Triumph Street Twin 900

Storkie

Die hard MF'er
10 sep 2008
984
358
CRF7OLSDM4H56HWXPYYPHUMOLY.jpg
 
Hallo, zijn er hier nog meer Street Twin 900 rijders?
Ik krijg over 14 dagen mijn nieuwe Street Twin Jet Black en ben benieuwd of op MF mede berijders zijn?
 
Hai, ben eigenlijk verbaasd dat er geen topic over is. Ik heb er afgelopen zaterdag een proefritje mee gemaakt en was eigenlijk gelijk verkocht.
letterlijk en figuurlijk :) Ik hoop hem binnenkort op te gaan halen.
 
Hai, verbaasd was ik ook, want het schijnt dat de 900 een goed verkopende motor is. Maar goed beginnen wij er toch mee! Afgelopen woensdag te horen gekregen dat mijn Street Twin deze week geleverd gaat worden. En ja na de proefrit was ik ook meteen verkocht.. En besteld....
 
Wij hebben een tweedehands uit 2019 gekocht, de rode versie.
Ik zag trouwens wel een Bonneville-topic. Ik denk dat we daar mee kunnen praten. Zag daar ook wat scramblers en street twins voorbij komen.
 
Hij is aangekomen bij de dealer, volgende week ophalen!*O*
 

Bijlagen

  • IMG20210520133343[1].jpg
    IMG20210520133343[1].jpg
    345,3 KB · Weergaven: 126
  • IMG20210520133355[1].jpg
    IMG20210520133355[1].jpg
    354,5 KB · Weergaven: 127
Prachtige motor @Storkie ! :t
Zadel ziet er erg comfortabel uit, is die dat ook?
Hai Dennis. thanks man. Leuk dat je even reageert :t
En ja dat uur wat ik er op gereden heb was het erg comfortabel.
Ten opzichte van de eerdere modellen Street Twin heeft Truimph het zadel steeds wat dikker gemaakt omdat de klanten die een Street Twin hadden geklaagd hebben dat het zadel dun was, dus heeft Truimph dit probleem opgelost door het zadel steeds dikker te maken.:]
Er zit nu ook 10 pk meer in het blok en meer koppel over het hele toerengebied. Het is een euro 4 model dus niet het 2022 euro 5 model.
Maar goed de wezenlijke verschillen zijn alleen het zij kapje heeft twee gaatjes, het zadel is iets dunner, en de velgen zijn iets anders, het rijgedrag en motor remmen etc zijn gelijk aan het euro 5 model oja en is 500 euro duurder hahaha en moest wachten tot september voordat hij geleverd kon worden...
Mijn Trident was b.t.w. binnen 2 dagen verkocht... Jij nog steeds tevreden met de Trident lees ik terug..
 
Prachtige machine! Daar ga je veel plezier aan beleven. Geniet ervan alvast en succes met wachten ... 😉
 
Thanks, en ik hou je op de hoogte qua plezier....Jij nog steeds tevreden met de Trident?
 
Zeker doen. Ik houd dit topic ook in de gaten, de Street twin ook altijd een mooie motor gevonden en voorheen een Scrambler gereden dus ik ken het type wel en beviel me ook erg goed! Fantastisch geluid zelfs met de standaard uitlaat !! Ja hoor, zeer tevreden met de Trident 👍👍 bevalt steeds beter.
 
Zeker doen. Ik houd dit topic ook in de gaten, de Street twin ook altijd een mooie motor gevonden en voorheen een Scrambler gereden dus ik ken het type wel en beviel me ook erg goed! Fantastisch geluid zelfs met de standaard uitlaat !! Ja hoor, zeer tevreden met de Trident 👍👍 bevalt steeds beter.
Waarom ben je overstapt van de Scrambler naar de Trident?
 
Mijn motor geschiedenis is nogal divers, De Scrambler is alweer bijna 4 jaar geleden, ik wissel namelijk nogal regelmatig om veel verschillends te proberen. Moet wel zeggen dat het vermogen toen nog n beetje beperkt was (54 pk terwijl ik van een Speed Triple met 135 pk kwam). Het was op zich voldoende maar ik denk dat de 65 pk motor van nu net even dat beetje extra geeft 👍👍 verder was het een heerlijk rijdende (en superzuinige) machine!
 
Daar is ze dan! De eerste 100 km staan erop... Optimaal genieten...:]
 

Bijlagen

  • IMG20210528150109.jpg
    IMG20210528150109.jpg
    279,7 KB · Weergaven: 81
  • IMG20210528150128.jpg
    IMG20210528150128.jpg
    292 KB · Weergaven: 80
  • IMG20210528150119.jpg
    IMG20210528150119.jpg
    279,2 KB · Weergaven: 80
Nog even een avond rondje gedaan....
 

Bijlagen

  • IMG20210528203131.jpg
    IMG20210528203131.jpg
    278,7 KB · Weergaven: 44
  • IMG20210528203158.jpg
    IMG20210528203158.jpg
    422,7 KB · Weergaven: 44
  • IMG20210528203139.jpg
    IMG20210528203139.jpg
    269,9 KB · Weergaven: 42
Thanks gaat lukken. Zo,n andere manier van rijden heerlijk relaxt, lange versnellingen. Weinig toeren en veel koppel. En het zelfde inrij verhaal inderdaad. Jullie veel rij plezier met de Trident, en kom maar op met de foto,s... Helaas moet ik dit weekend werken dus weinig km voor mij. Geniet ervan...
 
Heeel mooi @Storkie !! Je hebt hem op het juiste moment op kunnen halen, net nu het weer eindelijk beter wordt!:t

Weinig toeren...het klinkt bijna als de perfecte motor voor mij:P Grapje hoor, ben nog altijd dolblij met mijn Trident!
Maar het voelt na jaren autorijden nog wel steeds vreemd om met de motor ineens structureel 'zoveel' toeren te maken. Ik zal waarschijnlijk gewoon nog wat extra kilometers nodig hebben voordat ik daar helemaal overheen ben._O-
 
Ja snap ik, dan zit er maar een ding op je gaat een proef ritje maken op een Street Twin...._O-
 
Ja snap ik, dan zit er maar een ding op je gaat een proef ritje maken op een Street Twin...._O-
Haha!_O- Als er een groot bagagerek op de accessoirelijst van de Street Twin staat zou ik het kunnen overwegen.. Ik gok namelijk dat ik mijn koffers kan gaan pakken als ik nu alweer met een nieuwe motor thuis kom. :P
 
Het zijn heel verschillende motoren. De Twin is meer gemaakt om idd lekker laagtoerig rond te tokkelen en de Trident om af en toe wat actiever een bochtje te pakken. Allebei hebben ze zo hun charme wat mij betreft 👍
 
Ik heb hem ook opgehaald vorige week en een paar (korte) ritjes mee gemaakt. Voor mij voelt tweecilinder heel vertrouwd. Wel even wennen op de snelweg zonder kuipje rijden.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-23 at 18.26.42.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-23 at 18.26.42.jpeg
    113,4 KB · Weergaven: 57
Ik heb hem ook opgehaald vorige week en een paar (korte) ritjes mee gemaakt. Voor mij voelt tweecilinder heel vertrouwd. Wel even wennen op de snelweg zonder kuipje rijden.
Ziet er ook goed uit :] vertrouwd is absoluut het goede woord voor de Street Twin! Ik zit pas op 260 km op de teller dus de snelweg is voor mij nog niet aan de orde. Eerst maar eens heerlijk tot max 90 per uur inrijden. Ik heb hiervoor ook naked gereden dus ik herken wel wat je zegt qua rijden zonder kuip. Maar ik rijd niet boven de 110 per uur scheelt enorm veel rij wind ten opzichte van 130 per uur rijden!
In ieder geval wens ik jou veel plezier en veilige kilometers toe met de Street Twin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan