Triumph Trident 2021

Haha daar zaten wij ook afgelopen weekend!! :t Wel heel erg toevallig!
Jazeker want ik had er een paar gebeld maandag en wilde eerst woensdag en donderdag en vrijdag terug,maar er was plek dinsdag en woensdag. Dus de volgende morgen gegaan. Wel een mooie omgeving en mooi weer. Helaas had jij niet het beste weer. Maar zeker voor herhaling vatbaar.
 

Bijlagen

  • 55091319-4304-4053-828E-77627551C72A.jpeg
    55091319-4304-4053-828E-77627551C72A.jpeg
    325,3 KB · Weergaven: 46
Vanochtend kwam ik op de A12 vlak voor Utrecht een blije Trident 660 tegen! Super leuk om hem ook een keer te zien rijden in plaats van er alleen op te zitten. Toevallig iemand van hier?

Inmiddels ben ik de 1600 km gepasseerd, hij mag eindelijk helemaal losgelaten worden 8-)
 
Ik was het ook niet @Cathelijne ;)
Helaas wil ik bijna zeggen.. Ik heb namelijk erg weinig kunnen rijden afgelopen weken. Hoe snel de kilometers in het begin opliepen, zo langzaam gaat t nu.. 8)7

Trouwens wel leuk om te merken dat ik de Nederlandse bochten aanzienlijk anders(beter) ben gaan rijden sinds het weekendje Eifel. En dat terwijl ik daar maar weinig heb kunnen rijden door het slechte weer dat we hadden. Volgend jaar weer een weekendje plannen, goed voor de rijvaardigheid. :P
 
Ook lekker @No-geranium !

Denk dat de mede trident rijder niet op het forum zit. Zou wel toevallig geweest zijn.

@Dennis! Leuk om dat te merken! In Nederland leer je niet echt goed bochten rijden, dat doe je pas als je inderdaad richting bijvoorbeeld de Eifel of de bergen gaat. Behalve dat het super leuk rijden is leer je er ook nog beter van rijden :-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Inmiddels weer een tijdje stil hier. Nu het in de ochtend wat kouder is vallen mij een paar dingen op en ik vroeg me af of meer mensen dat zijn tegengekomen. Als ik start moet ik de startknop beduidend langer indrukken voordat hij echt start. Vanochtend vond ik het zo lang duren dat ik de knop een 2e keer indrukte en toen deed die het wel. Ik ben dat van mijn KTM eigenlijk helemaal niet gewend. Die startte eigenlijk altijd direct.

Ook heb ik sinds het koud is moeite om de motor van zijn 1 (geen probleem) naar zijn 2 te krijgen als ik de eerste meters heb gereden. Ik moet echt flink hard drukken om hem in zijn 2 te krijgen. Daarna is dat eigenlijk gelijk over en bij het eerste stoplicht schakelt die alweer prima van 1 naar 2.

Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben nu het wat kouder is in de ochtenden.
 
Hoi Cathelijne bij mij starte hij na 3weken stilstand ook niet in een keer. Daarna geen probleem meer gehad. Ook het schakelen naar z’n 2 geen probleem. Als hij koud is en ik rij een paar meter en stop om het hek achter me dicht te doen dan moet ik wel ff zoeken naar neutraal.
Maandag weer 290 km op de teller gezet.
Ik moest wat bestellen maar voor die €6.50 bezorgkosten kon ik mooi een ritje maken.
Waarschijnlijk is dit toch niet goedkoper geweest🤣.
 
Beiden kunnen een gevolg zijn van te dikke olie bij koude temperaturen. Kijk even na of Triumph een andere olie opgeeft voor scandinavische landen, en schakel in de winter daarnaar over.
 
Bedankt voor jullie reacties!
@No-geranium : Snap ik helemaal. voor verzendkosten kan je beter een mooi ritje maken!
@Hubertje : Dat is een goede om even te checken. Ik heb 900 km geleden een 1000 beurt gehad waarin je zou zeggen dat ze de juiste olie erin hebben gedaan. Volgens de factuur hebben ze er Vrooam VR50 10W40 in gedaan.
 
Ik heb precies hetzelfde @Cathelijne en was ook al van plan om die vraag hier te stellen. Na 1 a 2 weken stilstand duurt het starten duidelijk langer. Dat schakelen van 1 naar 2 heb ik niet gemerkt, wel dat ik dan soms moeilijk de motor in z'n neutraal krijg.
Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter? Ik verwacht in de winter weinig te rijden dus dan zal de motor een langere tijd stilstaan. Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Goed om te horen dat meer hier last van hebben. Ik heb het eigenlijk al na 3 tot 5 dagen stilstand.

Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter?

Ik rijd van december tot maart niet. De verzekering heeft dan ook een winterstop. Als er al eerder gestrooid wordt dan stop ik al wat eerder met rijden. Zonde van de motor. Ik haal de accu er dan ook altijd uit en leg hem binnen aan de druppellader. Gedurende de winter laad ik hem dan zo af en toe weer op.
 
Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
Beste is de accu eruit te halen en aan een druppellader te leggen in een vorstvrije ruimte. B.v. zolderkamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Ben zinnens voor vrouwtje een nieuwe motor te kopen. Ze rijdt nu een MT07 bijna 5 jaar met 94.000 km. Zeer goede motor geen problemen mee gehad. Koppeling verandert op 65.000 km enige werken en waarschijnlijk rijder gerelateerd. Nu zij we van plan te kiezen uit CB650R of de trident 660. Nu lees ik op een Engels forum dat de 660 nogal wat olie verbruikt. Hebben leden hier, hier ook last van of wordt er hier niet veel gereden.
 
Ben zinnens voor vrouwtje een nieuwe motor te kopen. Ze rijdt nu een MT07 bijna 5 jaar met 94.000 km. Zeer goede motor geen problemen mee gehad. Koppeling verandert op 65.000 km enige werken en waarschijnlijk rijder gerelateerd. Nu zij we van plan te kiezen uit CB650R of de trident 660. Nu lees ik op een Engels forum dat de 660 nogal wat olie verbruikt. Hebben leden hier, hier ook last van of wordt er hier niet veel gereden.
Na 11000 km nog niets gemerkt van olie verbruik.
 
@bartho: Leuk dat je voor de Trident aan het kijken bent, ik zou het wel weten, hihi. Ik heb inderdaad ook de berichten over olieverbruik gelezen. Blijkt wel dat het bij lang niet iedereen zo lijkt te zijn. Wellicht ook afhankelijk van hoe netjes je hem hebt ingereden.
 
Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter? Ik verwacht in de winter weinig te rijden dus dan zal de motor een langere tijd stilstaan. Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
Zelfs een nieuwe accu is defect na ongeveer honderd dagen niet gebruiken / laden.
En veel accu's lopen hard in kwaliteit achteruit zonder gebruik na een dag of vijftig.
Het lood op de platen brokkelt langzaam af, als de stukjes onderin liggen dan heb je dus kortsluiting.

En als je een motor start met een wat mindere accu kunnen de platen krom trekken.
Dat houdt hij er ineens mee op bij een tussenstop.

Ik heb een lithium-ion startaccu.
Zes maanden stilstand zonder aandacht geen probleem.
De indicator geeft dan zelfs nog helemaal vol aan.
Drukken en lopen. :]
 
Controleer je ook regelmatig?
In het begin wel maar later elke maand en nu ongeveer elke 1,5 maand en net nog😉.
Nu doe ik het wel als hij koud is. Er zit niet veel verschil in een warme of oude motor. Vandaar dat ik af en toe kijk of het nivo voldoende is. Inmiddels 11.500 km met plezier gereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Deze Trident is mijn 4de Triumph triple en geen van allen verbruikte meetbaar olie. Nou ben ik wel n rustig warmrijder maar mijn BMW verbruikte bij dezelfde rijstijl wel olie waardoor ik best veel stond te peilen. Kortom, op basis van mijn ervaringen geen reden tot zorgen 🙂
 
Hoi!

Inmiddels weer een tijdje stil hier. Nu het in de ochtend wat kouder is vallen mij een paar dingen op en ik vroeg me af of meer mensen dat zijn tegengekomen. Als ik start moet ik de startknop beduidend langer indrukken voordat hij echt start. Vanochtend vond ik het zo lang duren dat ik de knop een 2e keer indrukte en toen deed die het wel. Ik ben dat van mijn KTM eigenlijk helemaal niet gewend. Die startte eigenlijk altijd direct.

Ook heb ik sinds het koud is moeite om de motor van zijn 1 (geen probleem) naar zijn 2 te krijgen als ik de eerste meters heb gereden. Ik moet echt flink hard drukken om hem in zijn 2 te krijgen. Daarna is dat eigenlijk gelijk over en bij het eerste stoplicht schakelt die alweer prima van 1 naar 2.

Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben nu het wat kouder is in de ochtenden.
Ik heb hetzelfde met starten na een aantal dagen stilstand. Ook het zwaarder schakelen met koude motor merk ik, maar dit is inderdaad snel verdwenen zoals jij ook zegt.

Ik heb precies hetzelfde @Cathelijne en was ook al van plan om die vraag hier te stellen. Na 1 a 2 weken stilstand duurt het starten duidelijk langer. Dat schakelen van 1 naar 2 heb ik niet gemerkt, wel dat ik dan soms moeilijk de motor in z'n neutraal krijg.
Nu heb ik nog een vraag aan jullie; wat doen jullie met de accu in de winter? Ik verwacht in de winter weinig te rijden dus dan zal de motor een langere tijd stilstaan. Leggen jullie de accu aan een druppellader?
Ik weet het nog niet echt omdat mijn trident in een gedeelde garage staat waar ik geen stopcontact voor een druppellader heb..
De motor staat dus overdekt en droog, maar niet warm.
Ik ga straks als het motorseizoen voor mij voorbij is wel een druppellader aansluiten. Ik laat de accu gewoon in de motor, hij staat in een verwarmde garage aan huis namelijk. Op die manier kan ik de motor ook zo pakken als we wel ineens een paar zachte winterdagen krijgen.. ;)

Ben zinnens voor vrouwtje een nieuwe motor te kopen. Ze rijdt nu een MT07 bijna 5 jaar met 94.000 km. Zeer goede motor geen problemen mee gehad. Koppeling verandert op 65.000 km enige werken en waarschijnlijk rijder gerelateerd. Nu zij we van plan te kiezen uit CB650R of de trident 660. Nu lees ik op een Engels forum dat de 660 nogal wat olie verbruikt. Hebben leden hier, hier ook last van of wordt er hier niet veel gereden.
Hier na zo'n 7500km ook geen merkbaar olieverbruik. :t
 
Dus van onderhoud naar onderhoud(16.000 Km) is perfect mogelijk zonder bijvullen. Bedankt voor de informatie.
 
Dat is wel wat de dealer beweert. :t
Behalve het smeren van de ketting zou er bij 'normaal' gebruik niets nodig hoeven zijn, bijvoorbeeld ook ketting spannen niet.
Maar dat beweren ze nu nog op basis van de info die de fabrikant opgeeft. Of dit in de praktijk werkelijk zo is moet nog blijken natuurlijk..:)


Sinds kort weigert mijn schakelaar voor de richtingaanwijzers af en toe. Alleen rechts, links doet het altijd. Anderen bekend met dit probleem? Maar even langs de dealer binnenkort..
 
Sinds kort weigert mijn schakelaar voor de richtingaanwijzers af en toe. Alleen rechts, links doet het altijd. Anderen bekend met dit probleem? Maar even langs de dealer binnenkort..
Vervelend! Daar heb ik (nog) geen last van. Zou zeker langs de dealer gaan, nu valt alles nog binnen garantie!

Vanochtend vroeg gereden, nadat ik gister ook had gereden. Was buiten +- 5 graden, maar nu helemaal nergens last van gehad.

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Tiger 660? Lijkt precies hetzelfde blokje als dat van de trident te zijn. Tof dat ze een wat kleiner adventure model hebben gemaakt. De kleurstellingen vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen, de trident is daarin echt veel mooier.
 
@Cathelijne Ja ga ik zeker doen, moest toch nog even bij ze langs binnenkort :t

Haha tis stom toevallig maar hier hetzelfde. Gisteravond thuis gekomen en vanochtend 8 uur weer vertrokken. Toen startte hij zonder moeite. Was best koud trouwens.. :P

Tsjah..de Tiger 660. Mooie motor maar ik vind een naked gewoon mooier om te zien. ;) Soms als ik veel spullen mee moet nemen denk ik wel eens 'ik had beter wat anders kunnen kopen waar koffers prima op staan' maar gelukkig komt dat maar weinig voor. In ieder geval veel te weinig om de Trident in te ruilen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan