerkt:
Aha..duidelijk!
Ik ben een beetje veeleisend en wil 'm full-options hebben als ik hem koop.:X Behalve de handgrepen voor de passagier.
Kom zo misschien een beetje als een verwend mannetje over, maar dat is totaal niet het geval hoor..haha! Met andere dingen in het leven ben ik heel makkelijk, maar als het om voertuigen gaat..:$

Ik zie dat de vorkbeschermers vandaag ook zijn toegevoegd in de configurator, dus er zit beweging in.
Ik heb al meerdere keren de motor met totaalprijs onder de neus van mijn vrouw gedrukt, maar elke keer komen er weer nieuwe accessoires bij en komt ik terug bij haar met een iets aangepaste prijs.:P
Tot nu toe gaat het nog goed en is me nog geen halt toegeroepen, maar er zouden ongeveer 45 accessoires komen en we zitten nu op 39.._O-

Maar succes met het behalen van je rijbewijs
Dankje!:t
 
Dat jij een motor koopt zonder er eerst op gereden hebt heb ik wel respect voor. Zou ik zelf echt never nooit doen. Zeker niet bij een heel nieuw model, met mogelijke kinderziekten. Veel vertrouwen in Triumph?
Ja hoor, waarom niet. Kinderziekten daar heb je 24 maanden garantie voor. En ik rijd al ruim 30 jaar motoren, dus gaat helemaal goed komen.
En ga er maar vanuit dat die gasten bij Truimph weten wat ze maken!
 
Ik zag deze net online komen. Al gezien?
Top nee nog niet gezien, morgen gaat hij de bergen in met de Truimph. En gaat daar een verslag van maken! Dushhhh wordt vervolgt.
Leuk man spanning stijgt!
Ik heb btw vanmiddag te horen gekregen dat mijn 660 waarschijnlijk al eind Januari binnen is! Dus ook hier stijgt de spanning...
 
Aha..duidelijk!
Ik ben een beetje veeleisend en wil 'm full-options hebben als ik hem koop.:X Behalve de handgrepen voor de passagier.
Kom zo misschien een beetje als een verwend mannetje over, maar dat is totaal niet het geval hoor..haha! Met andere dingen in het leven ben ik heel makkelijk, maar als het om voertuigen gaat..:$

Ik zie dat de vorkbeschermers vandaag ook zijn toegevoegd in de configurator, dus er zit beweging in.
Ik heb al meerdere keren de motor met totaalprijs onder de neus van mijn vrouw gedrukt, maar elke keer komen er weer nieuwe accessoires bij en komt ik terug bij haar met een iets aangepaste prijs.:P
Tot nu toe gaat het nog goed en is me nog geen halt toegeroepen, maar er zouden ongeveer 45 accessoires komen en we zitten nu op 39.._O-


Dankje!:t
Vol optie,s haha nou goed man gewoon doen toch, als het kan je leeft maar een keer. En als jij gelukkig bent is je vrouw dat ook!
 
Ik heb btw vanmiddag te horen gekregen dat mijn 660 waarschijnlijk al eind Januari binnen is! Dus ook hier stijgt de spanning...
Oeh..dat schiet al best mooi op dus!! :t
Is dat trouwens normaal bij Triumph dat je paar weken moet wachten, of is dat alleen omdat het een nieuw model is?

Ben benieuwd omdat toevallig de Kawasaki dealer vertelde dat ze een flink aantal nieuwe modellen inkopen en dus vanuit voorraad binnen een week nieuwe motoren kunnen leveren vanaf het moment dat deze in de showroom te zien zijn..
 
Geen idee, op 07-01 komt er een 660 langs bij de dealer waar ik hem besteld heb. deze vertelde mij dat hij er een aantal had besteld bij Truimph en nu dan ook de mijne. Ik kan van alles verzinnen qua reden. maar ach ik vind de voorpret zoals nu ook al leuk...En als ik hem krijg gaat ie zo de woonkamer in want rijden doe ik niet meer in de regen, pekel, en andere ellende die tijd heb ik gehad! Uiteraard met een mooie droge winterse dag ff rondje maar vaak binnen het uur weer terug. Dus ik had ook geen lever tijd in mijn hoofd tijdens het bestellen van de 660 de dealer zei een ongeveer datum en ik zei oke!
 
Oeh..dat schiet al best mooi op dus!! :t
Is dat trouwens normaal bij Triumph dat je paar weken moet wachten, of is dat alleen omdat het een nieuw model is?

Ben benieuwd omdat toevallig de Kawasaki dealer vertelde dat ze een flink aantal nieuwe modellen inkopen en dus vanuit voorraad binnen een week nieuwe motoren kunnen leveren vanaf het moment dat deze in de showroom te zien zijn..

De Trident staat nog niet bij de dealer, pas eind december schijnt. Dat Storkie hem in januari al heeft vind ik al mooi op
tijd!
 
De Trident staat nog niet bij de dealer, pas eind december schijnt. Dat Storkie hem in januari al heeft vind ik al mooi op
tijd!
Dat hij nog niet bij de dealer staat weet ik idd. ;) Ik doelde op het feit dat Storkie hem eind januari 'pas' op kan halen terwijl de Trident op 7-1 dus al bij de dealer zou zijn.

Maar ik heb vanmiddag even contact gehad met de dealer om te informeren. Ze hebben ruim ingekocht, dus zodra alles(motoren en accessoires) allemaal binnen is eind januari kan er binnen 1 of 2 weken afgeleverd worden. Ze krijgen blijkbaar niet alle kleuren tegelijk binnen, dit gebeurt in fases in januari, dus het kan zijn dat de ene kleur bijvoorbeeld een week later binnen is dan de andere.

Weet jij waarom het alarm(protect+) niet samen met de GPS-tracker(track+) kan? Dit geeft hij aan als ik hem online configureer.
Heb ook antwoord op deze vraag gekregen trouwens. Is een foutje in de online configurator. GPR-tracker kan namelijk gewoon samen met het alarm geplaatst worden..
 
Dat hij nog niet bij de dealer staat weet ik idd. ;) Ik doelde op het feit dat Storkie hem eind januari 'pas' op kan halen terwijl de Trident op 7-1 dus al bij de dealer zou zijn.

Maar ik heb vanmiddag even contact gehad met de dealer om te informeren. Ze hebben ruim ingekocht, dus zodra alles(motoren en accessoires) allemaal binnen is eind januari kan er binnen 1 of 2 weken afgeleverd worden. Ze krijgen blijkbaar niet alle kleuren tegelijk binnen, dit gebeurt in fases in januari, dus het kan zijn dat de ene kleur bijvoorbeeld een week later binnen is dan de andere.


Heb ook antwoord op deze vraag gekregen trouwens. Is een foutje in de online configurator. GPR-tracker kan namelijk gewoon samen met het alarm geplaatst worden.

De Triumph Trident toernee-route​

  • 23 december Motorcentrum Rijen
  • 24 december Goedhart Motoren
  • 29 december Motorcentrum Eibergen
  • 30 december Triumph Groningen
  • 31 december Motoport Goes (gehele dag)
  • 2 januari Blom Motoren Leusden
  • 7 januari Motorcentrum Bruurs
  • 8 januari Triumph Nijmegen (TLM)
  • 9 januari Roké Motors Mijdrecht
Bij elke dealer moet je je aanmelden vanwege covid om de 660 te kunnen bewonderen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan