Tsja... leuk, zo vlak voor het examen

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Vorige week, collega leerling rijdt op 80 km weg. Neemt z'n bochie naar rechts iets te ruim. Koekblikkie van andere kant. Neemt zijn bochie naar links (natuurlijk) veel te krap. Gevolg: paniekreactie van collega... mist gelukkig de auto, maar duikt vervolgens de berm af en een greppeltje in.
Resultaat ... koekblik verdwenen, motor nog OK, maar mijn medeleerling kan zijn examen wel vergeten voorlopig. Eerst van die driedubbele schouderbladbreuk af zien te komen.

Ben benieuwd of ie daarna meteen weer opstapt. Maar ik vind het ook wel even slikken. Ik hoop er nu dinsdag (examen verkeersdeelname) in ieder geval niet aan te denken.

Hij was natuurlijk fout dattie zijn eigen bocht verkeerd inschatte, maar die autopiloot die denkt dat een doorgetrokken streep iets is waar je versnellingspook precies boven hoort te hangen was ook lekker bezig.
jammer van die paniekreactie. Anders was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
 
Nog geluk dattie de auto gemist heeft ... Wens 'm sterkte. Recept in zo'n geval: platter met die motor, anders verbouw je z'n linkerkoplamp.

edit: en niet remmen dus
 
Laatst bewerkt:
Nog geluk dattie de auto gemist heeft ... Wens 'm sterkte. Recept in zo'n geval: platter met die motor, anders verbouw je z'n linkerkoplamp.

edit: en niet remmen dus


Linkerkoplampen zijn meestal ook vrij duur... dus dat kan je aardig wat geld gaan kosten...
 
't was natuurlijk zijn reactie die hem de das om deed. Als ie gewoon had uitgeweken zoals ie dat op zijn examen voertuigbeheersing heeft moeten doen, was er niets aan de hand geweest. Typisch voorbeeld dat resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst.

Maar het blijft lullig dattie zo schrok. Hoewel je dat afsnijden in dergelijke bochten eigenlijk als standaardgedrag van koekblikkies kunt bestempelen.
 
Moraal van dit verhaal: train jezelf erop te KIJKEN waar je naartoe wilt, in dit geval had hij z'n motor vanzelf platter gegooid. Sneu voor de jongen, ook een kwestie van vaak oefenen natuurlijk en dat gaat moeilijk als je 1x in de week lest. Tuckson, jij in ieder geval succes dinsdag!
 
Dit is wel extreem lullig. Maar in dit geval te wijten aan ontbreken van ervaring (de bocht "ver" doorkijken zoals mijn instructeur het noemde toen ik nog leste).

Ik hoop dat alles goed komt en hij later weer op de fiets stapt. Het kan zo mooi zijn! En jij natuurlijk succes!
 
'Maar het blijft lullig dattie zo schrok. Hoewel je dat afsnijden in dergelijke bochten eigenlijk als standaardgedrag van koekblikkies kunt bestempelen.
Yup. Bij ons op motortheorie standaardvraag: wat betekent dit bord (J04 voor als de link het niet meer doet):
Bord-J04.gif


Antwoorden waren natuurlijk: pas op bochten, pas op bocht naar links/naar rechts, etcetera.

Juiste antwoord was: pas op, TEGENLIGGERS!
 
Moraal van dit verhaal: train jezelf erop te KIJKEN waar je naartoe wilt, in dit geval had hij z'n motor vanzelf platter gegooid. Sneu voor de jongen, ook een kwestie van vaak oefenen natuurlijk en dat gaat moeilijk als je 1x in de week lest. Tuckson, jij in ieder geval succes dinsdag!


:^

niks aan toe te voegen. :}
 
Manouvres tijdens je voertuig beheersing zul je in het echt heel anders uitvoeren omdat het dan "echt" gebeurd.

Klote voor hem en wens hem sterkte toe ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan