Triumph Trophy 900

Status
Niet open voor verdere reacties.
En we zijn weer in leven!
Hij wilde wel starten, maar alleen op remmenreiniger. En dan wilde hij gelijk vol in de toeren. Dus weer de carburateurs er af. Alles nog een keer doorgeblazen. Het bleek dat de gaskleppen al een kwart open stonden. Daarna ben ik twee middagen bezig geweest om het luchtfilter weer op de carburateurs te krijgen.
Maar goed, vanmiddag resultaat!
Hij loopt nu netjes op drie cilinders en reageert goed op het gas. Eerste drama is dus weer afgesloten. Nu verder met de achterrem, als die het weer doet kan ik eens een blokje rijden.

Als er in de tussentijd iemand 500 euro voor het ding wil geven krijgt hij er een strik om. Niet omdat de motor hopeloos is, technisch is hij niet slecht. Maar omdat ik alles zo ontzettend dom en gecompliceerd vind. Torx en imbus door elkaar, je kan niets loshalen zonder eerst wat anders los te halen. Ik vind het pure ergernis om aan te sleutelen. Ik denk dat als de achterrem het weer doet dat ik hem op Marktplaats zet.
 
Ik ben er van overtuigd dat je hem zonder problemen uit zal rijden en nog comfortabel ook. Maar ik moet eerst nog even de achterrem werkend krijgen. Die wil nog geen vloeistof doorlaten.
Naamloos.png
 
Het is een gewone Japanse achterrem, het moet op te lossen zijn. Eventueel met nieuwe onderdelen. Voorlopig lijkt het grootste probleem in de pomp te zitten.
 
Ik weet nog een oude boxer met een rempomp die maar niet wilde,...die van Deputy,...NISSIN moet werkend te krijgen zijn,.. _O- 8)7
 
Ik gebruik de achterrem ook nooit, tenzij het spiegelglad is. Maar op de Triumph doet hij het weer. Het was even een drama omdat alles los geweest is maar met vacuüm heb ik het spul weer keihard gekregen. Nieuwe blokjes, nieuwe vloeistof, hij kan weer even mee.

Volgende drama wordt de benzinekraan. Kijken of het vacuümsysteem nog te redden is of dat er een nieuw membraan in moet.
 
Achterrem heb je niet nodig, dus als hij vrij loopt gaan met dat ding!
Toen ik 16 was had ik een oude afgedankte Suzuki GT500. Als ik de achterrem in trapte bleef hij ook vast zitten. Ik gebruikte hem als een noodrem. Had ik een hamer in mijn achterzak en sloeg ik hem weer los. is niet echt aan te raden uiteraard!
 
De achterrem doet het intussen weer. Alles los gehad, nieuwe blokjes en nieuwe vloeistof er in. Zo'n schijfrem heeft ook niets om op te slaan natuurlijk.
 
Tsja, was ook wel een beetje te verwachten dat het geen happy end zou worden tussen jullie ;)
Het is ook oud zeer, zie mijn onderschrift. Ik heb van die Honda Four modellen gehad. 400, 500, 550. Altijd geëtter met die carburateurs. Hangende vlotters en aanzuigrubbers die niet willen oplijnen. En dan koop ik toch weer een meercilinder met carburateurs. En dan ook nog veel plastic ook. Het ligt niet alleen aan John Bloor, ik ben er zelf ook debet aan.

Dat gezegd hebbende, mijn eerste motor was een Kawa Z200, als iemand die wil ruilen, sta ik daar ook voor open. Een DKW 250 uit 1955 basket case wil ik wel voor bijbetalen. Eigenlijk vind ik alle eencilinder wegmotoren wel leuk. SR, SRX. Geen off road.
 
Verkocht. Hij is onderweg naar Letland.
Ik had een dagtaak aan beantwoorden en die Let wilde zonder gezeur betalen en meenemen. Gisteravond afgesproken en vanmorgen afgehaald en gevrijwaard. Ik had trouwens nog een Let en een Hongaar die hem graag wilden hebben maar deze was het snelst. En nog heel veel "kan je", "jamaar", 300 euro Nederlanders. Behalve mijn tijd en benzine heb ik de kosten er uit, prima.

Ik heb nu nog maar drie motorfietsen, het voelt een beetje leeg.
 
Verkocht. Hij is onderweg naar Letland.
Ik had een dagtaak aan beantwoorden en die Let wilde zonder gezeur betalen en meenemen. Gisteravond afgesproken en vanmorgen afgehaald en gevrijwaard. Ik had trouwens nog een Let en een Hongaar die hem graag wilden hebben maar deze was het snelst. En nog heel veel "kan je", "jamaar", 300 euro Nederlanders. Behalve mijn tijd en benzine heb ik de kosten er uit, prima.

Ik heb nu nog maar drie motorfietsen, het voelt een beetje leeg.
Dat het leeg voelt heb je al snel met zo'n grote motor.
 
Verkocht. Hij is onderweg naar Letland.
Ik had een dagtaak aan beantwoorden en die Let wilde zonder gezeur betalen en meenemen. Gisteravond afgesproken en vanmorgen afgehaald en gevrijwaard. Ik had trouwens nog een Let en een Hongaar die hem graag wilden hebben maar deze was het snelst. En nog heel veel "kan je", "jamaar", 300 euro Nederlanders. Behalve mijn tijd en benzine heb ik de kosten er uit, prima.

Ik heb nu nog maar drie motorfietsen, het voelt een beetje leeg.
Uit nieuwsgierigheid, zijn die Oostblokkers via motorforum bij je terecht gekomen of had je hem nog ergens anders te koop staan?
 
Goed gedaan hoor!

Ik had ook mijn buik vol van de "ja maars" en de "die dingen zijn niks meer waard".
Heb de VFR aan mijn broer gegeven.
De grijns op zijn gezicht was 'priceless' ;-)
 
Oké en ja Nederlanders zijn nogal al van het ja maar en voor een dubbeltje op de 1e rang.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan