Trying to create my ultimate toy

2e voor een esthetische prijs met een project wat bijna 100% functionaliteit is.... zegt genoeg lijkt me :t
Ja dat! ik heb even plaatjes bekeken van de winnaar, heel leuk allemaal, maar dat ding kan alleen rechtdoor, en zelfs dat lijkt me twijfelachtig. Lijkt wat veel op die Max Hazan dingen. Leuk gemaakt maar totaal niet mijn kopje thee.

Eerst functie, en als het dan nog vet is zoals die van Anton is dat mooi meegenomen :t
 
Waarom duimrem?
Omdat ik niet zo fan ben van de voetrem. Weinig controle over het algemeen. Ik heb de achterrem liever aan het stuur. Zeker bij wheelies interessant. Hoop dat ik de duimrem voldoende controleerbaar krijg. Zal in het begin wel wat experimenteren zijn. Eerst eens een testmodel printen om de ergonomie goed te krijgen.
 
Ja dat! ik heb even plaatjes bekeken van de winnaar, heel leuk allemaal, maar dat ding kan alleen rechtdoor, en zelfs dat lijkt me twijfelachtig. Lijkt wat veel op die Max Hazan dingen. Leuk gemaakt maar totaal niet mijn kopje thee.

Eerst functie, en als het dan nog vet is zoals die van Anton is dat mooi meegenomen :t
De Max Hazan invloed is inderdaad wel behoorlijk aanwezig bij het project van Wilco.

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!
 
Ja dat! ik heb even plaatjes bekeken van de winnaar, heel leuk allemaal, maar dat ding kan alleen rechtdoor, en zelfs dat lijkt me twijfelachtig. Lijkt wat veel op die Max Hazan dingen. Leuk gemaakt maar totaal niet mijn kopje thee.

Eerst functie, en als het dan nog vet is zoals die van Anton is dat mooi meegenomen :t
Hij maakt ook wel erg mooie fietsen
 
Geweldig resultaat, gefeliciteerd, terecht ook in mijn ogen gezien wat je neergezet hebt. Ook ik heb even gekeken naar de winnaar en zie dat die ook iets heel moois heeft neergezet en ik ben blij dat ik niet in de jury, wat mij meer aanspreekt in jouw creatie is de combinatie vorm en functie.
 
Omdat ik niet zo fan ben van de voetrem. Weinig controle over het algemeen. Ik heb de achterrem liever aan het stuur. Zeker bij wheelies interessant. Hoop dat ik de duimrem voldoende controleerbaar krijg. Zal in het begin wel wat experimenteren zijn. Eerst eens een testmodel printen om de ergonomie goed te krijgen.
Ik ben heel benieuwd naar je duimrem. Ik wil er stiekem ook een voor de heb, maar daar zijn ze vaak iets te kostbaar voor :+
 
uh.. 2de plaats, ding is gewoon dik dik dik 1ste plaats in m'n ogen.
Zoals meermaals gemeld hier, function over form, dat is altijd wat een motor in de roots is geweest.

de motorfiets van jouw is idd aangepakt om iets mee te doen, van voor tot achter, remmerij tot gasgeven, er is geen compromis gesloten!
ik vinnet nog steeds zuur dat je niet gewonnen hebt maar hopelijk komt er iets uit de bus door deze wedstrijd!

ik blijf allesinds volgen!
 
uh.. 2de plaats, ding is gewoon dik dik dik 1ste plaats in m'n ogen.
Zoals meermaals gemeld hier, function over form, dat is altijd wat een motor in de roots is geweest.

de motorfiets van jouw is idd aangepakt om iets mee te doen, van voor tot achter, remmerij tot gasgeven, er is geen compromis gesloten!
ik vinnet nog steeds zuur dat je niet gewonnen hebt maar hopelijk komt er iets uit de bus door deze wedstrijd!

ik blijf allesinds volgen!
Nu, ik ben liever 2de wetende (tussen de regels door gelezen) dat ik Roland Sands zijn favoriet ben, dan dat ik eerste zou zijn door een jury van sponsors gekozen waarvan de mening mij niet echt interesseert. Ik heb uiteindelijk een Dunlop bandenset naar keuze gewonnen met een RSD gift card van 250 USD. En dat is voor mij nuttiger dan een Royal Enfield Meteor (eerst prijs), waarvan ik geen enkel schroef kan gebruiken. Het enige wat die eerste plaats extra meebrengt is media aandacht. Maar ik heb jullie, dus dat maakt mij niks uit 😁
Hoe je iets brengt en wat voor foto's je post, is in die hele social media wereld "belangrijk" uiteraard. Als ik dat beter had gebracht, had er misschien meer in gezeten. Want ik krijg niet echt de beelden vastgelegd, die ik in real life zie.
Dus in tegenstelling tot Tinder foto's, ziet dit ding er in het echt wel beter uit 😂
 
Al een shakedown gegeven?
Wat weegt ie?
Krijgt ie een voorspatbord?
Shakedown: nope, nog niet. Andere carbu nog altijd niet besteld. Wel contact gehad met Smartcarb wat ze mij aanraden. Zeer behulpzaam die Amerikanen.
Wat weegt ie: ik heb geen weegschaal 😃
Voorspatbord komt er voorlopig niet op.
Van de week een eerste prototype van de duimrem geprint om de ergonomie te bekijken.
IMG_20220605_235639.jpg

IMG_20220604_114428.jpg

IMG_20220604_113619.jpg
IMG_20220604_114030.jpg

Was bijna goed, maar het volgende ontwerp is iets compacter
2022-06-03_224929.jpg

Net de eerste bewerkingen van de stuurklem gefreesd. Morgen verder klussen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220605_233504.jpg
    IMG_20220605_233504.jpg
    172,1 KB · Weergaven: 34
nice! master ook zelf frezen? Moet natuurlijk vrij kort zijn, heb je het binnenwerk van een bestaande MC ingemeten oid?
 
nice! master ook zelf frezen? Moet natuurlijk vrij kort zijn, heb je het binnenwerk van een bestaande MC ingemeten oid?
Master cilinder is een ISR 14mm exemplaar. Compleet dus, zoals je op de 2 eerste foto's kan zien. Heb er ook wel aan gedacht om zelf de behuizing van de pomp te frezen met geïntegreerde steun en dan gebruik maken van bestaand binnenwerk. Maar dan zit je uiteraard met zeer precieze passingen.
 
ah ok, het leek me al lastig om de binnenkant van zo'n MC goed te meten en dan te maken, dit maakt het wat makkelijker, en je weet dat het goed werkt. 14mm is misschien wat groot... volgens mij is mijn MC voor achter 13mm, en daar kan ik met mijn maat 46 op stampen... ik zou eerder 10-11mm inschatten voor de achterremklauw.

Of toch maar dubbele monoblocks achter monteren :+
 
Is 14 mm pomp niet wat te groot in diameter voor een zo kleine hendel ???
14mm is inderdaad stevig. ISR biedt enkel 14mm aan. Ik heb al duimremmen gezien met een 14mm pomp, maar meestal wordt 12-13mm aangeboden.
Ik kan wel nog wat experimenteren met de afstand tussen zuigerstang en scharnierpunt om het gevoel beter te krijgen. Want dat is natuurlijk ook een belangrijke factor
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Terug
Bovenaan Onderaan