Flandriafreak.
Die hard MF'er
Grote klasse Anton!
Op naar het volgende onderdeel, ben al benieuwd .
Op naar het volgende onderdeel, ben al benieuwd .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha ik moet toegeven dat ik ook blij ben dat ik een dergelijk project heb in deze tijden.Pfoeh.
Knutselaars als jij zijn mijn lichtpuntjes in deze donkere tijden.
Zelf rearsets frezen is toch 100x zo mooi dan je project te verknallen met chinese troep?70 euro bij alixpress,exclusief locktide Bekijk bijlage 1570874Bekijk bijlage 1570875
70 euro bij alixpress,exclusief locktide
Als ik geen CNC machine had, had ik hoogst waarschijnlijk geopteerd voor een bestaand setje. Maar dat zou waarschijnlijk niet uit China gekomen zijn. Snap trouwens niet hoe ze hun machinetijd hiervoor betaald krijgen en er ook nog winst op maken. Zelf ontwerpen en maken geeft toch veel meer mogelijkheden... en voldoening. En dat laatste is toch wel een belangrijke factor in dit project.70 euro bij alixpress,exclusief locktide Bekijk bijlage 1570874Bekijk bijlage 1570875
Dat vraag ik mij ook regelmatig af, ook met andere onderdelen.Snap trouwens niet hoe ze hun machinetijd hiervoor betaald krijgen en er ook nog winst op maken.
Zelf rearsets frezen is toch 100x zo mooi dan je project te verknallen met chinese troep?
Dit is een enkelrijige lager. Het center van het tandwiel ligt nagenoeg in het center van de lager (tandwiel center ligt 2mm dichter bij het center van het wiel dan bij het center van de lager). Door lager en tandwiel 9mm meer naar buiten te plaatsen wordt de radiale belasting op het lager een klein beetje groter. Maar die moet het lager ruimschoots aankunnen. De axiale belasting op de buitenring van de lager zou minder moeten worden door de offset. En die laatste belasting lijkt mij net het gevaarlijkst.Dubbelrijig kogellager voorzien?
De yam xt660 had ook zo'n drager met redelijk wat offset, rubbers en lagers slijten als sneeuw voor de zon.
Ik heb twee maal een Mt03 gehad,het zusje,daar heb ik een tweede lager bijgemaakt,daar knapte ie wel van op.Dubbelrijig kogellager voorzien?
De yam xt660 had ook zo'n drager met redelijk wat offset, rubbers en lagers slijten als sneeuw voor de zon.
Ik denk dat het plaat materiaal van de schakels dikker zal zijn en dat er andere materialen gebruikt worden.Mooie tandwielhouder!
Dat lager zal heus wel een tijd meegaan, en is rap vervangen moest het eens nodig zijn.
Is ook geen dagelijks gebruik.
Die 415 ketting begrijp ik toch niet goed, heeft die type 415 ketting (moto3 en GP125) dan andere maten dan de brommer ketting 415 (oude benaming 1/2"x3/16")?
Kan haast niet anders, want de gegevens van de 415 ketting : steek = 12,70mm, inwendige breedte = 4,88mm, roldiameter=7,75mm?
Het verschil zit inderdaad in de materiaalkeuze en hardheid. Verder zijn de afmetingen gelijk met een 415 brommerketting. De prijs ligt dan wel 3 tot 4x hogerIk denk dat het plaat materiaal van de schakels dikker zal zijn en dat er andere materialen gebruikt worden.
Het voortandwiel is inderdaad zelf gemaakt (origineel yz tandwiel afgedraaid en 415 versie uitgedraaid en samengelast). De DID ERZ ketting die ik ga gebruiken is iets sterker dan de gemiddelde 428 versie. Versterkte 428 ketting is uiteraard sterker.Die ketting die jij wil monteren zal wel van zeer goede kwaliteit zijn, maar persoonlijk vindt ik die toch te licht uitvallen voor de power van de 250cc 2t op los te laten.
Dan zou ik eerder voor een versterkt model 428 ketting gaan, maar goed dat is keuze.
Maar zijn die tandwielen 415 beschikbaar voor de as van het motorblok of moet je die zelf maken/aanpassen?