Triumph Trident 2021

Zo gasten, de eerste 1000 km staan erop! Om dit heugelijke feit te vieren!
Hieronder twee foto,s van de 660 in het zonnetje...:]
Gefeliciteerd! Lekker dagje vandaag weer idd, veel motorrijders tegengekomen!
Ik durf het bijna niet op te merken als 'newbie':P maar heb je je adapters van je paddockstand niet aan de verkeerde kant zitten? Links en rechts omgewisseld bedoel ik..
 
:t De nieuwe dopjes zijn vandaag binnen gekomen, bij Mpartz gekocht. Ik vind ze echt zoveel netter dan die erin zaten. Ik wilde nog een vergelijkingsfoto maken, maar ik kwam er vanmiddag bij thuiskomst achter dat ik de andere ondertussen ook al ben verloren vandaag. Haha..goed ontwerp van Triumph._O- Ben benieuwd of de nieuwe beter blijven zitten.


Vanochtend overigens nog een stuk met mijn vrouw achterop gereden. Was de eerste keer met passagier op de Trident, maar dat gaat echt prima! Beiden geen ongemak ervaren tijdens de rit. Passagiers-stepjes gaan er voorlopig dus niet af ben ik bang, mijn vrouw heeft ondertussen een eigen motoroutfit aangeschaft. _O- Ook fijn dat het aanpassen van de veerspanning zo makkelijk gaat, is letterlijk binnen een minuut gedaan. (Of is dat bij elk merk/type motor zo makkelijk?)


Ik zit ondertussen ruim over de 1600km. heen maar in het menu staat nog steeds 'inrijden' aangevinkt. Ik kan hem natuurlijk zelf aanpassen maar ik dacht dat dit automatisch op 'standaard' zou springen na 1600 km. @No-geranium Hoe was dit bij jou? Hoe is het vanochtend bij Blom afgelopen trouwens? Waren er al veel accessoires binnen? Ik ging het vanochtend niet redden die kant op te komen..dus ben niet bij Blom geweest vandaag. ;)
Vandaag het fly scherm en de Bluetooth module laten monteren en een ritje van 250 km gemaakt. En inderdaad het gaat niet automatisch op normaal, maar je kan gewoon voluit hoor. De module moet ik verder nog uittesten. Navigatie werkt en muziek ook telefoon nog niet uitgeprobeerd .
 
Gisteravond nog even lekker een stuk gereden door de bossen in de omgeving van Epe. Was heerlijk rustig op de wegen dus leuke bochtjes kunnen pakken.
Zonder het geknipper van je display is het toch wel relaxter rijden, leuk om het gas soms even flink los te kunnen trekken!

Het verbruik van de Trident valt me trouwens zo ontzettend mee. Als ik de 'saaie' route met lange rechte stukken naar mijn werk pak haal ik met gemak 1:24. Op leukere wegen is het iets minder uiteraard..;)

Paddockstand is gisteren binnengekomen maar hier zit helaas een kras op.8)7
Morgen hoor ik of ze akkoord gaan met mijn kortingsvoorstel of dat ik een nieuwe krijg.. :P

Een foto'tje van gisteravond:
 

Bijlagen

  • 20210417_192432.jpg
    20210417_192432.jpg
    639,8 KB · Weergaven: 34
Kan iemand me vertellen of de Optimate 3 geschikt is voor de Trident voor tijdens de stilstand in de wintermaanden?
 
Verbruik gaat hier ook de goede kant op. Eerste tankbeurten 5.0L maar nu staat de boordcomp op 4.7L, ondanks dat ik meer toeren maak. Keurige score, mijn vroegere street triples met 675 blok kreeg ik nooit gunstiger dan 1 op 17.5.. toch mooi meegenomen en ook wel handig want die 14 liter tank is niet zo ruim bemeten natuurlijk 😉 zeker niet omdat die na 10 liter al begint te mekkeren dat de tank bijna leeg is ...

Vandaag weer lekker gereden. Ik merk dat alles toch nog wat soepeler gaat dan in het begin, vooral het schakelen/koppelen was in t begin behoorlijk wennen. Gasaanname (vooral met wegrijden) zou ik graag directer hebben, zou mooi zijn als daar ooit een update voor komt... Lijkt me toch makkelijk software matig aan te passen.

Verder helemaal top .. echt een fijn blok die 660 👍👍
 
Verbruik gaat hier ook de goede kant op. Eerste tankbeurten 5.0L maar nu staat de boordcomp op 4.7L, ondanks dat ik meer toeren maak. Keurige score, mijn vroegere street triples met 675 blok kreeg ik nooit gunstiger dan 1 op 17.5.. toch mooi meegenomen en ook wel handig want die 14 liter tank is niet zo ruim bemeten natuurlijk 😉 zeker niet omdat die na 10 liter al begint te mekkeren dat de tank bijna leeg is ...

Vandaag weer lekker gereden. Ik merk dat alles toch nog wat soepeler gaat dan in het begin, vooral het schakelen/koppelen was in t begin behoorlijk wennen. Gasaanname (vooral met wegrijden) zou ik graag directer hebben, zou mooi zijn als daar ooit een update voor komt... Lijkt me toch makkelijk software matig aan te passen.

Verder helemaal top .. echt een fijn blok die 660 👍👍
Ik kan me wel vinden in wat je zegt over de gasaanname idd!

Gisteren trouwens voor het eerst een andere Trident tegengekomen onderweg.*O* Even achter blijven hangen om te bewonderen wat voor prachtige motor het toch is_O- Was een zwarte(niet de matte uitvoering) en reed door Hattem. Hier heeft nog niemand zich gemeld met een zwarte Trident voor zover ik weet, maar wellicht komt dat nog en herkent hij zich hierin..:P
 
Leuk om een soortgenoot tegen te komen.. zwaai je dan ook extra hard? 😅 heb ik nog niet gehad! Idd een glanzend zwarte heb ik hier ook nog niet voorbij zien komen.
 
Inderdaad leuk om een lotgenoot tegen te komen. Ik ben sowieso wel benieuwd hoeveel 660 er in Nederland rond rijden, volgens mij aardig wat.
De zon schijnt hier weer, dus ik ga zo mijn pak aan trekken en nog ff wat km op de 660 zetten!
 
De Bike Lift paddockstand past maar net met de cnc bobbins. Hij moest geen halve cm. smaller zijn. :X @Storkie ik zie nu dat jij de andere bobbins hebt welke dikker maar korter zijn. Dan heb je meer ruimte, maargoed het past gelukkig!:t

Voor wie nog een goedkope stofhoes voor binnen zoekt voor de Trident en het niet heel belangrijk vindt hoe het eruit ziet:P: De Booster Indoor in maat L past perfect!
 

Bijlagen

  • 20210419_124446.jpg
    20210419_124446.jpg
    140,9 KB · Weergaven: 7
De Bike Lift paddockstand past maar net met de cnc bobbins. Hij moest geen halve cm. smaller zijn. :X @Storkie ik zie nu dat jij de andere bobbins hebt welke dikker maar korter zijn. Dan heb je meer ruimte, maargoed het past gelukkig!:t

Voor wie nog een goedkope stofhoes voor binnen zoekt voor de Trident en het niet heel belangrijk vindt hoe het eruit ziet:P: De Booster Indoor in maat L past perfect!
Oeps, maar goed hij past! Ik heb gewoon de bobbins van Truimph Trident Type 1 besteld.
Geen idee of deze dikker of dunner zijn.
Staat trouwens gewoon made in Taiwan op hahaha
 

Bijlagen

  • IMG20210419134053[1].jpg
    IMG20210419134053[1].jpg
    113,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG20210419134059[1].jpg
    IMG20210419134059[1].jpg
    120,3 KB · Weergaven: 7
Oeps, maar goed hij past! Ik heb gewoon de bobbins van Truimph Trident Type 1 besteld.
Geen idee of deze dikker of dunner zijn.
Staat trouwens gewoon made in Taiwan op hahaha
_O-_O-

Dan heb ik idd net het andere type met onderdeelnummer A9640082. ;)
 
@Storkie
Zijn jouw bobbins van metaal of nylon?
De mijne zijn volledig van metaal maar dat dunne laagje zwarte lak ligt er zo af door het gebruik van een paddockstand. 8)7 (Het is dan wel aan de onderkant en daardoor niet in het zicht, maar ik kan er niet zo goed tegen als ze beschadigd zijn..:P )
 
Wat een waanzinnig mooie motor is het ook.

Ik heb volgende week een proefrit staan voor de Trident. Als het goed bevalt wordt het mijn eerste motor.

Ik zat eerder te denken aan een Honda CB500F/X of Rebel 500 als eerste motor maar kreeg advies van mijn rij-instructeur dat de stap van de MT-07 als lesmotor naar een 500cc eigen motor misschien toch wel tegen kan gaan vallen.

Ik ga gewoon lekker proefrijden en dan zien we wel. Maar ik neig zeker naar de Trident.
 
Wat een waanzinnig mooie motor is het ook.

Ik heb volgende week een proefrit staan voor de Trident. Als het goed bevalt wordt het mijn eerste motor.

Ik zat eerder te denken aan een Honda CB500F/X of Rebel 500 als eerste motor maar kreeg advies van mijn rij-instructeur dat de stap van de MT-07 als lesmotor naar een 500cc eigen motor misschien toch wel tegen kan gaan vallen.

Ik ga gewoon lekker proefrijden en dan zien we wel. Maar ik neig zeker naar de Trident.
De trident is de betere keuze, de cb500 familie heeft best "emotieloze" blokken.
 
De trident is de betere keuze, de cb500 familie heeft best "emotieloze" blokken.

Dat is goed om te weten! De fun-factor lijkt mij ook zeer belangrijk.
Eén van de dingen die ik zelf op prijs stel aan de Honda CB500 motoren is de betrouwbaarheid en schijnbaar duurzaamheid van het motorblok zelf. Ik lees overal dat de 500cc parallel twin redelijk ‘dummy-proof’ is en qua onderhoud makkelijker te onderhouden is dan het ‘nieuwe’ driecilinder blok in de nieuwe Trident.

Hoe is hier de ervaring met Triumph wat dat betreft? Zou dat een reden zijn om als starter toch voor een wat ‘emotielozere’ motor te kiezen? Ik ben zelf best handig en hoop ook al het algemene onderhoud (olie verversen, remmen, ketting, etc) zelf netjes bij te houden, dus ik weet niet of daar nog veel rekening mee gehouden dient te worden.
 
Tja wat verwacht je aan onderhoud bij een splinternieuwe motorfiets naast een olie beurtje elke 2 jaar of 20.000km? :p Het trident blok is een variatie van het street triple blok dus de basis is niet nieuw. Een Honda blok zal wat goedkoper zijn qua kleppenstellen maar dat zijn klusjes die je denk ik niet zelf gaat doen. Een ketting gaat zo 30.000km mee, remblokjes ook of misschien zelfs wel langer. In NL heb je maar enkele maanden mooi weer dus je moet al aardig je best doen om over de 10.000km per jaar te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Tja wat verwacht je aan onderhoud bij een splinternieuwe motorfiets naast een olie beurtje elke 2 jaar of 20.000km? :p Het trident blok is een variatie van het street triple blok dus de basis is niet nieuw. Een Honda blok zal wat goedkoper zijn qua kleppenstellen maar dat zijn klusjes die je denk ik niet zelf gaat doen. Een ketting gaat zo 30.000km mee, remblokjes ook of misschien zelfs wel langer. In NL heb je maar enkele maanden mooi weer dus je moet al aardig je best doen om over de 10.000km per jaar te komen.
Duidelijk verhaal, lijkt me dus geen bezwaar.

Ik zat meer te denken dat ik als beginnende motorrijder het liefst zo min mogelijk bezig wil zijn met onderhoud, en dat ik me ook zo min mogelijk zorgen wil maken over eventuele kinderziekten en problemen bij zo’n ‘nieuw’ blok. (Al is ie dus niet echt nieuw 😉)

Thanks voor de info! Proefrit op de Trident is gepland, als deze bevalt dan wordt het waarschijnlijk mijn eerste motor. Nu nog kiezen welke kleur!
 
Volgens mij (corrigeer me waar nodig) is de 660 min of meer een doorontwikkeling van de aloude 675 triple van pak m beet 2007 en verder ? En deze stonden zover ik weet ( en ook zelf ervaren heb met twee street triples in het verleden ) als prima betrouwbaar te boek. Ook meetbaar olieverbruik heb ik bij geen van mijn 4 vroegere Triumphs gehad. Dus lekker er voor gaan 👍😉
 
@Storkie
Zijn jouw bobbins van metaal of nylon?
De mijne zijn volledig van metaal maar dat dunne laagje zwarte lak ligt er zo af door het gebruik van een paddockstand. 8)7 (Het is dan wel aan de onderkant en daardoor niet in het zicht, maar ik kan er niet zo goed tegen als ze beschadigd zijn..:P )
de bobbins zijn van kunststof niet van metaal!
 
de bobbins zijn van kunststof niet van metaal!
Aah als ik dat eerder had geweten had ik ze geruild voordat ik de paddockstand eronder zette. 8)7 Helaas..keertje weggegooid geld.;) Ik ga ook maar setje kunststof kopen als ik weer bij de dealer ben.
 
Volgens mij (corrigeer me waar nodig) is de 660 min of meer een doorontwikkeling van de aloude 675 triple van pak m beet 2007 en verder ? En deze stonden zover ik weet ( en ook zelf ervaren heb met twee street triples in het verleden ) als prima betrouwbaar te boek. Ook meetbaar olieverbruik heb ik bij geen van mijn 4 vroegere Triumphs gehad. Dus lekker er voor gaan 👍😉
Volgens mij is het inderdaad een nieuwe versie van het oude 675 daytona blok!
Zaterdag eindelijk m’n trident ophalen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan