Triumph Trident 2021

Welkom Sixta! Ga je veel plezier van hebben!

Reed iemand vandaag toevallig door Westbroek? Ik zag vandaag een Trident langsrijden toen ik een ijsje bij Westbroek aan het eten was tijdens mijn racefiets rondje.
 
Wasbox speciaal voor motoren ontdekt, ideaal.
Iemand toevallig al zicht op een uitlaatsysteem voor de trident? Wil er in april een aan gaan schaffen(dan is de garantie voorbij). Had inmiddels gehoopt op arrow maar helaas.
0675DB59-E00B-4027-9A09-BA61802D13A5.jpeg
 
Ik heb wel een andere uitlaat bij de Trident.
Maar er zit wel een motor aan vast🤣.
Voor een lange rit heb ik onderstaande motor er nabij genomen.
2AD615CA-7180-4D67-A425-73F5A61F11ED.jpeg
 
Iemand toevallig al zicht op een uitlaatsysteem voor de trident? Wil er in april een aan gaan schaffen(dan is de garantie voorbij). Had inmiddels gehoopt op arrow maar helaas.
Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat! Weet jij zo of er ondertussen al een uitlaat met e-keur op de markt is?
Vervalt je garantie trouwens als je een andere uitlaat monteert? Nooit bij stilgestaan..8)7

Ik heb me er eigenlijk niet meer in verdiept de laatste tijd..even wat andere dingen gehad waar mijn tijd in ging zitten. Nog wel steeds regelmatig lekker aan het rijden met de Trident!:]
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
@Dennis! nog geen tegengekomen met e-keur. Ze zijn (bijna) allemaal zonder katalysator, dus dan automatisch al geen E-keur.
Weet niet of dat echt problemen zal opleveren, zolang je met db killer rijdt en niet belachelijk veel herrie maakt/aandacht trekt (van de politie) zullen ze ook niet kijken naar het E keur denk ik?
Ga tegen die tijd ook even informeren bij de dealer, misschien hebben die wel ideeën.
 
Wat een rust hier, iedereen nog in het bezit van zijn/haar Trident? ;)

@Cathelijne Jij nog gehad dat de motor uit viel trouwens?

Dacht heel even dat de banden onverwoestbaar waren:P maar na meer dan 16000km zie ik nu toch wel slijtage. Komend jaar nieuwe verwacht ik.
Blijft voor mij overigens nog steeds een raadsel waarom banden onder een Trident zo langzaam slijten. Is dat gewoon een kwestie van relatief weinig vermogen en het lage gewicht?
@No-geranium Bij welke km-stand heb jij ze laten vervangen?

Afgelopen week even bij de dealer langs gegaan omdat ik al weken af en toe na een rit een verbrande geur vanaf de motor rook die ik niet thuis kon brengen. Zorgen om niets gelukkig.;) Bleek namelijk gewoon rommel vanaf de weg te zijn wat tegen de katalysator was gekomen. De laatste tijd ook niet zo trouw geweest mbt het wassen van de Trident_O-
Verder gelukkig nergens lekkages oid. Ook de laatste 7500km. geen merkbaar olieverbruik meer sinds de beurt van afgelopen maart.:t
 

Bijlagen

  • IMG_20221111_160443~3.jpg
    IMG_20221111_160443~3.jpg
    455,4 KB · Weergaven: 21
  • Leuk
Waarderingen: C660
De mijne gaat vermoedelijk de verkoop in, staat nu op 5700 km (januari 22). Ik rij er nog steeds graag mee, heb tot nu toe geen problemen ondervonden. De vriendin gaat de laatste tijd graag mee en dat is met de Trident niet bepaald handig.

7D924D72-07D4-406F-A58B-0552A060ED03.jpeg
 
@Jean90 Jammer dat hij de verkoop in 'moet', maar ik kan me voorstellen dat er modellen zijn waarop het rijden met passagier prettiger is. :t
Welke kentekenplaathouder heb je op je Trident zitten? Deze is een stuk mooier dan die ik eerder heb gezien. En praktisch gezien..heb je hierdoor ook minder last van opspattend water bij het rijden in de regen?

@C660 Misschien kun je de uitlaat overnemen?:P_O-
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
De evotech tail tidy, de nieuwere versie die het originele achterlicht behoudt.
Uitlaat kan ik aanraden, klinkt echt goed *D
 

Bijlagen

  • ABB067AD-0FDE-420D-A2C8-2C814C884E68.jpeg
    ABB067AD-0FDE-420D-A2C8-2C814C884E68.jpeg
    134,6 KB · Weergaven: 25
@Jean90 Jammer dat hij de verkoop in 'moet', maar ik kan me voorstellen dat er modellen zijn waarop het rijden met passagier prettiger is. :t
Welke kentekenplaathouder heb je op je Trident zitten? Deze is een stuk mooier dan die ik eerder heb gezien. En praktisch gezien..heb je hierdoor ook minder last van opspattend water bij het rijden in de regen?

@C660 Misschien kun je de uitlaat overnemen?:P_O-
Het praktische vraagje had ik even gemist: Nee, nog steeds modder tot op je helm :+
 
Hoi mede Trident rijders,
Ik heb m’n banden vervangen op 20.000 km en ze konden nog wel even mee.
Maar ik had een tripte naar de Eiffel en voor de zekerheid vervangen.

Laatst nog een andere motor er bij gekocht en een lange trip in 3 dagen 18000 km gereden.

De Trident is m’n favoriet in toertjes bochtenwerk enz.
De Honda VFF 1200 weer meer voor lange tochten(en gevaarlijk voor m’n rijbewijs).

Tja wat te doen?
Ik heb proef gereden op de Tiger 900.
Maar veel turbulentie en een trillend stuur.
De Honda NT 1100 2cylinder saai.
Kawasaki versys rijd wel fijn.
Yamaha fjr 1300 rijdt ook fijn.
Misschien de Yamaha 900 gt eens testen.
Ook de zero gereden alleen de range veel te klein.
Het leven van een pensionado is zwaar🤣.
 
Hoi mede Trident rijders,
Ik heb m’n banden vervangen op 20.000 km en ze konden nog wel even mee.
Maar ik had een tripte naar de Eiffel en voor de zekerheid vervangen.

Laatst nog een andere motor er bij gekocht en een lange trip in 3 dagen 18000 km gereden.

De Trident is m’n favoriet in toertjes bochtenwerk enz.
De Honda VFF 1200 weer meer voor lange tochten(en gevaarlijk voor m’n rijbewijs).

Tja wat te doen?
Ik heb proef gereden op de Tiger 900.
Maar veel turbulentie en een trillend stuur.
De Honda NT 1100 2cylinder saai.
Kawasaki versys rijd wel fijn.
Yamaha fjr 1300 rijdt ook fijn.
Misschien de Yamaha 900 gt eens testen.
Ook de zero gereden alleen de range veel te klein.
Het leven van een pensionado is zwaar🤣.
Ooh..dan is er zelfs kans dat ik pas eind volgend jaar nieuwe banden nodig heb. Zou leuk zijn!:t

Haha je lijkt het inderdaad niet makkelijk te hebben._O- Waarom niet gewoon de Trident en de Honda houden die je nu hebt? Of wil je liever terug naar 1 motor?
 
Ooh..dan is er zelfs kans dat ik pas eind volgend jaar nieuwe banden nodig heb. Zou leuk zijn!:t

Haha je lijkt het inderdaad niet makkelijk te hebben._O- Waarom niet gewoon de Trident en de Honda houden die je nu hebt? Of wil je liever terug naar 1 motor?
Hoi Dennis ik hou ze inderdaad allebei.
Maar het is te leuk om te testen wat nu de echt ideale motor is. Tot nu de Trident👍.
 
Aardig dat je aan me denkt @Dennis!
Maar ik zit eigenlijk met hetzelfde “probleem” als @Jean90 , mijn vriendin gaat ook steeds vaker achterop en de trident is daar niet ideaal voor.
Dus in ‘t voorjaar wellicht voor iets anders kijken.. de nieuw aangekondigde street triple 765 rs vind ik gruwelijk vet maar of dat beter zit achterop… ben bang van niet
Wordt vervolgd dus🤣
 
Het is in ieder geval de moeite waard om het gewoon een jaartje te proberen of die meer geschikt is toch..?_O- Prachtige motor inderdaad!!

Ik blij dat ik dit hele jaar nog niemand achterop gehad heb, mag de Trident gelukkig mooi nog even blijven.:P
 
  • Haha
Waarderingen: C660
Echt een belachelijk dikke motor vind ik het, goed idee ja valt te proberen hier thuis🤣 Ja schat deze zit veeel beter achterop 👀
 

Bijlagen

  • 251BAAAC-1E73-4EDB-A394-D8581B8ECDAE.jpeg
    251BAAAC-1E73-4EDB-A394-D8581B8ECDAE.jpeg
    170,1 KB · Weergaven: 31
Sniff sniff Mede Trident rijders.
Helaas neem ik afscheid van de Trident.
Keuzes keuzes, gisteren een Honda NT DCT gekocht. Trident en de Honda VFR krijgen hopelijk een nieuw baasje.
C286A6FE-AD30-42BD-9E27-87B1B28192D2.jpeg
 
Wat doe je nu dan toch @No-geranium ?????
De Trident weg en geen Street Twin daarvoor in de plaats kopen? Dat is wel een beetje raar hier op MF hoor.._O-
Nee zonder dollen, veel plezier met je nieuwe aanwinst!:t

Gewoon even benieuwd..wat maakt dat je voor deze Honda bent gegaan?
 
Wat doe je nu dan toch @No-geranium ?????
De Trident weg en geen Street Twin daarvoor in de plaats kopen? Dat is wel een beetje raar hier op MF hoor.._O-
Nee zonder dollen, veel plezier met je nieuwe aanwinst!:t

Gewoon even benieuwd..wat maakt dat je voor deze Honda bent gegaan?
DCT met filippers CarPlay koffers en rijdt verrassend lekker (En een goede prijs voor beide motoren gekregen)
Dit was een demo met 650 km op de teller.
ik rij toch wat grotere plezier ritten en wilde comfortabel rijden met een grote actieradius.
 
DCT met filippers CarPlay koffers en rijdt verrassend lekker (En een goede prijs voor beide motoren gekregen)
Dit was een demo met 650 km op de teller.
ik rij toch wat grotere plezier ritten en wilde comfortabel rijden met een grote actieradius.
Begrijpelijke keus dan inderdaad! :t

Tracer 9 gekocht, de trident mag dus weg.. (mochten er hier liefhebbers zitten)
Mooie motoren die Tracers.:t Veel plezier ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan