Trying to create my ultimate toy

Jeemig Anton ik kan wel wauw, geweldig, niet normaal, top, wat knap, haleluuja en zoveel meer blijven roepen.
Wat un genot om te lezen en te zien wat jij bedenkt en maakt.

Respect!!
Haha :), dankjewel :}
Altijd leuk dergelijke comments! En een motivatie om verder te blijven klussen aan volgende projecten. Kan ik wel gebruiken bij het Polaris project.
 
Ik kan niet wachten tot je er aan begint!
Ik ben bezig as we speak :)
Rechterzijde gearbox casing aan het uitwerken.
20230928_230512.jpg
 
Wat is de reden dat je voor een ducati bak bent gegaan?
De verhouding? De ruimte? Had je toevallig nog liggen?

Ik probeer een beetje beeld te krijgen waarop ik eventueel zulke keuzes moet gaan baseren
 
Wat is de reden dat je voor een ducati bak bent gegaan?
De verhouding? De ruimte? Had je toevallig nog liggen?

Ik probeer een beetje beeld te krijgen waarop ik eventueel zulke keuzes moet gaan baseren
Daar zijn verschillende redenen voor:
De voornaamste is waarschijnlijk dat die bak al gebruikt is bij het Tularis en het Melly Blue rage project in combinatie met een sneeuwscooter blok.
De droge koppeling.
Deling van de carterhelften ligt in het verticale vlak, wat meer vrijheid geeft om het geheel te verdraaien.
Het 749 donorblok heb ik gekregen (drijfstang was door het carter komen piepen).

Is dit uiteindelijk de beste keuze? Moeilijk zeggen. Er moet meer aangepast worden dan ik gehoopt had (schakelmechanisme / hefboom, schakelwals, Diavel secundaire as ombouwen, ..). Ik was misschien beter van een cassette type bak vertrokken (MV agusta F4, Aprilia RSV4,...) en daar een droge koppeling op gebouwd. Iedere bak heeft zijn voor- en nadelen. Je moet ze sowieso opmeten en bestuderen om te bepalen of de bak bruikbaar is zonder al te grote aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Daar zijn verschillende redenen voor:
De voornaamste is waarschijnlijk dat die bak al gebruikt is bij het Tularis en het Melly Blue rage project in combinatie met een sneeuwscooter blok.
De droge koppeling.
Deling van de carterhelften ligt in het verticale vlak, wat meer vrijheid geeft om het geheel te verdraaien.
Het 749 donorblok heb ik gekregen (drijfstang was door het carter komen piepen).

Is dit uiteindelijk de beste keuze? Moeilijk zeggen. Er moet meer aangepast worden dan ik gehoopt had (schakelmechanisme / hefboom, schakelwals, Diavel secundaire as ombouwen, ..). Ik was misschien beter van een cassette type bak vertrokken (MV agusta F4, Aprilia RSV4,...) en daar een droge koppeling op gebouwd. Iedere bak heeft zijn voor- en nadelen. Je moet ze sowieso opmeten en bestuderen om te bepalen of de bak bruikbaar is zonder al te grote aanpassingen.

Hallo Anton,

Ik wou je een prive berichtje sturen maar dat heb je helaas uit staan.
Hoe staat het met het polaris project? Heb je toevallig van de polaris de cvt overbrenging over of weet je er nog 1 in nederland.

Voor ik opzoek ga naar een complete sneeuwscooter wil ik toch proberen een los blok en losse cvt te kunnen bemachtigen.

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat.

Groeten Daan
 
Hallo Anton,

Ik wou je een prive berichtje sturen maar dat heb je helaas uit staan.
Hoe staat het met het polaris project? Heb je toevallig van de polaris de cvt overbrenging over of weet je er nog 1 in nederland.

Voor ik opzoek ga naar een complete sneeuwscooter wil ik toch proberen een los blok en losse cvt te kunnen bemachtigen.

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat.

Groeten Daan
Hey Daan, wist ik zelfs niet dat het ontvangen van privéberichten afstaat. Eens zoeken waar die optie staat.
Ik ben nog wel regelmatig met het ontwerp van het Polaris project bezig. Versnellingsbakbehuizing is in grote lijnen uitgetekend. Ben momenteel met de motorblokondersteuning en waterpomp bezig. Komt wat lullig uit allemaal.
2024-01-08_225036.jpg

Ik heb nog wel redelijk wat spullen aangekocht: Öhlins ttx en linksysteem van een 2011 R1, extra set carterhelften, 2 VES cilinders (met uitlaat power valves), koppelingspomp en drukplaat, versnellingsbak van een Diavel,...
Ik wou wachten met het aanmaken van een topic tot er effectief iets gemaakt wordt. Maar misschien is de ontwerpfase ook wel interessant om te volgen en wat ideeën uit te wisselen.
Om op je vraag terug te komen: ik heb zelf nooit cvt onderdelen gehad die bij deze polaris blokken horen. Laatste onderdelen heb ik in de VS besteld via ebay. Carters waren maar 50 dollar. Gebruikte cilinders zitten rond de 250 dollar. Plus taks en verzending uiteraard. Dan kost het wel wat. In Zweden vind je soms wel interessante deals. Maar dat is een beetje een gesloten markt als je bij privé verkopers wil kopen. Blocket is daar een beetje vergelijkbaar met marktplaats. Maar zeer moeilijk om zonder Scandinavische identiteit een profiel aan te maken (daardoor ook wat leuke deals misgelopen). Mijn volledig blok komt van een sloophandel in Zweden, dat verliep ook allemaal niet zonder slag of stoot.
Volledige sneeuwscooters zijn eigenlijk vrij goedkoop. Maar Zweden is helaas niet bij de deur.
Waar wil je het blok voor gebruiken?
 
Hey Daan, wist ik zelfs niet dat het ontvangen van privéberichten afstaat. Eens zoeken waar die optie staat.
Ik ben nog wel regelmatig met het ontwerp van het Polaris project bezig. Versnellingsbakbehuizing is in grote lijnen uitgetekend. Ben momenteel met de motorblokondersteuning en waterpomp bezig. Komt wat lullig uit allemaal.
Bekijk bijlage 1961768
Ik heb nog wel redelijk wat spullen aangekocht: Öhlins ttx en linksysteem van een 2011 R1, extra set carterhelften, 2 VES cilinders (met uitlaat power valves), koppelingspomp en drukplaat, versnellingsbak van een Diavel,...
Ik wou wachten met het aanmaken van een topic tot er effectief iets gemaakt wordt. Maar misschien is de ontwerpfase ook wel interessant om te volgen en wat ideeën uit te wisselen.
Om op je vraag terug te komen: ik heb zelf nooit cvt onderdelen gehad die bij deze polaris blokken horen. Laatste onderdelen heb ik in de VS besteld via ebay. Carters waren maar 50 dollar. Gebruikte cilinders zitten rond de 250 dollar. Plus taks en verzending uiteraard. Dan kost het wel wat. In Zweden vind je soms wel interessante deals. Maar dat is een beetje een gesloten markt als je bij privé verkopers wil kopen. Blocket is daar een beetje vergelijkbaar met marktplaats. Maar zeer moeilijk om zonder Scandinavische identiteit een profiel aan te maken (daardoor ook wat leuke deals misgelopen). Mijn volledig blok komt van een sloophandel in Zweden, dat verliep ook allemaal niet zonder slag of stoot.
Volledige sneeuwscooters zijn eigenlijk vrij goedkoop. Maar Zweden is helaas niet bij de deur.
Waar wil je het blok voor gebruiken?

Dat is een beetje het ding.. ik wil het eigenlijk in een race fiets bouwen met een cvt overbrenging.
Dit is alleen maar voor een evenement, de zwarte cross.
Het hoeft dus allemaal nog niet super netjes.
Vandaar dat ik mijn budget behoorlijk beperkt wil houden.

Mocht dat lukken dan wellicht later het blok en de overbrenging ombouwen naar een serieus project met betere doeleinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bovi
Terug
Bovenaan Onderaan