TsuBoss remschijven en remblokken

GreyThundeR1

MF'er
23 feb 2007
117
0
Wie heeft er ervaring met remschijven van TsuBoss ? Ik weet dat ze in nederland verkrijgbaar zijn bij Bolski, uit Griekenland komen en Duitse/Europeesche keurmerken hebben en aantrekkelijk geprijsd zijn. Ik kan alleen maar heel weinig gebruikerservaringen vinden. Ik ben benieuwd of ze qua kwaliteit en levensduur vergelijkbaar zijn met EBC, Brembo e.d.. of dat ze toch minder zijn wat dat betreft.
 
Nog geen ervaring mee, wel besteld.
Ik begin voorzichtig met de achter schijf :+
En idd, erg aantrekkelijk geprijst.

Dat de schijven een TüV keuring hebben is een geruststellende gedachte.
Heb ik net iets meer vertrouwen in dan bami schijven van Ali.
 
Ik heb ze nu ook in gebruik en remmen zeer goed, levensduur kan ik niks over zeggen.

Ik koop liever blokken bij Bolski dan inderdaad op Ali, al heb ik ook weleens blokken op eBay gekocht zonder problemen.
 
Tsu zo heet bij mij de Chinees op de hoek ,hij is de boss vh restaurant :+

BREMBO is een merk met goede en slechte schijven afhankelijk welk type met bbh prijs .Ebc zou ikzelf nooit aanschaffen.Tenzij je ook Ebc remblokken erop zet.Veel riemschijven werken het beste met hun eigen merk remblokken.

Als Bolski iets verkoopt dan zit het wel goed dus Tsu 👍 Of je geeft bij twijfel 80 euro meer uit.
 
Tsu zo heet bij mij de Chinees op de hoek ,hij is de boss vh restaurant :+

BREMBO is een merk met goede en slechte schijven afhankelijk welk type met bbh prijs .Ebc zou ikzelf nooit aanschaffen.Tenzij je ook Ebc remblokken erop zet.Veel riemschijven werken het beste met hun eigen merk remblokken.

Als Bolski iets verkoopt dan zit het wel goed dus Tsu 👍 Of je geeft bij twijfel 80 euro meer uit.


Goedenmiddag, zit hier bij brembo zo'n verschil in ? Welke zijn de goede type dan ?
 
Goedenmiddag, zit hier bij brembo zo'n verschil in ? Welke zijn de goede type dan ?

Natuurlijk, je hebt immers de Brembo OEM zijn min of meer gelijkwaardig aan de originele remschijven.Kosten c.a 450 euro voor beide.

Dan heb je Brembo de betere waarmee je kunt racen ,die hebben een betere kwalitatieve legering en dikte.Kunnen oplopen tot wel 600 euro pst.

Zelf even Google svp. t - drive etc

Maar je hebt ook motomaster remschijven die zijn overal wel goed voor.Kunnen elk type remblok aan.
 
Laatst bewerkt:
Nog even ter aanvulling, het is voor een Triumph Tiger 1050. Dus er wordt niet mee geracet oid :)
 
Hmzzz.
Als ik zoek op Tsuboss dan kom ik op een site van tsuBossRacingBrakes en dan staat er ergens dat ze op de EICMA van 2011 staan :?
Ik hoop dat de producten beter bij de tijd zij dan de site :X
 
Ik vind dit soort dingen altijd wel interessant. Van de site van Bolski:

Tsu Boss is een Europese producent van remschijven en remblokken. Alle producten voldoen aan de strenge Duitse TUV eisen.

Aangevuld met een plaatje:
bolski.jpg


ISO 9001 en ISO 9002 zijn geen kwaliteitstesten voor de producten zelf maar gaat over kwaliteitsmanagement binnen een organisatie. Dat is grappig want de gemiddelde consument denkt oh een Duits keurmerk dus het product zal uitvoerig getest zijn door TUV en dus goed. Dat is dus niet hoe het werkt. Ik kan ook geen certificaat vinden op de site van TUV zelf. Heeft Tsuboss uberhaupt wel een dergelijk TUV certificaat (of ooit gehad)?

tsuboss-rear-brake-disc.jpg


Als ik wat willekeurige plaatjes van Tsuboss producten opzoek dan staat er op de verpakking inderdaad de ISO 9001 verwijzing en 'MADE IN EU'. Op de site van Tsuboss staat een Griekse postbus als adres. Waar is het kantoor? Waar staat de fabriek?


Mijn uneducated guess:
Tsuboss is een klein Grieks bedrijfje dat gewoon Chinese meuk inkoopt, daar het TUV logo en 'MADE IN EU' op zet en dat op de markt flikkert. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat het waardeloze producten zijn.

-edit
Misschien ook niet want hier staat de fabriek :P

Met een faceboek pagina met foto's van hun machinemannen
30708305_2067832099912429_4160589322770186240_n.jpg


Logisch dat het aantrekkelijk geprijsd is want de Griekse economie is al jaren kapot. Koop Tsuboss en help de Griekse man in de straat *O*
 
Laatst bewerkt:
ik ben de volgorde even kwijt hoor.

het is not done om in china te kopen dat is inmiddels wel duidelijk want dan rem je niet dus ga je dood net als de economie hier maar vooral de plaatselijke *vul maar in*

iets kopen bij de echte vakman is natuurlijk wel bon tot, maar nu zijn het weer Grieken .... en die zijn niet lief voor onze economie blabla, lekker alles over 1 kan scheren..

Maar ze zijn wel weer schattig, maar 1 heeft geld voor een werkoverall en geld voor een fotograaf hebben ze ook niet, maar dat doet zoonlief dan maar daardoor kijkt hij scheel id camera....

moeilijk moeilijk...
 
Laatst bewerkt:
ik ben de volgorde even kwijt hoor.

het is not done om in china te kopen dat is inmiddels wel duidelijk want dan rem je niet dus ga je dood net als de economie hier maar vooral de plaatselijke *vul maar in*

iets kopen bij de echte vakman is natuurlijk wel bon tot, maar nu zijn het weer Grieken .... en die zijn niet lief voor onze economie blabla, lekker alles over 1 kan scheren..

Maar ze zijn wel weer schattig, maar 1 heeft geld voor een werkoverall en geld voor een fotograaf hebben ze ook niet, maar dat doet zoonlief dan maar daardoor kijkt hij scheel id camera....

moeilijk moeilijk...


Twee Grieken die 20jaar geleden gepensioneerd hadden moeten zijn maken remschijven.

Nog altijd beter als een 7 jarige Chinese knul in een pamper.achter een vonkmachine :+
 
Haha. De Griekse buurman en buurman die remschijven maken. Ik weet t niet... kan best top spul zijn maar ik heb toch maar besloten een paar tientjes meer uit te geven. Ajetoo ! :)
 
Nee, mijn reactie was getypt op een smartphone, en ook gelezen op ene smartphone. Had helemaal niet gezien dat zijn naam daar in de rechter bovenhoek stond. Ik heb lang geleden eens een reportage gezien over Van Veen en in mijn beleving leek deze man er wel op.
 
Haha. De Griekse buurman en buurman die remschijven maken. Ik weet t niet... kan best top spul zijn maar ik heb toch maar besloten een paar tientjes meer uit te geven. Ajetoo ! :)

Ik zal proberen wat meer duidelijkheid te geven. Er zijn al wat ongefundeerde veronderstellingen voorbij gekomen.
Ik snap niet waarom ze deze foto gebruiken, is niet bepaald reclame. George, de eigenaar, en zijn vrouw Alice, zijn een jaar of 30.

Ik als importeur ben er erg tevreden over. Enige nadeel is de lange transporttijd vanuit Griekenland. Als ze een zending versturen, dan krijg ik meteen de tracktrace en dan duurt het zeker een week voor het in Athene ligt. Vervolgens duurt het 2 weken voor het hier is. Ik heb al veel op voorraad, als ik iets niet heb bestel ik het meteen dubbel, zodat ik het de volgende keer wel heb liggen.

Op mijn eigen motoren monteer ik in principe TsuBoss als er een schijf vervangen moet worden. Ik wil er zelf ook maximaal ervaring mee opdoen en laten zien dat het gewoon een prima product is. Mijn dochter heeft op haar KTM ook TsuBoss, nadat de (dure) originele schijf krom was geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan