Trying to create my ultimate toy

ik vind het tankje ook wel wat hebben.
Wellicht als je nog capaciteit over hebt zou ik heb alleen iets smaller maken.
Of dit geeft een vertekend beeld dat kan natuurlijk ook nog.

Verder ook goed bezig. Super om alles zelf te maken!
 
ik vind het tankje ook wel wat hebben.
Wellicht als je nog capaciteit over hebt zou ik heb alleen iets smaller maken.
Of dit geeft een vertekend beeld dat kan natuurlijk ook nog.

Verder ook goed bezig. Super om alles zelf te maken!
Breedte van de tank volgt het frame en is niet erg breed. Dat is niet zo het probleem. Maar ik vind het gewoon niet matchen. En een beetje te saai eigenlijk. De tank speelt een hele grote rol in het design van het geheel. En aangezien ik zolang met dit project bezig ben, wil Ik dat het er ook goed uitziet.
 
Verticale radiator heb ik er eind verleden week onder gelast. Onderste reservoir moet er nog tegen gelast worden. Ben nu een tool aan het maken om alu buis te plooien (waterleiding).
IMG_20211229_005036.jpg

IMG_20211228_231451.jpg

IMG_20211228_235820.jpg

Dit geheel voorlopig al eens getest met water (drukloos uiteraard) en dat geeft geen lekken. Hopelijk gaat dat ook zo zijn bij een druktest als het geheel klaar is.
 
hoe loopt het water ? en wordt het verplicht door het onderste deel te lopen ?
De pomp wordt op het onderste gedeelte aangesloten. Pomphuisdeksel wordt aangepast, zodat de aansluiting naar beneden wijst. Bovenkant gaat naar de cilinderkop. Er komt ook nog een verbinding van het onderste gedeelte naar de linker zijkant van de horizontale radiator. Deze verbinding is extern via een leiding. Misschien niet noodzakelijk, maar ik kan altijd nog met een restrictie in die leiding werken om de flow te bepalen.
 
Ga je ook een sensor met temperatuurmeter voor koelvloeistof plaatsen?
Normaal gezien overbodig, maar is misschien toch een leuk detail.
Temperatuur meter in radiatordop bestaat ook als ik me niet vergis.
 
overbodig op een 2-takt ?
Ik heb meer dan een handvol Honda CR cross - motoren gehad, en daar ben ik nooit ergens een sensor/temperatuurmeter tegengekomen voor koelvloeistof en dat waren toch alle 2-takten :? .
Dus toch overbodig?, heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad ondanks de radiatoren soms half dicht zaten van de modder.
Aangezien in dit project het om een cross motor betreft YZ 250 waar dat ook niet op zit....
 
Laatst bewerkt:
Is wel de bedoeling om een watertemp sensor op te zetten. Ben er nog niet heel uit wat voor dashboard / display er op komt. Zal iets minimaals worden.
 
Ik heb meer dan een handvol Honda CR cross - motoren gehad, en daar ben ik nooit ergens een sensor/temperatuurmeter tegengekomen voor koelvloeistof en dat waren toch alle 2-takten :? .
Dus toch overbodig?, heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad ondanks de radiatoren soms half dicht zaten van de modder.
Aangezien in dit project het om een cross motor betreft YZ 250 waar dat ook niet op zit....
Nu je het zegt is dat inderdaad best wel apart, op race en straat 2takten zitten ze wel.
 
een crosser had geen electriciteit aan boord, en dus ook geen meter. en een crosser ging toch iedere 10-20? uren uiteen, dan steekt het zo nou niet.
ik wil zo rap mogelijk weten of mijn KR1 warmer wordt dan normaal, want dan weet je direct dat er iets scheelt en kan je stoppen voor je weer een blok aan gort rijdt, net zoals oliedruk bij een 4-takt dus.
bijna alle 4-takten hebben een ventilator, en zijn ook veel minder gevoelig voor hoge motor-temperaturen.
 
een crosser had geen electriciteit aan boord, en dus ook geen meter.
Elektriciteit is niet men sterkste kant, maar dan zou zo een koelvloeistof-sensor met temperatuurmeter bij mijn Honda CR 250 uit 2005 technisch mogelijk moeten zijn aangezien die wel elektriciteit aan boord heeft voor de servomotor van de RC-valve van de cijlinder te bedienen?
Aan het frame links bovenaan zit een gelijkrichter met condensator.
Ook de carburator heeft een TP-sensor, als ik me niet vergis is de stand van het gashandvat bepalend voor de opening van de RC-valve?
 
Stroomvoorziening is niet direct het issue, nee. De Honda rs 125, 250 en zelfs de rs 500 V2 gebruiken principieel dezelfde digitale temp meter. Deze neemt zeer weinig stroom van het systeem, wat kwa vliegwiel / generator capaciteit niet veel afwijkt van de doorsnee crosser. Waarom de watertemperatuur meer gemonitord wordt bij een racer dan bij een crosser lijkt mij eerder te zoeken bij het feit dat bij een racer constant de topvermogens meer opgezocht worden - > Maximale toerental grenzen, detontie grenzen die voor hoger temperaturen zorgen. Daardoor is het bij race motoren toch net iets belangrijker om de temperatuur in de gaten te houden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat t hier met de pörnö?
Vandaag wat samco silicone slangen en bochten binnengekregen. Even niet aan de radiator verder gedaan omdat ik niet precies wist wat radius de bochten hadden. Maar daar kan ik nu dus wel mee verder.
Uitlaat had ik wel nog wat verder uitgetekend. Staat wel nog niet helemaal op punt. Maar in grote lijnen gaat ie wel zo lopen.
2022-01-06_000624.jpg

2022-01-06_000915.jpg

2022-01-06_000758.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan