TRX850 geërft, eens kijken wat het is.

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.352
3.298
Ridderkerk (ZH)
Helaas niet op de meest leuke manier aangekomen maar ik heb een TRX850 geërft.

Het is een Yamaha, mijn favo merk ondanks dat ik op een Super Blackbird rij en het is een leuk fietsje.

Mijn broer heeft hem in 1998 nieuw gekocht bij Safe motors voor 18.000 gulden, 23k mee gereden en het ding is in nieuwstaat, geheel origineel zonder ook maar een krasje erop. 1 slijtplek op het zadelkussen en dat is letterlijk alles.

20220903_135425.jpg

20220903_135434.jpg

20220903_135447.jpg

20220903_135454.jpg


Hij heeft alleen 5 jaar stilgestaan gok ik zo.

Eerst maar eens wassen en kijken of ik hem aan de praat krijg.

Uiteindelijk gaat hij wel weg, ik hoef hem niet echt.
 
Dat slijt plekje op het zadel is normaal bij een TRX. Ik heb hem weg gedaan ivm wat rug problemen en het is geen motor om rustig mee te rijden. Mijn vrouw rijdt heerlijk rustig op haar motor. Veel wegen zijn van 80 naar 60 gegaan. Maar Ik vond dat geen snelheid voor de TRX.

Een weekend of dagje naar de eifel daar in tegen. Man man man, dan kwam er pas leven in de brouwerij. Echt een heerlijke gooi en smijt fiets was het dan. Gewoon een heerlijke ding.

Misschien ga jij er ook van genieten. Veel plezier met de motor van je broer en dat je er een dierbare herinnering aan over mag houden, sterkte . 8-)
 
Dat slijt plekje op het zadel is normaal bij een TRX. Ik heb hem weg gedaan ivm wat rug problemen en het is geen motor om rustig mee te rijden. Mijn vrouw rijdt heerlijk rustig op haar motor. Veel wegen zijn van 80 naar 60 gegaan. Maar Ik vond dat geen snelheid voor de TRX.

Een weekend of dagje naar de eifel daar in tegen. Man man man, dan kwam er pas leven in de brouwerij. Echt een heerlijke gooi en smijt fiets was het dan. Gewoon een heerlijke ding.

Misschien ga jij er ook van genieten. Veel plezier met de motor van je broer en dat je er een dierbare herinnering aan over mag houden, sterkte . 8-)
Man, ik had ooit een toerritje met wat Limbo’s in de Eiffel/moezel regio. Er reed er 1 op een afgeragde met cross-stuur voorziene trx. Niet normaal wat wat dat ding rap (hij kon ook wel aardig rijden, dat terzijde)

Maar ik weet niet goed of ik je nou moet feliciteren of condoleren? Beide dan maar ?:?-O-:t
 
Man, ik had ooit een toerritje met wat Limbo’s in de Eiffel/moezel regio. Er reed er 1 op een afgeragde met cross-stuur voorziene trx. Niet normaal wat wat dat ding rap (hij kon ook wel aardig rijden, dat terzijde)

Maar ik weet niet goed of ik je nou moet feliciteren of condoleren? Beide dan maar ?:?-O-:t
Goed lezen @KwaSuz maar het was de broer van @FZRene .
 
Gecondoleerd Rene, dat is inderdaad geen leuke erfenis zo. Maar wel een top motortje, aan de banden te zien is er ook al heel lang niet veel mee gereden, dat zijn BT057 of 056's?? Bekend oud profieltje. 20 jaar oud schat ik..

Pieter Hessels, HPS motoren (zit hier ook op het forum) doet veel met dit soort fietsen nog.. mocht je wat willen weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Thanks iedereen, het was inderdaad de motor van mijn broer die op 59 jarige leeftijd is overleden. Nou klinkt dat als erg vroeg maar als je wist wat hij allemaal mankeerde is hij nog relatief oud geworden. Maar het blijft kut.

Ik ga de motor niet houden, laat ik daar eerlijk in zijn. Ik heb al een tuin vol van die twee-wielige troep en heb geen enorme binding met deze fiets vanwege de zeer slechte relatie die ik had met mijn broer. Maar ik zie er wel de lol en uitdaging in om hem weer keurig netjes en 100% in orde te krijgen, dat vind ik erg leuk om te doen.

Maar hij eindigt voor mij op Marktplaats, dat staat vast.
 
check olie niveau
schone benzine
aansluiten op (geleende) accu
start ie?
schoonmaken en hup MF of MP op!
als je eenmaal begitn met opknappen steek je er enkel geld in wat je er toch niet uithaalt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan