trots en schaamte

Ben je er nog trots op motorrijder te zijn?

  • Ja

    Stemmen: 64 33,5%
  • Ja, maar niet altijd

    Stemmen: 103 53,9%
  • Soms

    Stemmen: 4 2,1%
  • alleen als ik dronken ben

    Stemmen: 8 4,2%
  • nee, ik schaam me meestal

    Stemmen: 0 0,0%
  • soms trots, soms kruip ik liever onder een steen

    Stemmen: 12 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    191

Dank :)

Ik durf ook te beamen dat ik (gelukkig) afwijk van een hoop collegae merk-rijders :) Ik geloof wat dat betreft ook dat het mensen zijn die geen liefde voor het merk BMW hebben, maar alleen maar geilen op de status van BMW in hun eigen kringen :r (buiten het gebrek aan voorliefde voor het motorrijden van dat soort figuren :r )
 
:Z

Als iedereen zich nou eens gewoon met zijn eigen rijgedrag zou bezig houden en zich zou ergeren aan dingen die belangrijker zijn. Laat die lui toch lekker rijden op hun eigen manier.

Ja en nee. Dat zij rustig willen tuffen en aan de regeltjes houden... ok, het kan je smaak en levenswijze niet zijn, maar daar kan ik wel over heen stappen. Echter... achter in de file aansluiten is ronduit gevaarlijk. Als een koekblikker te laat de file opmerkt en jij sluit als motorrijder achteraan, dan loop je het risico plat gereden te worden. Dit is één van de redenen dat je als motorrijder tussen de file door mag. Zo snel mogelijk weg van de gevaarlijke staart van de file.

Edit: en die gaskraan zit er ook niet voor niets }) Even lekker snel er voorbij en ruimte maken. Motorrijden is wat mij betreft een combinatie van actief en defensief rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je onafhankelijkheid bedoeld ;)

Fuck ja!! Tering, ben ook best moe na een hele dag gummen!!

ONAFHANKELIJK!! tis gewijzigd!!

Maar verder houd ik me best aan de regels hoor! Wil niet degene zijn die alle motorrijders een slechte naam bezorgd!!

Ik geniet er in iedergeval INTENS van!!! ;)

Greetz,
Starrrr
 
Waar is het gevoel gebleven dat wij als motorrijders horen te vertegenwoordigen?
Dat rebelse en afgeven op alles wat meer dan 2 wielen heeft en geen helm draagt?
We horen toch juist die reputatie te hebben! Waar zijn de echte nozems??
Waar is de tijd van Spetters en easyriders gebleven? Heb ik het dan helemaal mis met mijn 22 jaar? Dat was mijn droom als 11 jarige! MOTORRIJDEN!! Doe je dat, dan sta je voor ONafhankelijkheid en verzet! Dan ben je een stoere kerel! Dan is iedereen bang voor je als je met je plof met dikke kachelpijp eronder door de dorpen heen sjeest met ongekende snelheid!!

Jongens waar gaan we heen?? Laten we nou niet proberen om motorrijders net zo netjes te laten rijden als bejaarden op zondag richting de kerk!

Wees rebels!!! BE A MOTORRIDER!!!

(Tuurlijk, rij wel voorzichtig en speel niet met je leven en dat van andere!!)


Greetz,
Starrrr, de rebelse motorrijder!!! ;-)

Je bent dus een zgn POSER!!!! :? ;)
 
Heb ik nu tegen een bepaalde groep zijn hoofd gestoten?
Was zeker niet de bedoeling en ik weet de voorgeschiedenis niet maar viel me op tijdens mijn ritje vandaag...

Heeft te maken met de superieure kwaliteit van die motoren en hun berijders.

Ik bedoel...de Koningin zwaait door de weeks toch ook niet naar iedere boerenl*l??
 
Hoi,

Lekker zonnetje vandaag en dus maar weer eens 250km genoten op de Divi 900 ...
Honderden collega's motorrijders tegengekomen (er moest elke week een verplichte paasmaandag mét zon komen) en allemaal zwaaiden ze even enthousiast.
Dus, niks om je als motorrijder voor te schamen.
Als automobilist zou ik me eerder schamen omwille van het gedrag van een aantal.
Vandaag nog nét ontsnapt aan een moordaanslag op de baan Tongeren-Maaseik (te Dilsen voor de kenners).
Effe een Mercedes Coupé inhalen (al ruim van te voren naar het linker rijvak) en toen ik naast hem was moest hij ook zo nodig gaan inhalen :( .
Gelukkig is het daar een vierbaansweg met tussen elke rijrichting een 1 meter brede middenstrook en gelukkig heeft de Divi veel koppel om effe door te trekken.
Zoniet dan was het gedaan met :] ...
Mijn vrouw - en die maakt zich echt bijna nooit kwaad - was zelfs woest over zo'n stupide weggedrag.
Enige positieve: terwijl ik naast hem reed op de "middenberm" hebben we hem beiden heel indringend aangekeken en hij kroop nog dieper in zijn "kuipstoeltje" van schaamte ...
Wanneer gaan die "koekblikken" het nu eens leren?

Jaja-BD
 
Wanneer gaan die "koekblikken" het nu eens leren?

Jaja-BD

Als ze zelf ook motorrijden.
Sinds ik met de motor rijdt heb ik ook meer inzicht in wat een motor gaat / kan doen tegenover ik nog niet op de motor was gekropen.

Meeste houden er gewoon geen rekening mee dat een motor anders van de weg gebruik maakt dan een gemiddelde auto.

Zij moeten normaal rekening houden met ons maar ik hou toch ook rekening met hun. Als zij dan geen rekening houden en opzij komen is er toch 1tje die oppast :X
 
Wat maakt mij het nou uit wat andere motorrijders doen.

Ik gedraag me als motor rijder.
Stop voor andere met pech, ik zwaai naar andere motorrijders en elk gaatje gooi ik mijn fiets in. En ik rij standaard veel te hard.

Nou dat is toch motor rijden of niet?
Niets om je voor te schamen toch?
 
Dan is iedereen bang voor je als je met je plof met dikke kachelpijp eronder door de dorpen heen sjeest met ongekende snelheid!!

Greetz,
Starrrr, de rebelse motorrijder!!! ;-)
Aaaaah, daarom keken de mensen zo angstig zondag ;)
 
Wat maakt mij het nou uit wat andere motorrijders doen.

Ik gedraag me als motor rijder.
Stop voor andere met pech, ik zwaai naar andere motorrijders en elk gaatje gooi ik mijn fiets in. En ik rij standaard veel te hard.

Nou dat is toch motor rijden of niet?
Niets om je voor te schamen toch?
:^
tenzij ik met 160 over de linkerbaan kom, en nog net een zieluge motorrijder op de vluchtstrook zie staan :X
zwaai meestal en altijd naar andere motorrijders, maar soms is het niet meer dan een handje van het stuur 8-)
 
Op maandag 28 april 2003 21:46 schreef Zot het volgende:

Voorbeeld 4. Ik sta zonder sap en moet 1,5 km lopen met mijn motor terwijl er 23 motorrijders langsrijden (Afbeelding)

dinsdag 13 april 2004 12:03 schreef MarkH het volgende:[/b][/url]

Over pedaalemmers gesproken :+

Na een paar keer voor zulke :+ stoppen heb je het wel bekeken en rijd je de volgende keer gewoon door }) . Als 23 man je passeren dan weet je dus zeker dat het die dag wel heel erg geweest is met figuren die niet weten dat hun motor ook af en toe eens moet drinken '( .
Bovendien wat is 1,5 km nu voor een afstand?
:+
 
Mensen die nooit zonder sap zijn komen staan zijn bange poeperts of ze hebben nog nooit gehoord van een benzinekraan met een reserve erop.

ik denk dat ik die reserve lampjes maar eens ga saboteren.
 
;( ik ben helemaal uitgeluld





o GROTE ZOT :} leer mij deze regels te breken zonder dat dit mij bakken met geld kost.

Dat wordt moeilijk. 22 jaar ervaring daarmee leg je niet zomaar ff uit op een forum.

Het belangrijkste als je aangehouden wordt is vriendelijk zijn. Een kleine glimlach doet meestal veel voor je. Die juut is ook aan het werk en ziet teveel chagerijnen en als mensen dan normaal tegen hem doen en hem in zijn waarde laten (doen alsof je hem respecteert, want dat wil een juut graag. Hij loopt niet voor niets in zo'n ape pakkie) is hij ook een stuk vriendelijker. Maak een gezellig praatje met hem, ook al is ie al een bekeuring aan het uitschrijven. Meestal voorkomt dat een bekeuring en als je er dan al 1 krijgt is dat meestal de laagste van de lijst overtredingen die je begaan hebt.

Voorkomen dat je aangehouden wordt is natuurlijk nog belangrijker. Zorg voor goed werkende spiegels en hou die goed in de gaten. Zodra er iemand je bij houdt of sneller is dan jij, direct gas los. Laat je inhalen en kijk goed wie je inhaalt. 2 volwassenen tussen de 20 en 40 in beschaafde kleding (geen kostuum)in een beschaafde auto (geen spoilerbak of dikke merc oid) is oppassen geblazen.
Patroullerende KLPDers rijden of langzaam een beetje verscholen tussen de auto's (het liefst voor een vrachtwagen, bestelbus of hoge aanhanger, zodat je ze niet ziet) of met ongeveer 20 km boven de max. snelheid. Rijden ze veel harder, dan zitten ze of achter iemand aan (jouw?) of ze zijn onderweg naar een oproep (koffie?).

Mobile flitsers staan meestal achter een bosje, viaduct oid, dus ff gas los en klaar om vol in de ankers te gaan (blijf die spiegel in de gaten houden), maar die dingen blijven het lastigst.

Tjonge, een hele How To geworden.
 
Mensen die nooit zonder sap zijn komen staan zijn bange poeperts of ze hebben nog nooit gehoord van een benzinekraan met een reserve erop.

ik denk dat ik die reserve lampjes maar eens ga saboteren.

Grin...mijn benzinelampje begint altijd te branden een paar kilometer NADAT de motor voor het eerst begint te sputteren....langzaam rijden en het gas fluweel zacht behandelend heb je dan nog een kilometer of 10 af te leggen voordat het helemaal gebeurt is. Bijhouden hoeveel kilometer je rijd op een volle tank of vlotter opnieuw afstellen zou een mogelijkheid zijn....Ach, gebeurt maar keer of 20 per jaar anders zou ik er eens serieus over na gaan denken... :+

heb nog maar 3 keer daadwerkelijk met K100RT een paar kilometer moeten lopen, best goed voor je conditie O-) O-)
 
heb nog maar 3 keer daadwerkelijk met K100RT een paar kilometer moeten lopen, best goed voor je conditie O-) O-)

kijk DAAR zou ik nou voor stoppen (fototje, cola, chips) :+

[edit] baksteen, je mag mijn fiets dan toch niet in beslag nemen voor een spoedpolitiemelding of zo? :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan