Trying to create my ultimate toy

ook gecontroleerd of je daarmee nog plat genoeg kan in de bochten ?
vooral die laatste bocht naar rechts aan de linkerkant lijkt problematisch en zou ruw geschat gemakkelijk 2cm hoger kunnen, tot vlak onder het frame.
 
ook gecontroleerd of je daarmee nog plat genoeg kan in de bochten ?
vooral die laatste bocht naar rechts aan de linkerkant lijkt problematisch en zou ruw geschat gemakkelijk 2cm hoger kunnen, tot vlak onder het frame.
Dat heb ik volledig ingeveerd gecontroleerd. En het komt wel goed zo. Maar dat punt is nu inderdaad het meest kritische. Ik was sowieso wel van plan die bocht minder scherp te maken en meer naar het center te trekken. Aangezien er naar de uithaling in de achterbrug nu nog meer dan voldoende ruimte is. Er is nog wat fine-tuning nodig aan het ontwerp zoals ik al zei 😉.
 
Laatst bewerkt:
Radiator is nagenoeg klaar. Enkel nog een plaatje tegen de buitenzijde van de verticale radiator lassen. Moet ook nog een lektest doen onder druk 🤞
Waterpompdekseltje is ook al aangepast, zodat de inlaat naar beneden wijst.
IMG_20211201_003536.jpg

IMG_20220123_183936.jpg

IMG_20220123_194808.jpg
IMG_20220124_234830.jpg

IMG_20220125_000347.jpg

IMG_20220128_001817.jpg

Terug wat met de tank aan het klooien nu. In 3D lukte het niet echt naar mijn goesting gisteren. Vanavond het voorste stuk uit de tank geslepen wat mij niet aan stond en daar iets van proberen te maken. Als ik daar niet uitkom toch maar eerst in klei beginnen te modelleren. Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
De "omleiding" van de radiator is ook klaar. Radiator gevuld met water en onder druk gezet. 1 klein lekje gevonden. Dicht gelast. Zou dicht moeten zijn.

IMG_20220201_015858.jpg

Nu toch aan een nieuw ontwerp van tank beginnen. 5.5 kg klei besteld. Kon de echte design klei die in de automobiel industrie gebruikt wordt niet vinden hier in de buurt. Maar dit is iets gelijkaardigs. Moet eerst opgewarmd worden voor dat je de klei kan bewerken. Benieuwd wat het gaat geven.
IMG_20220205_162222.jpg
 
Super tof!

Je zou eventueel ook een blok piepschuim kunnen gebruiken, makkelijk te snijden en te bewerken, met de klei kan je dan het fijne werk doen op het piepschuim.
 
Super tof!

Je zou eventueel ook een blok piepschuim kunnen gebruiken, makkelijk te snijden en te bewerken, met de klei kan je dan het fijne werk doen op het piepschuim.
Wordt inderdaad niet vol met klei gemodelleerd. Ik heb een centrale houten rib op de bodemplaat geschroefd. De zijkanten zijn met pur opgespoten. Die moet ik nog ruw in vorm snijden. Dit ga ik dan intapen. Op dit geheel wordt de klei aangebracht. Zo moet ik inderdaad maar een dunne laag aanbrengen.
 
A. Daar gaat niet veel in.
B. Kan je je daartegen wel schrap zetten voor het remmen?
 
A. Daar gaat niet veel in.
B. Kan je je daartegen wel schrap zetten voor het remmen?
Daar moeten uiteraard nog wat kilo's klei tegenaan geplakt worden. Gaat sowieso een stuk naar het frame gewerkt worden (en vooraan waarschijnlijk over het frame).
Onder die plaat heb ik bewust nog niks bevestigd, omdat ik die lijn een beetje wil kiezen bij het modelleren.
 
Kaarsvet misschien een alternatief om op te modelleren. Glad, stevig en uit te spoelen met heet water.
 
Kaarsvet misschien een alternatief om op te modelleren. Glad, stevig en uit te spoelen met heet water.
De klei die ik ga gebruiken bevat was. Is niet waterhoudend en kan dus niet uitdrogen. De pur wordt met gladde tape ingetaped. Zodat de klei ook relatief goed lost als ik die wil hergebruiken. Aan kaarsenvet gaat ie teveel blijven kleven en is het moeilijker te hergebruiken zonder vervuiling.
 
Met betrekking tot je blok, is het een crossblok of enduro? Dit met het oog op het aantal versnellingen en overbrengverhoudingen?
 
Met betrekking tot je blok, is het een crossblok of enduro? Dit met het oog op het aantal versnellingen en overbrengverhoudingen?
Het is een cross blok. Gewoon 5 versnellingen dus. Verhoudingen zijn niet ideaal voor op circuit. Maar voor een outdoor kart circuit komt dat dik in orde. Op kleinere circuits gelijk Croix en Ternois en Mettet waar ik ook wil gaan rijden, zal ik met de eindoverbrenging moeten spelen. Grootste verhouding die ik nu heb is 17T voor, 35T achter. Dan heb je een gigantisch lange eerste versnelling, maar dat boeit niet zoveel. Heb het ooit berekend. Dacht dat de top met die verhouding ergens rond de 180 ligt of iets er boven. Hoeft niet meer te zijn. Toch niet van plan om op circuits te gaan rijden met lange rechte stukken.
 
Newton benzinedop en vent valve afgelopen week aangekregen. Wou eerst een lasflens maken waar de Newton flens op gebout werd samen met de vent valve. Maar uiteindelijk toch maar besloten alles in 1 stuk te maken en de boutbare flens achterwegen te laten.
IMG_20220210_223117.jpg

IMG_20220212_172626.jpg

IMG_20220212_185853.jpg

IMG_20220213_013634.jpg

IMG_20220213_193406.jpg


IMG_20220213_200840.jpg

Enkel nog een 9/16" UNF tap bestellen voor het ontluchtingsventiel. Ik had nog een 3d printer besteld om wat prototypes uit te printen. Maar die heeft helaas vertraging. Jammer, want ik wou een model van de tankdop uitprinten om in het klei model van de tank te verwerken. Zal voorlopig zo effe verder moeten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan