triumph Trophy 1200

Ronny C

Die hard MF'er
28 sep 2005
479
1
Vorselaar/Belgie
Ik ben aan het uikkijken om terug een toermotor aan te schaffen,nu zag ik een leuke triumph Trophy 1200 staan bouwjaar 2002 met maar 11000 km achter de kiezen.
Ziet er echt(op foto)goed uit als nieuw.
Zijn er specifiek dingen waar ik op moet letten,heb de zoekfunctie al gebruikt en kwam niet verder dan dat de nokkenaskettingen van mindere kwaliteit zijn en maar 60000 km meegaan.
Of gewoon laten staan want een moto van bijna 8 jaar met zo weinig km daar zal wel het één en het ander aan uitgedroogd (rubbers enzo) zijn.Zijn dit probleemloze moto's je ziet ze alvast niet veel.
Ook heb ik zicht op een Honda pan 1000 van 97 maar die prijs is hetzelfde en de km stand is 100000 daarom deze verwarring B|
Ik hoop enkele nuttige reacties te zien.
Groeten,
Ronny
 
zeker weten dat het geen 111.000 is?? teller gaat maar tot 99999 namelijk...
nokkenasketting gaat bij de eerste modellen (91 - '95) ca 50.000 km mee.
nieuwere model ('95+) heeft wat minder vermogen en een stuk moderner ogende kuip met 2 koplampen naast elkaar.
echte tourbuffels die ook voor de lange persoon prima zitten.

langs gaan en kijken is het beste advies, gevolgd door een proefrit maken. 't kan helemaal jouw ding zijn, of niet.
 
Hei bedankt dus die slappe nokkenasketting geld niet voor de latere modellen mooi,ik ga toch eens een proefrit doen(als het iets beter weer is brrr en sneeuw :( ) en op de teller staan echt maar een kleine 11000 km ,originele banden liggen er zelfs nog op die ik dan wel direct moet vervangen vrees ik.
 
Heb er zelf ook een, 94' 58k nu maar of die nou last heeft van die ketting?
 
Hey Ronny C,

Ik las toevallig je berichtje van een maand geleden. Heb je die Trophy al gekocht? Als hij in goede staat is lijkt het me een prima koop. Ik heb er zelf ook eentje, een 900 uit '99. Ik heb hem een anderhalf jaar geleden gekregen (jaja helemaal gratis) van iemand die er niet meer mee reed. Hij stond toen al meer dan 2 jaar stil. Er was enkel een klein onderhoud nodig om hem terug in topconditie te krijgen. Toen ik hem kreeg had hij ongeveer 27.000 km op de teller staan. Nu (anderhalf jaar verder dus) staan er al bijna 55.000 km op. Goed gereden dus het laatste jaar. Ik gebruik hem vooral om naar mijn verschillende bouwwerven te rijden (ik ben architect) en op die manier de files te vermijden. Ik ben er ook al eens mee heen en weer naar Italie gereden voor een trouwfeest (3.500 km in één week). Fantastisch door de Zwitserse bergen... Op dit moment heb ik zeker geen klachten over de machine. Behalve banden en remblokjes heb ik nog niets moeten laten vervangen. Voor het onderhoud ga ik bij een Triumph dealer. Volgens hem is dergelijke motor onverslijtbaar (iets waar hij enigszins op terug kwam wanneer hij zag hoe snel de km op de teller komen). Wisselstukken zijn nog gemakkelijk te krijgen via de dealer. Het enige minpuntje is misschien het verbruik, zeker in het geval je veel km maalt. Ik hou het niet echt bij, maar heb toch het gevoel dat hij zeker evenveel (als het niet meer is) verbruikt dan mijn auto. Toch ben ik niet direct geneigd een nieuwe zuiniger motor aan te schaffen. Zo'n nieuwe RT is technisch gezien misschien veel beter, maar echt warm krijg ik het er niet van.
Ik houd het forum in de gaten voor het geval je nog vragen mocht hebben.

Groeten,
Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan