Tsjechische motorcoureur pleegt zelfmoord

De nieuwe leeftijdsgrens in de 125:

  • Goed

    Stemmen: 9 25,0%
  • Slecht

    Stemmen: 22 61,1%
  • Geen Mening

    Stemmen: 3 8,3%
  • Wat is leeftijdsgrens?

    Stemmen: 2 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36

Saarinen

Rookie
2 jul 2004
22
0
Amstelveen
Motorcoureur Jaroslav Hules is op dertigjarige leeftijd overleden. De Tsjech, die bijna honderd Grand Prix reed in de 125cc, deed vorige week vrijdag op zijn verjaardag een zelfmoordpoging. Hules werd door familie gevonden en in allerijl naar het ziekenhuis overgebracht. Hij ontwaakte echter niet meer uit zijn coma.

De depressiviteit van Hules hangt mogelijk samen met het niet kunnen racen dit seizoen. De Tsjech mocht vanwege de ingestelde leeftijdsgrens niet meer deelnemen in de 125cc-klasse. Pogingen om over te stappen naar de 250cc of MotoGP draaiden op niets uit.
 
ja, om nou maar 60 jarigen mee te laten racen op het circuit omdat ze anders zelf moord plegen is ook zo achterlijk he. :]

En ik vind toch altijd wel een beetje dat de 125cc een opstap klasse is, en als daar alleen maar 30 jarigen in meerijden en die winnen alles, gaat daar het geld heen. Maar die zijn dan vervolgens te oud om 250/motogp coureur te worden, maar omdat de jongere dan in de 125 zich niet hebben kunnen laten zien, krijgen ze geen contract in de 250/motogp. Wat gebeurt er: de motogp vergrijst en sterft uit '(

En dat mag niet gebeuren *D
 
Laatst bewerkt:
Jaroslav Hules zelfmoord gepleegd? Bizar verhaal zeg. Dat hij nu de rust moge vinden die hij de laatste maanden van zijn leven blijkbaar niet had...

En over de leeftijdsgrens an sich:

Ik vind het gelul. In de GP moeten gewoon de beste coureurs ter wereld rijden, ongeacht welke leeftijd ze zijn. Dat de 125 cc de laatste tijd is verworden tot een klasse voor spaanse en italiaanse tieners met veel geld is mij een doorn in het oog.
 
Jaroslav Hules zelfmoord gepleegd? Bizar verhaal zeg. Dat hij nu de rust moge vinden die hij de laatste maanden van zijn leven blijkbaar niet had...

En over de leeftijdsgrens an sich:

Ik vind het gelul. In de GP moeten gewoon de beste coureurs ter wereld rijden, ongeacht welke leeftijd ze zijn. Dat de 125 cc de laatste tijd is verworden tot een klasse voor spaanse en italiaanse tieners met veel geld is mij een doorn in het oog.
ik ben het eens dat die leeftijdsgrens er is gekomen. ik vind het maar vaag als ik 25/30 jarige rijders zie in de 125cc
 
zeker triest.

De leeftyds grens lijkt me niet de oorzaak van de zelfmoord .Vindt dus ook dat je geen verband daar tussen kan leggen.

(ff correctie)
 
Laatst bewerkt:
Zelfmoord lijkt me niet de oorzaak van de zelfmoord. Vindt dus ook dat je geen verband daar tussen kan leggen.

:?

De oudjes maken de 125cc nog steeds erg spannend dus vind ik het echt onzin om daar een leeftijdsgrens voor in te stellen. Voor mij maken die leeftijdsverschillen het juist nog extra leuk: de jonge honden tegen de ervaren rotten.
 
:(

Das nie so mooi '(
Je hebt dat wel vaker met topsporters die na hun cariere in een diep gat vallen.
Hun hele leven staat in het teken van de sport en als dat wegvalt hebben ze niets meer om voor te leven.
500cc coureur Juan Garriga raakte na zijn carriere aan de drugs en belande in het criminele circuit. (circuits blijven blijkbaar toch trekken)
 
hules_jar.jpg


hules-fg01.jpg


R.I.P.
 
Laatst bewerkt:
'( Arme kerel. Arme vrouw en zoon ;( . Ik neem aan dat het niks met die regels te maken heeft. In 2002 en 2003 reed hij al in de 250cc, en dit jaar reed hij in het WK Endurance.

Vind het trouwens wel een slechte regel. Mannen (mannetjes) als Ueda, Alzamora, Jenkner enz. horen gewoon in de 125, ongeacht hun leeftijd.
 
Laatst bewerkt:
:?

De oudjes maken de 125cc nog steeds erg spannend dus vind ik het echt onzin om daar een leeftijdsgrens voor in te stellen. Voor mij maken die leeftijdsverschillen het juist nog extra leuk: de jonge honden tegen de ervaren rotten.

Helemaal mee eens.
Het gaat er toch om: Wie het eerste over de streek komt. of die vent nu 15, 20, 25 , 30 of 35 of 80 is. maakt mij geen zak uit man!!!!
Dat de beste moge winnen.
Wens in ieder geval familie en vrienden alle sterkte toe.
ppffffffff.... Triest verhaal zeg!!! B|
 
Damn, ik las al iets op een Buitenlandse site waar ik niks van snapte maar dit is toch wel heel erg. Ik kan het bijna niet geloven.
 
Best triest, maar regels zijn regels, en daarom nou zelfmoord te plegen gaat wel heel erg ver, vind ik
 
ik ben het eens dat die leeftijdsgrens er is gekomen. ik vind het maar vaag als ik 25/30 jarige rijders zie in de 125cc

Waarom is dat vaag dan? Ik vind er niks vaags aan.

Mag ik er bijvoorbeeld aan herinneren dat Spaan al 30 was toen ie GP's won en dat er toen veel meer van zulke mannen ronreden van die leeftijd? Zag er toch niet echt vaag uit.

Dat het allemaal snotbengels zijn in de 125 is toch echt iets van de laatste jaren.
 
Oh! wat erg zeg, dat iemand zo ver kan gaan omwille de sport '(

Wat de leeftijdsgrens betreft vind het zelf geen goede zaak.
Ouders met veel geld kunnen hun kinderen al vroeg datgene geven wat zij willen.
Bij de minder gestelde mensen moet het racen dan op latere leeftijd komen
Waardoor men dan al vaak te oud is als men het niveau bereikt heeft.
 
Vind het trouwens wel een slechte regel. Mannen (mannetjes) als Ueda, Alzamora, Jenkner enz. horen gewoon in de 125, ongeacht hun leeftijd.

De jonge jochies winnen t toch wel van de oude rotten, kijk maar naar de laatste uitslagen van de 125.
 
pff wat een bericht zeg.

maar waar staat zwart op wit dat het een direct verband heeft met het niet meer kunnen starten in de 125?

hij heeft een kind, een vrouw, doet wat in het WK endurance en stapt er toch zo uit?
vaak hoor je maar de helft van het verhaal.

maar dan nog, in en in triest.
en wat midstar al aangeeft: mensen die alles op eigen houtje moeten doen krijgen op deze manier nooit een kans.

moge hij rust vinden... '(
 
Maakt niet uit in welke omstandigheden of waar het mee in verband staat (behalve gezondheidsredenen dan misschien). Zelfmoord is gewoon GEEN optie :r Egoïstisch, zielig en lomp. Dat mensen dan nog kunnen zeggen dat het zielig is voor hem en dat het aan die leeftijdsgrens ligt vind ik bijna net zo triest trouwens :(

Sterkte aan zijn nabestaanden ;(
 
Maakt niet uit in welke omstandigheden of waar het mee in verband staat (behalve gezondheidsredenen dan misschien). Zelfmoord is gewoon GEEN optie :r Egoïstisch, zielig en lomp. Dat mensen dan nog kunnen zeggen dat het zielig is voor hem en dat het aan die leeftijdsgrens ligt vind ik bijna net zo triest trouwens :(

Sterkte aan zijn nabestaanden ;(

Heb je dit topic al eens gelezen? Je hebt geen idee hoe ver mensen kunnen gaan als ze diep in de (psychische) problemen zitten. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het voor de nabestaanden vreselijk is.
 
vind dat ie wel gelijk heeft wat dat egoistische betreft hoor...

je hebt jezelf er nog het minst mee, je omgeving des te meer. en dan is het maar de vraag hoe die het gedaan heeft...
 
vind dat ie wel gelijk heeft wat dat egoistische betreft hoor...

je hebt jezelf er nog het minst mee, je omgeving des te meer. en dan is het maar de vraag hoe die het gedaan heeft...

Het lijkt voor de buitenwereld misschien wel makkelijk, maar voor sommige mensen is verder leven geen optie, gewoon omdat ze het niet langer aankunnen. Je doet zoiets echt niet zomaar, daar gaat vaak een (jarenlange) strijd aan vooraf. Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt dus ik weet een beetje wat het is, al zou ik me nooit geheel kunnen verplaatsen in iemand die er een einde aan maakt (gelukkig maar....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan