Anton_Bongaerts
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #476
Dat was de bedoeling wielbasis is toch nog een een 50mm langer dan een moto3Sowheej die is compact
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat was de bedoeling wielbasis is toch nog een een 50mm langer dan een moto3Sowheej die is compact
Thanks! Ik voelde er mij meteen thuis op. Zit nog redelijk confortabel voor de knieën en dergelijke. Eerste circuitdag zal uiteraard meer uitsluitsel geven.Heel mooi geworden! En hoe rijdt het nu?
Ja ongelofelijk hoe klein zo'n moto3 is. Ik heb op een circuitdag een keer naast een meneer met een tz125 gestaan. Ook zo mini maar oh zo mooiDat was de bedoeling wielbasis is toch nog een een 50mm langer dan een moto3
Ik heb enkel 1x in de straat op en af gereden en enkele keren in de fabriekshal. Maar ik voelde mij meteen thuis er op. Het lage gewicht en de compacte bouw maakt alles inderdaad heel toegankelijk. Maar de gemiddelde brave burger gaat zich toch heel hard verschieten als het gas opengedraaid wordt . Maar het blijft goed controleerbaar (ik had het agressiever verwacht). Er zullen uiteraard nog wel wat pk'tjes bij komen als alles afgesteld is na wat testbank runs.Ziet er uit als een leuk stukje speelgoed
EDIT: De compacte dimensies van de motor wekken de indruk zeer toegankelijk te zijn, zonder het "gewicht" te tonen dat bij vele motoren het geval is. De gemiddelde brave burger zou zich nog wel aan een ritje durven wagen bij de aanblik van deze motor, die de indruk geeft zich te laten sturen als een fiets. De strakke lijnen zorgen er dan weer echter voor dat het geheel aggressief en sportief aanvoelt, wat het op zijn beurt extra aantrekkelijk maakt voor de motorliefhebber.
Dat alles zou ik samenvatten als "wat een leuk stukje speelgoed"
Thanks! Ik heb hier geen weegschaal staan. Ik kan het beestje nog steeds in mijn eentje optillen. Gok een kilo of 75.wow gaaf hoor. Mocht ie voor mij zijn dan denk ik dat ie wel 2x zo groot had gemogen
wat weegt dat nou?
Thanks! Voorspatbord? Voorlopig niet. Misschien als ik nog ooit ergens een leuk moto3 spatbordje op de kop kan tikken. Iets airbox achtigs ontwerpen heeft nu prioriteit (ruimte is erg beperkt). Ik had een Lectron carbu besteld maar ik kreeg net het geld terug gestort zonder enige bijkomende melding.... Verder op zoek dus...Expansie-porno! Prachtig eindresultaat!
Plan je nog iets van spatbord aan het voorwiel?
Wat kan je eigelijk winnen?
Heel gaaf geworden verder..
Smartcarb een optie?Thanks! Voorspatbord? Voorlopig niet. Misschien als ik nog ooit ergens een leuk moto3 spatbordje op de kop kan tikken. Iets airbox achtigs ontwerpen heeft nu prioriteit (ruimte is erg beperkt). Ik had een Lectron carbu besteld maar ik kreeg net het geld terug gestort zonder enige bijkomende melding.... Verder op zoek dus...
Smart carb is ook een optie, maar die kost meer dan 800 euro. Een 250 euro meer dan de standaard Lectron versie. Maar die laatste lijkt precies niet op voorraad te zijn in Europa. Ze hebben mij al aangeraden rechtstreeks in de US te bestellen. Maar dan komt er nog eens minstens 30% taks en dergelijke bij.Smartcarb een optie?
Lijken ook wel leuk te werken.
Verder heb ik een enduro bak in mijn yz250 gebouwd, is dat nog iets voor jou?
Uit m'n hoofd zijn de 3 4 en 5 dan langer.
Rij je ook al met een verzwaard vliegwiel? Wellicht interessant om hem niet al te zenuwachtig te maken.
snap niet wat dat uit maakt, diegene die ze in europe verkoopt heeft toch ook 30% invoertaks moeten betalen ?Ze hebben mij al aangeraden rechtstreeks in de US te bestellen. Maar dan komt er nog eens minstens 30% taks en dergelijke bij.
Wat betreft die lectron.... er zou toch wel iemand te scharrelen moeten zijn die zo'n ding in de VS laat bezorgen en hem dan van particulier naar particulier verstuurt. Ik dacht dat dat nog wel mocht als het om een "geschenk" gaat. Dat je dan in ieder geval wat taks en verzendkosten uitspaart. Is maar een idee. Al is zo'n smart carb ook wel heel vet, stiekem vragen of ze wat willen doen aan de prijs voor je vette project?Smart carb is ook een optie, maar die kost meer dan 800 euro. Een 250 euro meer dan de standaard Lectron versie. Maar die laatste lijkt precies niet op voorraad te zijn in Europa. Ze hebben mij al aangeraden rechtstreeks in de US te bestellen. Maar dan komt er nog eens minstens 30% taks en dergelijke bij.
Wat de overbrenging betreft, eerst eens kijken wat het met deze tandwiel verhouding doet op het kart circuit. Heb nu 17-38T liggen. Heb nog een 35T achtertandwiel. Eerste versnelling wordt wel wat langer. Maar voor circuit gebruik valt het nog wel mee.
Ik help het je hopen, maar de douane is bepaald niet van gisteren...Wat betreft die lectron.... er zou toch wel iemand te scharrelen moeten zijn die zo'n ding in de VS laat bezorgen en hem dan van particulier naar particulier verstuurt. Ik dacht dat dat nog wel mocht als het om een "geschenk" gaat. Dat je dan in ieder geval wat taks en verzendkosten uitspaart. Is maar een idee. Al is zo'n smart carb ook wel heel vet, stiekem vragen of ze wat willen doen aan de prijs voor je vette project?
Wat TeamHeronSuzuki zegt. Een verdeelpunt in Europa betaalt veel minder invoertaks dan een particulier. Zij betalen een lagere invoertaks op een lagere inkoopprijs. En de verzendkosten om 1 carburator op te sturen zijn veel hoger in verhouding tot wat een veerdeelpunt betaalt voor een veel grotere zending. Dat alles maakt het toch een stuk duurder om als particulier rechtstreeks in de US te bestellen dan bij een Europees verdeelpuntsnap niet wat dat uit maakt, diegene die ze in europe verkoopt heeft toch ook 30% invoertaks moeten betalen ?
Ik help het Anton hopen ik heb al heeeeeel lang niks meer uit de US of A besteldIk help het je hopen, maar de douane is bepaald niet van gisteren...
Hahaha inderdaadAls je wint, vraag een lectron op te sturen ipv een royal Enfield.