Troep langs de weg

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Ik neem aan dat iedereen wel eens rare dingen langs of zelfs OP de weg tegenkomt, en als je niet uit je doppen kijkt of het te laat door hebt, het best wel eens gevaarlijk kan zijn voor de motorrijder (voor de voorwerpen die op de weg liggen).

Vandaag kwam ik een stel kleren tegen op de weg, waarschijnlijk uit een auto gegooid ofzo, lagen midden op de weg.

Verder een keer een wieldop midden op de weg tegengekomen (kon er NET langs)..

En verder langs de weg een stel laarzen, een bezem en hier en daar een stuk autoband.

Geloof dat ik op een ander forum iemand hoorde klagen die op de linkerbaan een koelkast tegenkwam.


Hoe zit het met de andere lezers van het forum? :)
 
A73, bij lindenholt: Een vosje oid...
A73, bij Beuningen: een plankje...
A50, bij parkeerplaatsje na knpt valburg: een of ander rood stuk kap...
Allemaal vlak achter de linker asstreep....

A-overal: Coverbanden van vrachtwagens... Vooral in Belgie veelvoorkomend...

Tijdje terug: reservewiel, viel onder auto uit.... Kon net een akelige draai er omheen maken... Afgelopen zomer: Fiets... Zat los o/d drager, ik was net naar links gestuurd om in te halen, zat er half naast & hoorde piepende remmetjes... Zag nog net een fietsje stuiteren....
 
wat wilt u hebben?
ben ook al van alles tegen gekomen op de weg
ik kom voornamelijk auto,s tegen met ouden mensen er in die te zacht rijden rekenen we dat ook onder troep?
en verder autobanden wieldoppen enz veel bakstenen
 
Wat ik heb meegemaakt op een reis vanuit Frankrijk, alles goed gegaan, en het laatste stukkie bij den Bosch een aanhanger vol met openhaard hout die alles verloren was, ging allemaal goed, echt ongeloofelijk. Toen in de buurt van Zaltbommel inderdaad een aantal bakstenen, weer alles goed en toen bij Leerdam een caravan dwars op de weg, het laatste stukkie toen naar huis maar heel rustig gereden, nog vaker goed aflopen leek me toen iets teveel geluk.

Nog wel eens een volle waterfles die over de snelweg rolde, een motor voor mie die zijn schoenen verloor en die vrolijk over de weg stuiterde en ook nog eens zo grote waterdichte hoes van een zadeltas afwaaide en die erg dicht bij mijn voorwiel in de buurt kwam.

En ik vergeet nog bijna het gevaarlijkste, ik kom een bocht om racen, ligt er in de berm een vlieger en de draad nog over de weg, zag toen nog niet het gevaar, ik bukte wel om er net onderdoor te rijden, maar dat lukte niet door een tegemoet komende auto, bleef die draad onder met spiegel haken en die vlieger de lucht in, die draad had, bleek even later een gleuf in me kuip geslepen van 5 mm diep en een 4 cm lang, moet er nog steeds niet aan denken als die tegen me nek, onder me helm was blijven haken.

Je hebt een beetje geluk nodig.
 
hmmm....een TUINSTOEL! op de A12...vlak voor Prins Claus Plein...haalde ik 3 min later een auto in die met een aanhangwagen vol tuinstoelen reed...zonder dat ze vastgebonden waren....rara, waar kwam ie vandaan?
 
Tot op heden gelukkig weten te ontwijken:

- Slaapzak
- Planken
- Kartonnen dozen
- Schapen: regelmatig in Noorwegen en dan het liefst na blinde bochten.
- Wieldop: midden in een tunnel verliest de auto voor me een wieldop aan zijn linkerzijde, deze vliegt op een duimbreed voor mijn voorwiel en slaat rechts van mij te pletter tegen de tunnelwand.
 
Van alles en nog wat, maar opvallend was de laatste keer:

Vrachtwagenkrik of uitlaat (kon ik in de korte tijd niet zien) op de linkerbaan van de autobahn.

Auto\'s konden er precies overheen (banden links en rechts). Gelukkig hield ik voldoende afstand...
 
Een tijd gelden reed ik mee in de auto van een vriend van me. In de auto voor me (natuurlijk een golfje) reden drie pubers. Een van die lui gooide het blikje cola dat hij zojuist opgedronken had zonder te kijken uit het raam. Dat kwam dus leuk precies tegen de radiator van de auto waar ik in zat. Gelukkig geen schade en gelukkig was ik niet op de motor.

We hebben die gasten even duidelijk gemaakt dat ze de golf in moesten ruilen voor een volvo. :P

Ik schrik er ook telkens weer van als een automobilist even zijn brandende peuken uit het raam gooit als het donker is. Dan zie je zo\'n lekkere vonkenregen op je af komen.
 
Troep lag niet op de weg maar vloog door de lucht. Namelijk paar kilo ijs van een vrachtwagen. Je schrikt je helemaal de tering.

Ook gezien dat vrachtwagen stuk prikkeldraad achter zich aansleepte. Toen hij een bocht naar rechts nam bij het stoplicht had een fietser bijna een open been. Gelukkig stond er een paal :}
 
Van alles wat hierboven ook al staat. Mijn meest levendige herinnering is een brok ijs dat van het dak van een andere auto afvloog vol tegen mijn ruit.

Dat mijn autoruit het hield is me tot op de dag van vandaag een raadsel, maar ik kon gewoon doorrijden en de beste man even laten weten wat ik van hem dacht.

En dat terwijl het helemaal niet zoveel extra moeite is om \'s winters ff het dak sneeuw en ijsvrij te maken |(
 
:+

Heheh, toen had ik nog geen motor, als ik op de motor had gezeten had ik waarschijnlijk een probleem gehad.
 
Met steeds meer stijgende verbazing lees ik jullie reacties op het verzoek: Meld eens wat je zoal tegen ko,mt op de weg als motorrijder.

Ik kan haast niet geloven dat alles op waarheid berust wat ik hier zoal lees...!!!
ik kom toch ook wel vaker op de \'harde\' weg maar wat ik hier lees is mij nog nooit overkomen.

Opaatjes en oparinnekes in 340 Volvo\'s ja die kom ik wel tegen en ik weet ook dat ik dan goed op mijn tellen moet passen....maar koelkasten.....????
 
Diezelfe vriend waarbij ik in de auto zat toen die eikeltjes hun blikje cola uit het raam gooide heeft meegemaakt dat de band van een vrachtwagen (of graafmachine ik weet het niet meer zeker) die voor hem stond explodeerde. Een heel stuk rubber knalde tegen zijn voorruit. Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn met een motorrijder.
 
Met steeds meer stijgende verbazing lees ik jullie reacties op het verzoek: Meld eens wat je zoal tegen ko,mt op de weg als motorrijder.

Ik kan haast niet geloven dat alles op waarheid berust wat ik hier zoal lees...!!!
ik kom toch ook wel vaker op de \'harde\' weg maar wat ik hier lees is mij nog nooit overkomen.

Opaatjes en oparinnekes in 340 Volvo\'s ja die kom ik wel tegen en ik weet ook dat ik dan goed op mijn tellen moet passen....maar koelkasten.....????

Misschien wat vaker rond de grote steden gaan rijden? :) Die koelkast stond dus aan de linkerkant in de berm tegen de vangrail aan, maar stak een stuk uit op de linkerbaan. Levensgevaarlijk dus.

Maar kijk eens goed om je heen, je ziet echt de gekste dingen hoor !
 
Over ijs en dat soort dingen, zoiets heb ik ook meegemaakt op knooppunt Eemnes, ik had bijna m\'n auto (gelukkig niet met de motor!) stilgezet langs de weg want ik zag geen reet meer.

Het had gesneeuwt en op de snelweg lag half modder half sneeuw, en op de uitvoegstrook echt een dikke laag op beide banen (2 baans uitvoegstrook, naar Amsterdam met een vertakking naar Amersfoort/Baarn)... komt een auto me inhalen, en die spettert ZOVEEL van die sneeuw op m\'n voorruit dat ik dus echt NIETS meer zag, voor me reed gelukkig niemand, tenminste niet toen ik nog wat door m\'n ruit kon zien..... ruitenwisser op stand 3, en het ging nog niet weg.. het bleef erop spuiten door die auto, toen ie voorbij was had ik weer zicht, toch ff het remmetje ingetrapt zodat ie sneller voorbij zou zijn, maar het was net in een bocht, dus dat was een van de keren dat ik \'m toch echt ff kneep.

Sneeuw is echt nie leuk. Ben blij dat met de sneeuw m\'n fiets lekker slaapt onder een zeil :)
 
Afgelopen vakantie in de ardennen ging er zo\'n lief eekhoorntje 1/2 meter voor de motor stil zitten kijken. Dat was effe remmen.

En op zit moment zijn ze bij ons met de dijkverzwaring bezig, er ligt minimaal 5 cm modder :( over de gehele dijk van Opheusden naar Randwijk. En schoonmaken hebben ze nog nooit van gehoord :j :j :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan