Triumph Trident 2021

Kan me niet voorstellen dat er niets aan te veranderen is, dus ben benieuwd naar je proefrit 👍

Kwam trouwens vanmorgen voor t eerst een andere Trident tegen. Omgeving ten zuiden van Nijmegen ... Was een witte. Niemand van hier ?
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Ik rijd rondom Nijmegen met een witte Trident. Ben alleen vanmorgen niet de weg op geweest!

Heb er zelf nog geen in het wild gespot behalve twee vlak buiten de Triumph dealer in Eibergen. Ik draag meestal een zwarte jas, zwarte helm, motorjeans en een felgekleurde rugzak.
 
Ik rijd rondom Nijmegen met een witte Trident. Ben alleen vanmorgen niet de weg op geweest!

Heb er zelf nog geen in het wild gespot behalve twee vlak buiten de Triumph dealer in Eibergen. Ik draag meestal een zwarte jas, zwarte helm, motorjeans en een felgekleurde rugzak.
Ik heb me denk ik vergist. Het was denk ik rond 13.00 / 13.30. ik zag namelijk ook een felgekleurde (rode) rugzak..

Of ben je ook toen niet op pad geweest?
 
Vandaag een beginnetje gemaakt met het tinten van de knipperlichten. Viel best tegen omdat het glas van de knipperlichten niet verwijderd kan worden.(Je kan dus niet net zoals bij koplampen/achterlichten de folie wat ruimer afsnijden en om het glas heen vouwen.) Daarnaast ligt het glas ook nog eens wat betreft diepte gelijk met de behuizing. De folie moet daarom dus precies op de rand worden afgesneden. Na een uurtje knutselen is 1 van de 4 nu klaar. Het verschil is duidelijk zichtbaar en het is precies wat ik voor ogen had. Gek genoeg zie ik wanneer de knipperlichten branden geen verschil in lichtopbrengst. Daar ben ik blij mee overigens!
Vandaag het folie er weer af moeten halen helaas.. Omdat het niet om het glas heen geplakt kan worden heeft de folie blijkbaar toch te weinig 'grip'. Elke keer dat de motor even in de zon had gestaan kwam het folie aan de zijkant omhoog. Het is prima te herstellen, maar ik heb er geen zin in dat elke avond te moeten doen. :P
Daarom vandaag toch maar tintspray gebruikt om de knipperlichten te tinten. Wilde dit in eerste instantie niet omdat ik de ervaring van jaren terug heb dat de lampen dan erg dof worden. Ondertussen zijn er andere merken op de markt welke blijkbaar wel gewoon de glans in het glas houden.
Heb een iets lichtere tint genomen dan met de folie, eigenlijk precies wat er nodig is om het chroom in de lampen niet meer te laten glimmen. Ik vind 't perfect zo!:t

(De Trident moet nodig weer gewassen worden..ik weet het..:P )
 

Bijlagen

  • 20210622_131150.jpg
    20210622_131150.jpg
    255 KB · Weergaven: 55
  • 20210622_131347.jpg
    20210622_131347.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 56
Vandaag het folie er weer af moeten halen helaas.. Omdat het niet om het glas heen geplakt kan worden heeft de folie blijkbaar toch te weinig 'grip'. Elke keer dat de motor even in de zon had gestaan kwam het folie aan de zijkant omhoog. Het is prima te herstellen, maar ik heb er geen zin in dat elke avond te moeten doen. :P
Daarom vandaag toch maar tintspray gebruikt om de knipperlichten te tinten. Wilde dit in eerste instantie niet omdat ik de ervaring van jaren terug heb dat de lampen dan erg dof worden. Ondertussen zijn er andere merken op de markt welke blijkbaar wel gewoon de glans in het glas houden.
Heb een iets lichtere tint genomen dan met de folie, eigenlijk precies wat er nodig is om het chroom in de lampen niet meer te laten glimmen. Ik vind 't perfect zo!:t

(De Trident moet nodig weer gewassen worden..ik weet het..:P )
Netjes hoor Dennis, zit er goed op en smoelt goed!:}
 
Eindelijk zijn alle opties afgemonteerd. De kentekenplaat had een afgebroken lipje maar dan moet de gehele bevestiging vervangen worden.
ik dacht dat de zijkant staal was maar is hard plastic en een geheel Maar voor €65 weer klaar.
 

Bijlagen

  • 0024FF40-8D02-4901-8FC0-14790F1260CE.jpeg
    0024FF40-8D02-4901-8FC0-14790F1260CE.jpeg
    323,9 KB · Weergaven: 43
Hoe was t afgebroken en wat precies ? Hij ziet er goed uit verder . En schitterende kleur ,😀
 
Niet al te dure les voor 65 eu gelukkig! Hoeveel km heb je inmiddels ?
 
Eindelijk zijn alle opties afgemonteerd. De kentekenplaat had een afgebroken lipje maar dan moet de gehele bevestiging vervangen worden.
ik dacht dat de zijkant staal was maar is hard plastic en een geheel Maar voor €65 weer klaar.
Prachtig! :t Maar eeeh..ik mis je 1st edition badge nog!:P

Bedoel je dat die hele 'arm' die aan de achterbrug vastzit vervangen is? Dan valt me die prijs idd erg mee!
 
Niet al te dure les voor 65 eu gelukkig! Hoeveel km heb je inmiddels ?
7500 maar ben weggeweest met mn nieuwe camper. Helaas staat op het kenteken bewijs geen trekgewicht. Dus motor kon niet mee😢.
 

Bijlagen

  • 03B02102-58E9-47C9-9EA1-75E118E419AE.jpeg
    03B02102-58E9-47C9-9EA1-75E118E419AE.jpeg
    334,5 KB · Weergaven: 33
7500 maar ben weggeweest met mn nieuwe camper. Helaas staat op het kenteken bewijs geen trekgewicht. Dus motor kon niet mee😢.
Heerlijk zeg!:t Dat is balen, is er nog wel iets te regelen dat er toch trekgewicht op het kentekenbewijs komt te staan?
 
@No-geranium Welke tanktas heb jij op je trident zitten? Ben ook op zoek naar zoiets en jouwe ziet er mooi compact uit.
Hoi C660
Ik heb de tas bij blom in Leusden gekocht maar kan de bon niet meer vinden. Maar mij groot genoeg voor koffie en een broodje drinken telefoon enz. Ik dacht €118,83 betaald. 27 cm lang 25cm breed achter 18 cm hoog voor 8 cm met radius naar 18 cm
60470B30-4493-4569-8CD9-B0C4B754FECE.png
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    321,2 KB · Weergaven: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    271 KB · Weergaven: 9
  • Leuk
Waarderingen: C660
Het valt me op dat mijn handvatten al beginnen te slijten. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen(Na inzoomen is het goed zichtbaar). Is dit normale slijtage na 4500km?8)7Links is het erger dan rechts.

Ik heb de handvatverwarming gebruikt zoals de dealer heeft aangeraden. Eventueel kort op hoogste stand en zodra ze warm zijn een tandje lager.
 

Bijlagen

  • 20210624_084855.jpg
    20210624_084855.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 39
Het valt me op dat mijn handvatten al beginnen te slijten. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen(Na inzoomen is het goed zichtbaar). Is dit normale slijtage na 4500km?8)7Links is het erger dan rechts.

Ik heb de handvatverwarming gebruikt zoals de dealer heeft aangeraden. Eventueel kort op hoogste stand en zodra ze warm zijn een tandje lager.
Bij mij nog geen beschadiging na7500 km misschien je handschoen? Of strak vasthouden?
 
Het valt me op dat mijn handvatten al beginnen te slijten. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen(Na inzoomen is het goed zichtbaar). Is dit normale slijtage na 4500km?8)7Links is het erger dan rechts.

Ik heb de handvatverwarming gebruikt zoals de dealer heeft aangeraden. Eventueel kort op hoogste stand en zodra ze warm zijn een tandje lager.
Hai Dennis ik was net toch even bij de dealer meteen even gevraagd voor je i.v.m. de slijtage van je handvaten! Het is een combinatie van de handvatverwarming die zachter wordt door het verwarmen in combinatie met handschoenen en de druk die je als bestuurder uitvoert op het handvat (de mate van hoe hard je het vasthoud) meteen even gevraagd of als ze versleten zijn er losse nieuwe handvaten op kunnen, het antwoord was nee, want ze zitten gelijmd! Volgens mijn dealer is het normale slijtage wat uiteraard verschilt per berijder.
 
Hai Dennis ik was net toch even bij de dealer meteen even gevraagd voor je i.v.m. de slijtage van je handvaten! Het is een combinatie van de handvatverwarming die zachter wordt door het verwarmen in combinatie met handschoenen en de druk die je als bestuurder uitvoert op het handvat (de mate van hoe hard je het vasthoud) meteen even gevraagd of als ze versleten zijn er losse nieuwe handvaten op kunnen, het antwoord was nee, want ze zitten gelijmd! Volgens mijn dealer is het normale slijtage wat uiteraard verschilt per berijder.
Wauwh..wat attent dat je het even gevraagd hebt! :t Bedankt!

Helder verhaal. Zou natuurlijk heel goed kunnen dat ik de eerste tijd te veel in de handvatten heb geknepen. 0 motor-ervaring..een nieuwe motor.. Dat maakte toch wel dat ik de eerste meters een stuk minder zeker op de motor zat dan nu na een aantal 1000 kilometers._O-
Was er al bang voor dat er geen losse handvatten op zouden kunnen. Helaas! Als je het niet weet zie je de slijtage niet, dus ik moet er maar even overheen stappen dat het er zit.;) Vind het zonde om ze nu al te vervangen namelijk. Dat doe ik wel tegen die tijd dat het verder is gegaan en het niet meer acceptabel is.
 
Ben me dus een beetje aan het verdiepen in bagage mogelijkheden voor de Trident.
Wil misschien dit jaar of anders volgend jaar met de motor op vakantie.
Kwam dit tegen op internet en YouTube (filmpje)
Ziet er best strak uit als het erop zit, maakt ‘m wel erg wijd vind ik..
Sowieso wel een grappig kanaal die dit filmpje heeft gemaakt, zijn een hele trident build series aan het maken.
Hebben jullie je hier toevallig al in verdiept? Las een stukje terug dat iemand ging wachten op mooie zadeltassen.
 
Oh oeps, je hebt gelijk. Ik had het filmpje nog niet bekeken._O-
Het ziet er wel degelijk uit idd en het lijkt me ook ideaal voor woonwerk. Maar wanneer de tassen er niet op zitten kan ik het gewoon echt niet mooi vinden. Kan me wel voorstellen dat het handig is voor vakanties want dan schroef je de ophangbeugels er gewoon even op:t
En die persoon die ging wachten op zadeltassen heeft het iets anders opgelost, ik verwacht niet dat @No-geranium nu nog aan het wachten is op tassen.. _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: C660
Het valt me op dat mijn handvatten al beginnen te slijten. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen(Na inzoomen is het goed zichtbaar). Is dit normale slijtage na 4500km?8)7Links is het erger dan rechts.

Ik heb de handvatverwarming gebruikt zoals de dealer heeft aangeraden. Eventueel kort op hoogste stand en zodra ze warm zijn een tandje lager.
Weet je zeker dat dit slijtage is. Maw was dit in het begin nog niet ? Misschien is het een beetje het materiaal wat er zo uitziet. De mijne heeft ook 4500km gedraaid en zie niks geks wat op slijtage lijkt. Hooguit dat het materiaal wat open structuur heeft.

Zou t ook wel heel erg snel vinden. Zo'n handvatten moeten toch wel jaren, zo niet een motorleven meekunnen zou je denken. Anders zou ik t zeker even aanhalen binnen de garantie periode !
,
 
Terug
Bovenaan Onderaan