Triumph Trophy 900

Status
Niet open voor verdere reacties.

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.181
9.402
Purmerend
Halflive was op zoek naar een Triumph 675 Street Triple. Dat is bijna gelukt, bijna.
Op Marktplaats kwam een Trophy voorbij die een jaar of twee buiten gestaan had. De eigenaar had hem opgehaald, de accu vervangen en het daarna opgegeven. Op de foto's leek het nog wat maar eenmaal aangekomen was al duidelijk dat het meer is als een startrelais schoonmaken. Alles is wit en bruin uitgeslagen.
Als ik hem vanmiddag hier heb zal ik foto's maken. Dan eerst maar de boel draaiend maken en beslissen of hij weer gaat rijden of toch maar uit elkaar gaat.

IMG_20200725_144222827.jpg

IMG_20200725_144227206.jpg

IMG_20200725_144303868.jpg

IMG_20200725_150208804.jpg


Het eerste probleem zijn de vorkpoten. Die kunnen echt niet meer, het chroom knispert je tegemoet. Weet iemand of die poten ook in een Japanner zitten? Het is Showa of Kayaba, ik weet nog niet welk en of ze uitwisselbaar zijn.

Zo zou hij er uit moeten zien.
1595666186921.png

Maar dan is het zwart bloemkoolwit en wat hier zilverkleurig is roestbruin.

Eigenlijk is het helemaal niets voor mij. Waterkoeling, carburateurs, waar begin ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik er van weet is dat deze modellen modulair zijn opgebouwd.
D.w.z. dat je deze Trophy heel simpel om kan bouwen naar een (soort van) Thunderbird.
Motor en frame zijn het zelfde.
 
Hoi.

Tja, wat zal ik zeggen?

Heeft dat ding in zee gelegen?

Groeten, Paul.
 
Daar gaat wel tijd in zitten. Maar het budget ga ik bewaken. Je koopt een rijdende fiets voor 1000 euro, daar wil ik niet boven komen. En veel is diesel, schrobben en wd40 of een spuitbusje van de Action.
 
Hoi.

Allemaal smeerlappen, daar in het noorden. :+

Die chromerij voor die poten weet je, he?
Daar helpt geen poetsen aan.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Allemaal smeerlappen, daar in het noorden. :+

Die chromerij voor die poten weet je, he?
Daar helpt geen poetsen aan.

Groeten, Paul.
Ik denk dat chromen hier ook geen oplossing meer biedt. Maar even Googelen leert mij dat ik voor 100 euro een setje gebruikte poten kan scoren. Alle onderdelen van die T300 Hinckley Triumphs zijn uitwisselbaar dus er is nogal wat aanbod.
 
Hoi.

Voorvork bij Boonstra, 175€.
Kan je weer niet voor naar de chromerij.

Groeten, Paul.
 
Geen kenns van Triumphs maar elke andere motor zou toch wel beyond repair zijn als ie er zo uitziet.
Of heb je alleen close ups geplaatst van de problemen en is de rest beter?
Niks aan de hand, gewoon alles op een rijtje zetten en kijken wat je daar werkelijk voor hebt als je iets anders koopt.
 
Nee, de foto's zijn de ergste schade. De koppelingskant is beter. Het plastic is heel behoorlijk, dat valt me reuze mee en de draadboom is ook nog niet helemaal verknipt.

Ik heb ook al andere vorkpoten via een forum lid. Dat is alvast een grote hindernis genomen. Remblokjes heb ik bij Aliexpress besteld, die komen dus over een paar weken.
 
Zozo, heb je tijd teveel?
Mooi project hoor, die foto's doen mij denken aan een DR650 die ik ooit eens voor een krat bier mocht ophalen, die zag er ook zo uit.
1595712830811.png
 
Nee, zo erg is de Triumph er niet aan toe. Het is voornamelijk het aluminium aan de linker kant en de vorkpoten. Maar Ad had natuurlijk poten over van het 3States project, die kan ik overnemen.
Carterdeksels schuren en spuiten en de carburateurs moeten gewoon ernstig in de diesel.
En nee, geen tijd teveel, ik heb al jaren een R60/6 staan die opgeknapt moet worden, die schuift telkens naar achter.
 
Dapper project!
Fijn om te lezen dat meer mensen een naar-achter-schuif-project hebben.. Broeder! *O*

Die mensen zijn er genoeg.
In mijn kennissen kring kan ik er zo 10 noemen. Soort zoekt soort denk ik *D
Zelf heb ik zo’n 6 voertuigen staan die ‘ nog moeten’. Komt wel een keer.

@halflive : het ziet eruit alsof het vrij ver heen is. Maar het kan best meevallen. Die voorvork vind ik wel bijzonder slecht. Toch te dicht bij zee geweest denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan