Trotse eigenaar van Xj900 met EZS span

DrWho

Zij die lezen mogen eenzaam wezen
19 sep 2018
295
433
Haarlem
Vandaag bij @lossrijder na een leuk gesprek en lekkere koffie een prachtig span opgehaald. Yamaha XJ900 met EZS span, in dezelfde kleur gespoten. Volgende week vrijdag een ochtend zijspanles bij Rob Teffer, dus nog een week lang op mijn handen zitten! ;(
 

Bijlagen

  • IMG-20230224-WA0001.jpg
    IMG-20230224-WA0001.jpg
    487,4 KB · Weergaven: 80
Welkom! Leuk, een XJ met Kompakt bak. Ik ben met eenzelfde combinatie begonnen!

Edit: ik zie dat het zelfs een RX4 is. Luxe!
 
"Wat gebeurde er!!!" .. eh niks... "INDERDAAD NIKS... HAHAHAHA" is een quote die ik me vooral herinner van die dag :D
Veel succes bij Rob en plezier met je span
 
Mooi zijspan, daar ga je veel lol mee beleven. Zeker als je, na vrijdag, snapt hoe zijspan rijden werkt.
Welkom hier en succes met aftellen
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Leuk, een XJ met Kompakt bak. Ik ben met eenzelfde combinatie begonnen!

Edit: ik zie dat het zelfs een RX4 is. Luxe!
Ik twijfel of het Kompact-L of RX4 is. Hij is vrij smal, ik dacht dat een RX4 een 1,5 zitter is?
 
En, hoe was de les?
Fan-tas-tisch!!

De ochtend begon onschuldig met een kopje koffie en theorieles van Rob. Daarna stapte ik nietsvermoedend bij hem in de bak. Hij liet op de route naar de parkeerplek om te oefenen even zien hoe het moest en wat er allemaal kan. Daar ging mijn eerste schone ondebroek. Vervolgens ging hij op de parkeerplek nog een paar rondjes rechtsom rijden met de bak in de lucht waar ik mij in doodsangst aan vast klampte.

Toen mijn hartslag weer redelijk normaal was gingen we oefenen. Dat was leerzaam en ontzettend leuk. De eerste bochten die lukken geven je een fantastsich gevoel. Om te zorgen dat ik niet al teveel praatjes kreeg liet Rob me even voelen wat er gebeurt als je in een linkerbocht het gas dichtdraait. Ik zat bijna bij hem in de bak! :X

Na twee uurtjes oefenen gingen we de weg op. Vond ik erg spannend, maar viel uiteindelijk best wel mee. Rob houdt je goed in de gaten en geeft de juiste aanwijzingen. Onderweg drie keer gestopt om te evalueren, dat werkt erg prettig. Ik heb in ieder geval geleerd hoe je Duitsers moet behandelen (we reden BMW), toch wat anders dan "Japans schakelen".

Op de terugweg naar Rob zijn huis was ik behoorlijk moe waardoor de scherpte er wat uit was. Dat heeft Rob gemerkt, op de laatste rotonde ging de bak de lucht in.

Kortom, ik heb ontzettend veel geleerd, veel gelachen en nu in het bezit van het felbegeerde Rob Teffers zijspancertificaat! Vanmiddag lekker op pad om zelf te oefenen, want ik ben er voor mijn gevoel nog lang niet.

Tip van de dag: ga vooral een les nemen als je net met zijspan begint, en als je bij Rob gaat lessen: neem schoon ondergoed mee! :+
 
Ha ha dat klinkt als Rob, geweldig dat je een leuke dag gehad hebt. Rob kan de techniek en het enthousiasme van het zijspan rijden op een pakkende manier overbrengen. Je raakt vanzelf verslingerd aan het zijspanrijden.
En nu “meters” maken
En nog leuke Rob quotes meegekregen?
Gaaaaaaaassssss, en wat gebeurde er, etc?
Heel veel rijplezier gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ha ha dat klinkt als Rob, geweldig dat je een leuke dag gehad hebt. Rob kan de techniek en het enthousiasme van het zijspan rijden op een pakkende manier overbrengen. Je raakt vanzelf verslingerd aan het zijspanrijden.
En nu “meters” maken
En nog leuke Rob quotes meegekregen?
Gaaaaaaaassssss, en wat gebeurd er, etc?
Heel veel rijplezier gewenst.
Gas,gas,gas!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan