Triumph trident 750 1992

Pepijnwk

MF veteraan
4 jul 2006
2.535
6
Peize
Ik was al een tijdje op zoek naar een driecilinder. Liefst een gt750 Suzuki tweetakt maar ook een xs850 of 750 van yamaha vind ik leuk!
Mijn oom heeft een schitterende trident uit 1972 maar ook een moderne versie die van 1992. Ook al weer 25 jaar oud maar voor mij ook modern.
Hij had naast zijn aermacchi's en triumphs weer een oude ducatie gekocht en moest er een weg. Zo kon ik voordelig deze "moderne" triumph trident overnemen.

Teh6Niw.jpg


Deze opgehaald uit Krimpen aan de IJssel en lekker mee gaan rijden.
Ook alvast een kofferset gfekocht en een rekje van een Trophy 900. Dat past natuurlijk niet maar met wat aanpassen wellicht wel......

Na een tijdje rijden begon hij wat te rommelen en begon hij op twee cilinders te lopen. Na wat gemeet bleek het te gaan om een slechte Bobine.

deze bobine vervangen en uiteindelijk alle drie maar vervangen
bbVwoNZ.jpg


hier de oude bij de nieuwe doosjes:
rPqKAFi.jpg


vervolgens ook de pickup coil direct maar gemeten en die is bij kamertemp prima. Vervolgens met de verfstripper de temperatuur opgehoogd naar 60 graden en nog steeds prima. Ik heb een reserve pickup sensor in huis maar de oude is nog goed.
rMuFhjg.jpg

5Oy88sG.jpg


vervolgens de contactspleet tussen schijfje en pickup gemeten en deze was keurig 0,6 mm
V6U71L9.jpg


vergeten nieuwe pakking te bestellen dus de oude gebruikt met wat vloeibare pakking erbij...
sFr3UvR.jpg



een van de uitlaten van de triumph was beschadigd door een glijpartij over de straat:
zErDqX6.jpg


om MP een betere kunnen kopen voor 25 euro:
jKzcMTc.jpg



een veel beter gezicht!

Nu hoop dat de problemen verholpen zijn en hoop ik met deze motor volgend jaar naar Spanje te kunnen afreizen!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met deze potentiële klassieker! :t

De bobines zijn een bekend probleem, las ik indertijd al op internet.
Ik had tien jaar geleden een Trident 900 gekocht voor 1.500 euro en heb precies dezelfde problemen gehad. _O-
Bobine stuk en uitlaat vervangen.

Verder hele betrouwbare motorfietsen 8-) , de dealer raadde alleen aan om op tijd de nokkenasketting te vervangen.
 
Gefeliciteerd met deze potentiële klassieker! :t

De bobines zijn een bekend probleem, las ik indertijd al op internet.
Ik had tien jaar geleden een Trident 900 gekocht voor 1.500 euro en heb precies dezelfde problemen gehad. _O-
Bobine stuk en uitlaat vervangen.

Verder hele betrouwbare motorfietsen 8-) , de dealer raadde alleen aan om op tijd de nokkenasketting te vervangen.
Dank,

ik heb inderdaad jouw posts gelezen in mijn zoektocht naar mogelijke oplossingen voor mijn problemen.
Zo wordt je ion korte tijd snel wijzer van de problemen met een type motor!
Een 900 lijkt me eigenlijk nog mooier vanwege de bottompower die meer aanwezig is. Maar het leuk van de 750 is dat het rode gebied van de toerenteller pas bij 11.000 rpm begint!!!
Bij hogere toeren vanaf zo'n 7.000 is het geluid prachtig!!!!

zou eigenlijk wel iets luidere uitlaten willen hebben of mooie twee in een.
 
Dank,

ik heb inderdaad jouw posts gelezen in mijn zoektocht naar mogelijke oplossingen voor mijn problemen.
Zo wordt je ion korte tijd snel wijzer van de problemen met een type motor!
Een 900 lijkt me eigenlijk nog mooier vanwege de bottompower die meer aanwezig is. Maar het leuk van de 750 is dat het rode gebied van de toerenteller pas bij 11.000 rpm begint!!!
Bij hogere toeren vanaf zo'n 7.000 is het geluid prachtig!!!!

zou eigenlijk wel iets luidere uitlaten willen hebben of mooie twee in een.
Oh ik was al bekend. :+ :t
Ik had toen wel e.a. gelezen over Motad uitlaten, maar heel goedkoop waren die nog niet te krijgen.
Tegenwoordig ga ik meer voor de originele look / uitvoering.

full

full

full

full


Met de 900 heb ik wel op Zandvoort gereden, weet nog dat er iemand naar me toe kwam..
Hij reed een Honda Firestorm 1000 voorzien van Wiseco zuigers. :o
Kwam even klagen over de snellere Trident, hij kwam er bocht uit maar niet voorbij. _O-

De blokjes lenen zich inderdaad goed voor hoge toeren. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Misschien een leuke mod die niets kost.. het dashboard iets aansluiten op de kroonplaat.

Toen veel gedaan met weinig gereedschap. :$ :)

full


full


full


full
 
Hoe krijg je dat voor elkaar.

Bovenste foto van de teller: dagteller 128,7 en op de tweede foto 228,7 km, terwijl de totaalteller hetzelfde is gebleven :?
 
Misschien een leuke mod die niets kost.. het dashboard iets aansluiten op de kroonplaat.

Toen veel gedaan met weinig gereedschap. :$ :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar wordt het idd wel iets beter van. Ik vind het op zich niet een lelijke motor maar die tellerpartij :r Ik wil er eigenlijk een stuurkuipje opzetten. Wat voor een had jij er op?
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg je dat voor elkaar.

Bovenste foto van de teller: dagteller 128,7 en op de tweede foto 228,7 km, terwijl de totaalteller hetzelfde is gebleven :?
een klein klikje aan de dagteller geeft dit effect. in dit geval gingen eerstde honderdtallen mee dan de rest....
 
Hoe krijg je dat voor elkaar.

Bovenste foto van de teller: dagteller 128,7 en op de tweede foto 228,7 km, terwijl de totaalteller hetzelfde is gebleven :?
Oog voor detail. _O- :}
Daar wordt het idd wel iets beter van. Ik vind het op zich niet een lelijke motor maar die tellerpartij :r Ik wil er eigenlijk een stuurkuipje opzetten. Wat voor een had jij er op?
Ik denk een Puig via Louis.
Kan wel meer foto's posten, of doen de oude het nog? :)
 
Laatst bewerkt:
post maar! vooral waar het kuipje zichtbaar is!
Ok, even de beste gezocht. :t

Eerst twee zonder:

full

full


Inderdaad blijkt het een Puig ruitje te zijn:

full

full

full


Ziet er wel sportief uit zo:

full


vandaag op de motor naar het werk. Lekker!!!
Hier ook 50 km vandaag, lekker weertje! Dank u weergoden. :}

En jij ook een lekkere motor. ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Even RDW check gedaan, hij is pas nog van eigenaar verwisseld. _O- *O*
22-09-2007 10:15.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets. Volgens de geruchten heeft John Bloor voor de techniek gewinkeld bij Kawasaki. Weten jullie daar meer van?
 
Mooie fiets. Volgens de geruchten heeft John Bloor voor de techniek gewinkeld bij Kawasaki. Weten jullie daar meer van?
Kawasaki staat mij ook iets van bij, in ieder geval zitten er de nodige onderdelen van Nippon Denso op..
En ze kochten hypermoderne machines uit Japan voor de fabricage.

The Triumph men solicited invitations to visit Kawasaski, Suzuki, and Yamaha factories.
Why would the Japanese help a potential rival? "They were very open, but they weren't scared of us," he recalls.
"They must have looked at us and thought 'If you can do it, good luck to you.'"
What Bloor saw convinced him that the old Triumph company's unfinished development projects were hopelessly obsolete.
"We decided to scrap the lot and start again," says Bloor.)
A Sweet Triumph Nineteen years ago John Bloor bought a defunct British motorcycle firm. (What was he thinking?) Now, $150 million later, he's on a roll. - April 1, 2002
 
Laatst bewerkt:
10 jaar geleden.......
die van mij 11-09-2017...

ik ga ook voor zo'n ruitje. Ik vind het klokkenspel niet mooi.
De koper heeft hem dus nog steeds. :o :}
Er is teveel gebeurd tussen 2007 en 2017, en ik had het meeste niet willen missen.
Maar als ik hem nu nog had was ik ook happy. Mooie motor. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zie ik daar de veerpont tussen Rozenburg en Maasluis?
Klopt, ik ben een geboren en getogen Rozenburger.
(Doordat de burgemeester mijn vader beloofde dat er een tunnel zou komen, die er nog niet is na 45 jaar..)
Inmiddels ben ik verhuist. En waar woon jij? ;)
 
Ruitje is besteld bij Louis.
Ik ben benieuwd........
Kennis van mijn zoon zag de Triumph en vond hem mooi wilde hem wel overnemen voor 2000 euro. Dat is wel meer dan ik er voor betaald heb. Maar ik houd hem maar lekker. Want dan moet ik weer wat. Terwijl deze wel lekker rijdt! Vind een Yamaha xj 900 ook wel een leuk motor als modernere fiets. Maar die mist het lekkere driecilinder geluid!
 
Trident heeft een stuk meer karakter dan een XJ :)

Blijft persoonlijk he.
 
Laatst bewerkt:
Trident heeft een stuk meer karakter dan een XJ :)

Blijft persoonlijk he.
Vind ik ook! Ik houd hem lekker! Karakter ten opzichte van de XS1 en de T500 is weer totaal anders. Ik vind het allemaal wel erg soepel gaan! Maar ten opzichte de Gpx 600r die ik kort heb gehad is het weer wat rauwer en leuker! Ook formaat van de trident staat me erg aan. Lekker grote motor.
 
Klopt ietsiepietsie rauwer dan een vierpitter. Ik ben echt een single en twin liefhebber en kon niet wennen aan de Street Triple. De Trident uit de jaren 90 loopt al wat rauwer. Maar het is wat mij betreft altijd beter dan een viercylinder.

Al vind ik een triple wel meer tegen een four aanleunen dan tegen een twin al zeggen velen dat je tussen een twin en four in zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan