Trying to create my ultimate toy

Ziet er al weer top uit! Goed werk.
Heb je ook nog overwogen om de koppeling om te bouwen naar hydraulisch?
Blijf dat toch wel 1 van de grotere nadelen van mijn YZ vinden ten opzichte van de andere crossers.
 
Ziet er al weer top uit! Goed werk.
Heb je ook nog overwogen om de koppeling om te bouwen naar hydraulisch?
Blijf dat toch wel 1 van de grotere nadelen van mijn YZ vinden ten opzichte van de andere crossers.
Koppeling laat ik voorlopig met kabel. Vind de bediening eigenlijk vrij licht. De veren heb ik wel nog niet vervangen. We zullen wel zien wat het op de testbank geeft (of die begint te slippen).
Freeswerk van de duimrem onderdelen is klaar. Moet alleen nog de zuigerstang met verstelling maken
IMG_20220620_202859.jpg

IMG_20220620_203051.jpg

IMG_20220620_205310.jpg

IMG_20220608_204902.jpg
IMG_20220611_182504.jpg
IMG_20220614_003959.jpg

IMG_20220621_224042.jpg

IMG_20220622_001613.jpg

IMG_20220622_002702.jpg
 
Is dit je hobby of ook je werk? Ben heel erg onder de indruk van wat je bouwt, en vraag me af of je hier professioneel ook iets mee doet
 
Is dit je hobby of ook je werk? Ben heel erg onder de indruk van wat je bouwt, en vraag me af of je hier professioneel ook iets mee doet
Thanks! Momenteel is dit puur hobby. Ik ben project engineer R&D in de trailerbouw. Ik moet wel zeggen dat het meer en meer begint te kriebelen om hier iets professioneel mee te doen. Maar op zich is het niet verkeerd om een goede day job te hebben en savonds een leuke hobby.
 
Thanks! Momenteel is dit puur hobby. Ik ben project engineer R&D in de trailerbouw. Ik moet wel zeggen dat het meer en meer begint te kriebelen om hier iets professioneel mee te doen. Maar op zich is het niet verkeerd om een goede day job te hebben en savonds een leuke hobby.
Diegene die de stap dan toch wagen om de vaste job te verlaten om op hun eigen te beginnen, hebben meestal geen (of te weinig) tijd voor de hobby.
Na de dagtaak geen verplichtingen meer hebben en doen wat je wil is ook wat waard.
Maar anderzijds met zulk gereedschap (wat ook een investering is) wat bijverdienen is ook fijn natuurlijk :) .
 
Afhankelijk van wat je verdiend en hoeveel plezier je op het werk hebt zou ik het lekker hobby houden, dan kan je eerlijk zeggen dat je de mooiste hobby ter wereld hebt. Zo denk ik er iig over! Mooi werk man
 
Yup... Ik heb de stap gemaakt, maar heb eigenlijk geen tijd meer voor iets anders dan werk.
Waardoor de eigen hobbyprojecten blijven liggen.

Ik zie mezelf nog wel terug in loondienst gaan.
 
Wie van z’n hobby z’n werk maakt heeft geen hobby meer….
Zo werkt het inderdaad wel. Kan ik uit eigen ervaring mededelen. Niet met motoren... Al zou ik best een dag per week met motordingetjes wat willen bijklussen.
 
Anton, toevallig nog wat gebeurd de laatste tijd of druk met andere zaken?
Niet heel veel meer aan gedaan de laatste maanden. Klaar gezet voor op de testbank. Maar daar kon ik even niet terecht. Hopelijk volgende week.
Wat er gebeurd is:
Lectron Billetron gekocht.
IMG_20221001_183152.jpg
IMG_20221001_183356.jpg

Zal morgen wat verder updaten, want ik krijg even geen foto's geupload
 
een carburateur zonder sproeiers :t heel in het kort
Inderdaad 😃 Dit is de zogenaamde Billetron versie. Cnc gefreesd. De oudere versie is gegoten. Ik heb wel serienummer 00047. Hopelijk geen kinderziektes.
Wat er nog gebeurd is: Duimrem afgewerkt. Maar het gevoel en de remkracht is niet goed. De pomp is toch te groot voor deze klauw (zoals sommigen al suggereerden). Zal eens bekijken wat het op circuit geeft. Maar er gaat sowieso iets aan veranderd moeten worden.
IMG_20220726_151405.jpg

IMG_20220726_000225.jpg

IMG_20220725_212424.jpg

IMG_20220725_210435.jpg
 
Ook nog een bakje geprint om de CDI een betere / koelere plaats te geven. En ook een kabelboompje gemaakt.
IMG_20221001_170630.jpg

IMG_20221001_170547.jpg

IMG_20220918_012802.jpg

IMG_20220917_201651.jpg


Ik ben ook al druk aan een volgend project aan het denken. Ik ben op zoek naar een 700/800cc Polaris sneeuwscooterblok om iets Tularis achtigs te bouwen. Van de week een heel interessant aanbod uit Zweden net gemist. In de VS vind je ze wel. Maar dan zit je weer met die 30% invoertaks.
 
Ook nog een bakje geprint om de CDI een betere / koelere plaats te geven. En ook een kabelboompje gemaakt.
Bekijk bijlage 1815568
Bekijk bijlage 1815570
Bekijk bijlage 1815571
Bekijk bijlage 1815572

Ik ben ook al druk aan een volgend project aan het denken. Ik ben op zoek naar een 700/800cc Polaris sneeuwscooterblok om iets Tularis achtigs te bouwen. Van de week een heel interessant aanbod uit Zweden net gemist. In de VS vind je ze wel. Maar dan zit je weer met die 30% invoertaks.
Poeh een Tularis zou echt geweldig zijn!
 
Ook nog een bakje geprint om de CDI een betere / koelere plaats te geven. En ook een kabelboompje gemaakt.
Bekijk bijlage 1815568
Bekijk bijlage 1815570
Bekijk bijlage 1815571
Bekijk bijlage 1815572

Ik ben ook al druk aan een volgend project aan het denken. Ik ben op zoek naar een 700/800cc Polaris sneeuwscooterblok om iets Tularis achtigs te bouwen. Van de week een heel interessant aanbod uit Zweden net gemist. In de VS vind je ze wel. Maar dan zit je weer met die 30% invoertaks.
Plus de mega verzendkosten. Maar je idee is echt gaaf.
 
Plus de mega verzendkosten. Maar je idee is echt gaaf.
De 700 cc blokken staan gemiddeld aan 1200 euro te koopin de VS. Transport zit rond de 350, invoertaks komt dan op een 410 euro. Gaat dus richting 2000 euro samen. Scandinavië is goedkoper, maar moeilijker om iets te vinden. Volledig polaris sneeuwscooter met dat blok vind je in Zweden ook al vanaf 2000 euro.
 
Anton hoe staat het er voor?:)
Blijf het echt een super vette creatie vinden

Ps. Ook stiekem heeeel benieuwd naar je Tularis idee..
Kun je al wat laten zien daarvan ;)
Oeps.. effe niks meer gepost hier. Thanks! Laatste maanden niet heel veel meer aan gedaan. Eind oktober wat testruns gedaan. Uiteindelijk op 42 achterwiel pk's uitgekomen met een redelijke safe setting. De 2 ontstekingscurves zat 5 pk verschil op. Maar ik had uiteindelijk geen tijd meer om daar nog verder mee te experimenteren. Wat opvalt is dat het een koppelblok is (boring is ook kleiner dan de slag). Ideaal voor kart circuits, maar minder interessant voor grotere circuits. Bij 130 km/u zakt het vermogen langzaam weg. Als ik er ooit mee op een groter circuit wil rijden, zal er toch iets ingrijpends aan de gearing moeten gebeuren. Langere vijfde versnelling regelen van het enduro blok bijvoorbeeld.
IMG_20221026_165739.jpg

De Lectron billetron was goed af te stellen, maar begon te lekken aan de aflaat van de vlotterbak. En er zat ook een barst in de vlotterbak bij 1 hoek. Heel snel een nieuwe vlotterbak gekregen onder garantie van Lectron. Maar omdat ik wel meer berichten las dat de hoeken van de vlotterbak kunnen barsten, heb ik een aanpassing gedaan. De originele tegenplaat trekt krom bij het aandraaien waardoor de hoeken extra belast worden.
IMG_20221115_232121.jpg

Daarom een nieuwe plaat uitgewerkt die de spanning beter verdeelt.
IMG_20221120_181731.jpg

IMG_20221124_232535.jpg

IMG_20221126_164104.jpg

IMG_20221126_165033.jpg

Gisteren een case saver uitgetekend voor het voorste tandwiel. Daar ga ik dadelijk een prototype van uitprinten. Wordt cnc gefreesd uiteindelijk. Er zat toch behoorlijk veel rek op de ketting tijdens het testen. Dat boezemt weinig vertrouwen in. Ketting zou geschikt moeten zijn voor moto3 motoren die toch iets meer vermogen uitbraken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan