Triumph Trophy 900

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, of zoiets bijvoorbeeld. Ben benieuwd naar het eindresultaat, zou niet lang op zich moeten laten wachten!
 
Anders kun je hem nog altijd aan Artis kwijt, voor in het aquarium naast de Ferrari!

Geintje

Grappig, er staat geen prijs bij
 
En? Rijd het hok al?
Even andere prioriteiten
IMG-20200731-WA0000.jpeg
 
De mijne is ook groen; maar dan van zichzelf :-) Succes met rijdbaar maken !
 

Bijlagen

  • TrophyBRG.jpg
    TrophyBRG.jpg
    252,8 KB · Weergaven: 11
@ Halflife; ik heb de foto;s van je project nog eens bekeken maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat daar nog wat van te maken is !
 
@ Halflife; ik heb de foto;s van je project nog eens bekeken maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat daar nog wat van te maken is !
Ik ga er voorlopig van uit dat het cosmetisch is. Voor mijn vakantie heb ik de boel in de WD 40 gehoord, toen was het al veel beter. Die vork is alleen reddeloos maar dáar heb ik al een vervanger voor. De remmen zijn gewone Nissins
 
Ik ga dit volgen. Kom het nu pas tegen, anders had ik nog wel een voorvork voor je gehad. Heb ook nog een bult andere onderdelen, maar zijn van het oudere type dan jij hebt zo te zien.
 
Ik ga dit volgen. Kom het nu pas tegen, anders had ik nog wel een voorvork voor je gehad. Heb ook nog een bult andere onderdelen, maar zijn van het oudere type dan jij hebt zo te zien.

Hoi Noppie, jij ook hier :-) Grt, Wilco-TRC
 
Ik doe deze week heel rustig aan. De bougies zijn er uit. Hij draait op de startmotor rond. Mits ik het relais kort sluit *D .
Op het startknopje doet ie helemaal niets.
Dus, vrijstand, jiffy, koppeling schakelaar. Anders wordt het lastig. Ik heb een groen lampje voor vrij, vaag maar hij doet het. De jiffy ingespoten. Maar na een zoektocht blijkt het de koppeling schakelaar te zijn. Als ik die doorverbind kan ik starten. Dus nu eerst die schakelaar maar eens uit elkaar pellen en eventueel doorverbinden.
De carburateurs bleken van binnen brandschoon. Nergens drab, nergens gele meuk. Alleen de buitenkant was lelijk. Maar met WD40, een tandenborstel en Scotch brite is dat best aardig geworden.

Wat een onnozele constructie van dat luchtfilter. Je moet de carburateurs verwijderen om het filter te kunnen reinigen. Daar heeft iemand echt niet op zitten letten.
 
piccies:
IMG_20200813_162206294.jpg

Schone carburateurs. Het beugeltje van de stationairverstelling was verrot, die heb ik even opgepimpt en het asje weer draaibaar gemaakt.
Let ook even op de veiligheids sandalen!

IMG_20200813_162106289.jpg

En we hebben leven, ik heb de koppeling schakelaar open gemaakt en de contactjes gereinigd, heb hem zojuist gestart op remmenreiniger. Het startcircuit werkt en de ontsteking ook. Hij klinkt mechanisch stil.
Degenen die een slachtfest aan zagen komen lijken pech te hebben, ik ga hem nu rijdend maken.
 
piccies:
Bekijk bijlage 1533109
Schone carburateurs. Het beugeltje van de stationairverstelling was verrot, die heb ik even opgepimpt en het asje weer draaibaar gemaakt.
Let ook even op de veiligheids sandalen!

Bekijk bijlage 1533111
En we hebben leven, ik heb de koppeling schakelaar open gemaakt en de contactjes gereinigd, heb hem zojuist gestart op remmenreiniger. Het startcircuit werkt en de ontsteking ook. Hij klinkt mechanisch stil.
Degenen die een slachtfest aan zagen komen lijken pech te hebben, ik ga hem nu rijdend maken.
Mooi
 
Lekker bezig. Is het niet veel te warm om te sleutelen?
Ja, veel te warm. Ik sleutel in etappes. Drie bougies er in draaien, en de bougiedop/sleutel afdraaien is voldoende om weer naar binnen te gaan en weer te hydrateren. De nieuwe vorkpoten staan nog aan de kant. Het verwijderen van de roestige oude poten gaat te veel energie kosten.
Die bougies is ook een klus op zich. Ze zitten metersdiep in de kop en in een hele smalle tunnel. Een gewone bougiedop is te dik. Maar je moet dus ook verlengstukken hebben om zo diep te komen. Helaas zit de middelste bougie onder de frame buis. Daar moet je de bougie laten vallen, daarna de dop en daar een kort verlengstukje in. Dan kan er precies een ratel in geklikt.
De grap komt na het aandraaien. De ratel gaat er af, dan trek je het verlengstukje omhoog. Met een punttang kan je het zeskant van de bougiedop pakken en het verlengstukje er uit frutten. Niet te hoog, dan zit je tegen de framebuis. Niet te laag en de dop flikkert oneindige diepten in.
Oh ja, de makkelijke buitenste bougies zitten onder de tank ophanging, daar kom je ook niet recht boven.
Als je BMW's gewend bent is dit een fraai staaltje British engineering.
 
Ik ga dit volgen. Kom het nu pas tegen, anders had ik nog wel een voorvork voor je gehad. Heb ook nog een bult andere onderdelen, maar zijn van het oudere type dan jij hebt zo te zien.
Misschien ga ik nog wel wat nodig hebben. Voorlopig ligt de focus op rijdend maken maar als ik hem langer ga houden wil ik de kuip er wel graag af hebben.
 
Lekker bezig zo ! Dat luchtfilter is inderdaad onlogisch; ik stuur een plaatje wat men vaak doet om het makkelijk te maken.
En BMW's hebben ook hun eigenaardigheden. Vervang de koppeiling maar eens van bv een GS; dan moet je de halve motor slopen en bij de Triumph gaat dat in een half uurtje :-)
 
Lekker bezig zo ! Dat luchtfilter is inderdaad onlogisch; ik stuur een plaatje wat men vaak doet om het makkelijk te maken.
En BMW's hebben ook hun eigenaardigheden. Vervang de koppeiling maar eens van bv een GS; dan moet je de halve motor slopen en bij de Triumph gaat dat in een half uurtje :-)
Een koppeling vervangen doe je normaal pas na 100.000 km. Een luchtfilter hoort bij onderhoud. Dat kun je moeilijk vergelijken.
 
Ik doe meer als anderhalve ton met een BMW koppeling. Doe van mijn K75 heb ik in dik twee ton helemaal niet vervangen.

Het was een goed plan om het vervangen van de vorkpoten uit te stellen tot het onder de dertig graden was. De klemmen van de rechterpoot gingen gewoon los. Maar de linker poot leek wel of ze hem met locktite op 150Nm gezet hebben. Uiteindelijk de halve kuip er af, de brander er op en met spanning en slaan zijn de imbussen er uit gekomen. De poten zitten er natuurlijk nog volledig in vastgerot.
Ik ben ook gelijk weer achter een andere eigenaardigheid van die Brit gekomen. Als je het voorwiel er uit haalt flikkert de motor voorover. Ze hebben de middenbok zover naar achter geplaatst dat het zwaartepunt er voor ruim ligt. Ik had het geluk dat er nog een krik onder het carter stond en dat de bok niet inklapte. Met en tweede krik en kunst en vliegwerk heb ik de motor weer overeind gekregen.

Even opdrogen en dan de poten er maar uit rammen.

Vraagje tussendoor:
Is er interesse/markt voor de zwarte onderpoten. En zou de kuip(delen) verkoopbaar zijn? Als ik er een paar tientjes voor kan vangen is de kans groot dat de kuip na deze operatie helemaal niet terug komt.
 
Dat kan inderdaad wel zijn ja; maar het ging mij meer om sleutel vriendelijkheid :)
Ik heb bij mijn GS nu een keer de koppeling vervangen en een keer de bak moeten repareren. Het is een hoop werk maar ik heb het niet als onlogisch ervaren. Met deze Triumph voelt dat toch heel anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan