Voor zover mijn ervaring reikt leunen de meeste motoren op het voorwiel als ze op de middenbok staan. Had laatst een ouwe BMW GS in mijn schuur staan om een klusje aan te doen en toen viel me op dat die op het achterwiel leunde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, dat is mijn ervaring ook. Maar als je het voorwiel er uit haalt verschuift het zwaartepunt dusdanig dat hij op zijn achterwiel gaat staan. maar niet bij deze fiets.Voor zover mijn ervaring reikt leunen de meeste motoren op het voorwiel als ze op de middenbok staan. Had laatst een ouwe BMW GS in mijn schuur staan om een klusje aan te doen en toen viel me op dat die op het achterwiel leunde.
Met die redenatie zouden de BMW's van na 1969 ook onlogischer in elkaar zitten als de fietsen die nog uit München kwamen.En kleppen stellen of cilinderwerk is natuurlijk ook een fluitje van een cent bij een GS .
Je moet natuurlijk niet vergeten dat Triumph toen deze fietsen uitkwamen begin 90 met het modulaire systeem , en een geheel nieuwe fabriek en personeel, al 100 jaar achter lagen op BMW met zijn boxers Tegenwoordige Triumph's zijn al een stuk sleutelvriendelijker
Met die redenatie zouden de BMW's van na 1969 ook onlogischer in elkaar zitten als de fietsen die nog uit München kwamen.
John Bloor was al een oude Triumph man uit Meriden. Ze hebben toen ook gebruik gemaakt van oude kennis van Les Harris en andere oude knarren.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat deze motor meer op efficiënte fabricage dan op onderhoud gemaakt zijn. Dat luchtfilter is natuurlijk geen enkel probleem als je het blok met carburateurs en luchtfilterhuis van onderaf in het frame schuift. Net als de middelste bougie.
Volgens mij hebben ze mannen van Toyota over de vloer gehad toen ze deze fietsen ontwierpen.
Het lijkt mij dat de uitdaging van een 7 cm te korte binnenpoot veel groter is dan een andere steekas zoeken/maken.Ik zit op dood spoor met de voorvork.
Dat ze korter zijn kan ik mee leven en eventueel aanpassen. Maar ik loop er tegen aan dat mijn vooras glad is om met een wurging in de poot aangeknepen te worden. De onderpoot die ik heb zit schroefdraad in en geen wurging.
Als iemand en as met schroefdraad heeft zou ik al weer een eind geholpen zijn.
Anders zal ik mijn oude onderpoten moeten gebruiken en nieuwe keerringen plaatsen.
Kwestie van proppen draaien met draad die bovenin de poten zit.Het lijkt mij dat de uitdaging van een 7 cm te korte binnenpoot veel groter is dan een andere steekas zoeken/maken.
Ik stuur je een PB om te vragen hoe weinig. Nu wonen wij niet echt in de buurt dus daar moeten we ook iets voor verzinnen.Ik heb nog een hele goeie voorvork liggen, mag voor weinig weg....
Ja het is natuurlijk 1000% vooruitgang, maar zo'n motor is eigenlijk te slecht om op deze manier op te knappen he, die moet uit elkaar.Generator deksel ook maar gepimpt.
Bekijk bijlage 1534649