Anton_Bongaerts
Die hard MF'er
Velen zullen zich waarschijnlijk mijn vorige creatie herinneren Mini RR project Dat project ben ik 10 jaar geleden gestart om deel te nemen aan het 2Race kampioenschap dat verreden wordt op outdoor kart tracks. Helaas heeft de bouw van mijn huis hier wat roet in het eten gegooid en is de drang om competitie te rijden wat vervaagd. Hoe dan ook werk ik het nog wel af (lage prioriteit). Vrij rijden op kart tracks en kleine circuits als Croix en Ternois, Mettet,... zal mij wel altijd blijven boeien. Leuke circuits voor Supermotard geweld. De CRF450 SM die ik heb is een leuke motor om me te rijden, maar blijft in mijn beleving een lomp toestel. Vermogen is voldoende, maar het rijwielgedeelte is eigenlijk verre van ideaal om snel rond te gaan op een kart circuit.
Vandaar dit project. Het moest sowieso een 2takt worden. Een 2 takt single blijft voor mij sowieso veel sensationeler om mee te rijden dan een viertakt mono. Even zitten twijfelen over een 250 of 125. Uiteindelijk heb ik een YZ 250 crosser gekocht van 2000 (layout van blok is sinds 1999 tot nu nagenoeg hetzelfde gebleven).
Hopelijk is die 250 geen overkill op een kart circuit, maar dat zien we dan wel.
De geometrie van het rijwielgedeelte komt redelijk overeen met die van een Honda RS 125 / NSF250R. Er gaan voorlopig wel geen clip-ons op komen, maar een recht stuur.
Zoals bij de voorgaande projecten ook hier begonnen met het blok in 3D in te tekenen. Vrij tijdrovende klus.
Het frame is een buizenframe (25crmo4 buis) in combinatie met een alu subframe voor het blok.
(design is wel licht aangepast tijdens het bouwen)
Bij onderstaande screenshot was ik de achterbrug aan het uitwerken:
iets verder in het ontwerp:
Vandaar dit project. Het moest sowieso een 2takt worden. Een 2 takt single blijft voor mij sowieso veel sensationeler om mee te rijden dan een viertakt mono. Even zitten twijfelen over een 250 of 125. Uiteindelijk heb ik een YZ 250 crosser gekocht van 2000 (layout van blok is sinds 1999 tot nu nagenoeg hetzelfde gebleven).
Hopelijk is die 250 geen overkill op een kart circuit, maar dat zien we dan wel.
De geometrie van het rijwielgedeelte komt redelijk overeen met die van een Honda RS 125 / NSF250R. Er gaan voorlopig wel geen clip-ons op komen, maar een recht stuur.
Zoals bij de voorgaande projecten ook hier begonnen met het blok in 3D in te tekenen. Vrij tijdrovende klus.
Het frame is een buizenframe (25crmo4 buis) in combinatie met een alu subframe voor het blok.
(design is wel licht aangepast tijdens het bouwen)
Bij onderstaande screenshot was ik de achterbrug aan het uitwerken:
iets verder in het ontwerp: