trucjes tegen koude handen

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Nu heb ik toch een redelijk paar goede winterhandschoenen, met genoeg ruimte zodat er nog lucht in zit om de warmte te isoleren. Maar wat ik wel merk is dat als ik een uur ofzo in de kou rij, dat mijn vingertopjes toch zeer koud worden (gevoelloos).

Weet iemand toch een makkelijk trucje om te voorkomen dat je te koude handen krijgt?

Wat ik nu doe is af en toe mijn handen tegen het blok aan houden (als ik stil sta, bijv. bij stoplichten) om ff handschoenen op te warmen. Wat ook goed wil helpen zijn van die windkapjes die je erop zet, maar jah.. das weer geen gezicht: ik rijd een chopper, geen crossmotortje. ;)
 
Nu heb ik toch een redelijk paar goede winterhandschoenen, met genoeg ruimte zodat er nog lucht in zit om de warmte te isoleren. Maar wat ik wel merk is dat als ik een uur ofzo in de kou rij, dat mijn vingertopjes toch zeer koud worden (gevoelloos).

Weet iemand toch een makkelijk trucje om te voorkomen dat je te koude handen krijgt?

Wat ik nu doe is af en toe mijn handen tegen het blok aan houden (als ik stil sta, bijv. bij stoplichten) om ff handschoenen op te warmen. Wat ook goed wil helpen zijn van die windkapjes die je erop zet, maar jah.. das weer geen gezicht: ik rijd een chopper, geen crossmotortje. ;)

Gemak dient de mens ; koop verwarmde handvatten :}

Zijn te bestellen bij http://www.louis.nl
Aansluiten op je accu en je hebt heerlijke warme handjes! Gelukkig heb ik wel van die beschermers op m\'n \'crossmotortje\', overigens zijn ze niet voor de wind hoor, maar ter bescherming van je fikken als je bijv. door het bos heen scheurt en er met een noodvaart takken tegen je fikken aan komen of natuurlijke andere dingen als takken.
 
Ik warm m\'n handen altijd op aan het frame, door de waterkoelingslang die daar doorheen loopt wordt dat frame ook lekker warm. :)
 
Niet je vingers continu klemmen om de handvaten, maar regelmatig een beetje friemelen met je handvaten. Alsof je met een stressballetje speelt, zoiets. Dan duurt het wat langer voordat je kouwe klauwen krijgen.
 
ik heb hele dunne stretch fleece handschoentjes, die ik eerst aantrek,,,, deze zijn eigenlijk bedoeld voor fototoestellen te bedienen onder winterse omstandigheden, merk MAMMUT, te verkrijgen bij een outdoor shop, in mijn geval , Linberg, in molenschot ( moet voor jouw ook maar een zucht zijn). In principe houd je dan meer warmte vast omdat je dan met een \"laagjes\"systeem werkt.
Dit zijn voor mij de dunste en meest warme handschoenen !!!!het ziet er niet uit , maar is wel functioneel, mits je er een motorhandschoen over aan trekt

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/336/241e9ec00b2bf4254a9a7b697a0c2f55 (Fleece.jpg)​
 
iets veel goedkopers!
van die wegwerp doktersoperatiehandschoenen(lekker lang woord) werkt perfekt,houdt de warmte goed vast tot zweten toe! Kan ook over de motorhandschoenen heen.
 
iets veel goedkopers!
van die wegwerp doktersoperatiehandschoenen(lekker lang woord) werkt perfekt,houdt de warmte goed vast tot zweten toe! Kan ook over de motorhandschoenen heen.

Daar moet je niet gewoon je fikken in steken, want die stinken dan echt een dag lang naar dat smerige luchtje. Daar kan geen zeep tegen op!

Verwarmde handvatten zijn trouwens ook lekker in de zomer! :)
 
iets veel goedkopers!
van die wegwerp doktersoperatiehandschoenen(lekker lang woord) werkt perfekt,houdt de warmte goed vast tot zweten toe! Kan ook over de motorhandschoenen heen.

Draag er van die \'negatiefhandschoentjes\' onder (hele dunne witte handschoenen voor in het forolab) tegen het zweten en tegen de rubberlucht!
 
Dus van die nylon handschoentjes (van \'fotolab\'), daarover rubberen handschoentjes voor operaties, daarover mijn eigen handschoenen, daar nog bij een handvatverwarming (hoeveel mag dat wel nie kosten, zoiets luxe ???) en tot slot mijn vingers regelmatig bewegen (als dat nog lukt)...

... kan ik volgens mij net zo goed bokshandschoenen aan trekken.. ;)
 
Dan maar geen echte, maar wel warm.

Zo is dat :) Hier ook lekker met de auto als het slecht weer is (zoals bijv. vandaag... regen regen regen..wind wind wind..) neuh ik rij als het normaal weer is temperatuur maakt me niet uit, maar regen/sneeuw/ijzel wel. En dan ben ik ook maar geen echte motorrijder.
 
Zo is dat :) Hier ook lekker met de auto als het slecht weer is (zoals bijv. vandaag... regen regen regen..wind wind wind..) neuh ik rij als het normaal weer is temperatuur maakt me niet uit, maar regen/sneeuw/ijzel wel. En dan ben ik ook maar geen echte motorrijder.
Tjonge, wat een neprijders :+
Me 2, btw... Rij met droog weer, boven het vriespunt (wil niet met glad weer op me :) gaan...)

Genoot vandaag wel van het feit dat ik een blik heb... *D
 
Tensive :

Bij Louis zijn de handvatten in de aanbieding! 69.95 !


Ennuh Grote Muis : Precies, een auto is op z\'n tijd ook heerlijk. De komende dagen/weken zal het weer volgens mij nog even vies blijven! :(
 
Nou, euh...ik ben maar wat blij dat ik een blik heb momenteel...het is gewoon gevaarlijk man, zoveel regen!

Moest gisteren gewoon 60 rijden waar je normaal 80 kan...is voor mijn doen HEEL bijzonder :)
 
Nou, euh...ik ben maar wat blij dat ik een blik heb momenteel...het is gewoon gevaarlijk man, zoveel regen!

Moest gisteren gewoon 60 rijden waar je normaal 80 kan...is voor mijn doen HEEL bijzonder :)

Ruitenwisser op de snelste stand doet wonderen.
Ik noem dat altijd \'standje 3\' :)
1 = handmatig
2 = normaal
3 = snel

mijn interval is kapot, dus dat is ook schijt. Maar die fix ik nog wel een keertje als ik geen reet te doen heb, en het buiten weer lekker weer is.
 
TE KOOP BOKSHANDSCHOENEN,

wegens gewijzigd levensprincipe !!! :) :) :)

zie foto..............

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/340/53513d04b18ea026e36be0233f194b20 (Bokshandschoen.jpg)​
 
Ruitenwisser op de snelste stand doet wonderen.
Ik noem dat altijd \'standje 3\' :)
1 = handmatig
2 = normaal
3 = snel

mijn interval is kapot, dus dat is ook schijt. Maar die fix ik nog wel een keertje als ik geen reet te doen heb, en het buiten weer lekker weer is.
Is een eitje...Zelf de interval op m\'n 205 gebouwd & kreeg het ding eerst niet aan de gang... Beetje meten, uiteindelijk moest ik het gele draadje hebben. Achterruitewisser op dezelfde 205: Gele draadje. Mistlampen op de 205: Gele draadje. Klokje, 205: Gele draadje...

Ergo: Peugeot is dol op gele draadjes :)

Van welk een blik ben jij voorzien dan, Ruud? Gisteren hier rond Nijmegen nog gewoon met 140 over de snelweg kunnen blazen... Met zicht :) Nu heeft de Bravo de voorruit wel aardig schuinstaan, waardoor je minder snel last hebt van een dichtgeregende ruit...

69 piek voor verwarmde vat(t)en is nie duur... Vaak 150-200 piek voor een beetje setje...
 
Is een eitje...Zelf de interval op m\'n 205 gebouwd & kreeg het ding eerst niet aan de gang... Beetje meten, uiteindelijk moest ik het gele draadje hebben. Achterruitewisser op dezelfde 205: Gele draadje. Mistlampen op de 205: Gele draadje. Klokje, 205: Gele draadje...

Ergo: Peugeot is dol op gele draadjes :)

Dan moet ie bij m\'n 405 ook geel zijn denk ik. Van m\'n 405 is ook de interval zelf ingebouwd door vorige eigenaar. MAargoed, nu werkt ie niet meer, zekering gaar of een contactje ofzo. Ik zal eens kijken hoe ik die interval uit elkaar kan halen. Het knopje van m\'n mistachterlicht zat op de plaats van de schakelaar van de interval |(
En ja , je raad het al, het mistachterlicht staat nu voortdurend aan, dus die moest ik eruit draaien. Daar maak ik wel een andere schakelaar voor ergens anders als ik het juiste draaitje vind ;) stomme knutselaar ook ....
 
Ik vind die regen momenteel wel erg lollig, tenminste in de auto. Mijn Astra heeft maar weinig grip dus ERG leuk in de bochten, bij elke bocht lekker glijden enzo, schuin door de bocht hehe.

Maar op de motor is het klote, had gehoopt as. zaterdag nog even te kunnen rijden maar weet niet of dat hem wel wordt. \ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan