Trying to create my ultimate toy

Zijn die ashouders niet wat zwaa.. oh wacht, die dingen zijn hol??
Die zijn gedeeltelijk hol, ja. Bovenin zit vanuit de binnenkant een gat in gefreesd tot bijna achteraan. Het kon evenzeer iets lichter inderdaad. Maar ik wil onderaan, waar de houders voor de paddock stand komen, ook crashblokjes bijbouten. Het mag dus wel wat steviger.
 
IMG_20200321_210213.jpg

Roland Sands vindt het ook een mooi begin 😁
 
supervet project!
Ik rij zelf off the road ritten en cross met een yz250 uit 2007.
Blijft heerlijk he zo'n 2 takt :)
Ik heb heel benieuwd hoe dit gaat rijden, succes met de bouw. Ik blijf hem volgen.
 
Ah top! Die diameter heb ik net binnen gekregen en ik moet ongeveer dezelfde lasjes maken. Nu weet ik dat ik op de goede weg ben :) Thanks!
 
Niets mis met die laskunsten van jou!
Wat komt er in de uitsparing rechts?
Ik doe mijn best met lassen, maar de lat kan altijd hoger 😁 Probleem is dat ik maar een paar keer per jaar alu las. En het blijft toch een kwestie van veel doen.
Die uitsparing is bedoeld voor de expansie uitlaat.
 
Ik doe mijn best met lassen, maar de lat kan altijd hoger 😁 Probleem is dat ik maar een paar keer per jaar alu las. En het blijft toch een kwestie van veel doen.
Die uitsparing is bedoeld voor de expansie uitlaat.

ik heb hetzelfde probleem. las te weinig alu....... net als het lekker begint te gaan is het onderdeel klaar. :P ziet er strak uit man, echt vet!
 
Tempo ligt helaas terug wat lager, aangezien ik dinsdag terug fulltime ben beginnen werken. We klussen wel rustig verder. Wat stukjes afgelast.
IMG_20200411_195915.jpg

Deze korte stukken zijn netjes gelijkmatig te lassen. Enkel bij stukken van een 25cm wordt het wat moeilijker en onregelmatiger doordat alles te warm wordt en alles dus veel sneller moet. Dringend een pedaal zoeken voor mijn Esab TIG is de boodschap.
Ik heb ook nog een ander binnenbeen kunnen vinden op marktplaats voor de WP vork die ik al had. Het binnenbeen aan de klauwkant was zelf gemaakt. En gewoon chrome kleurig. Is normaal zwart. Blij dat ik het originele heb kunnen vinden. Want verder vind ik bitter weinig van deze WP vork. Ze zou uit een moto3 racertje van Jasper Iwema komen volgens de verkoper. De FGR's waar hij me reed werden inderdaad ooit met deze vorken uitgerust.
Een manual zou wel handig zijn. Maar die heb ik nog niet kunnen scoren.

IMG_20200411_131310.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan