TT 2002

Assen was schitterend maar de race naar huis was nog beter.
Duizenden motoren op weg naar huis, dat is pas echt spektakel
 
Assen was schitterend maar de race naar huis was nog beter.
Duizenden motoren op weg naar huis, dat is pas echt spektakel

Race naar huis :?
Ik von het meer slakkentoer naar huis tussen de auto's door.

Of was jij er zo 1 die alle kanten overal voorbij vloog :?
 
Goed oké, klopt, helemaal mee eens.
De eerste 40 km was waardeloos.
Op de fiets zou het sneller gaan.
Maar daarna was het een fijn tochtje naar huis.

En ik ben er niets zo één die je aan alle kanten voorbij komt vliegen.
Heb ik namelijk zelf een hekel aan.
Keek links in de spiegel om te kijken of het daar veilig was komt er rechts één voorbij vliegen. En dat tussen de andere motors en auto's.
Bedank ik toch feestelijk voor.
Ga voor mijn plezier en niet om nooit meer thuis te komen.
Maar al met al een machtig gezicht, zoveel mototren bij elkaar.
 
Races waren idd wel tof om te zien en het is altijd geweldig om met zo'n hoop motoren op de weg te zitten en de koekblikken aan de kant te duwen :]

Ongeluk in de EK-wedstrijd vond ik niet echt tof ;( , het gebeurde recht voor onze neus en de coureur bleef liggen en dat betekent meestal niet veel goeds...

Op de terugweg eerst idd nog redelijk lang moeten wachten vlakbij het circuit voordat we weg konden. Daarna onderweg nog een aanrijdinkje gehad; we reden tussen de auto's door (met een beetje weinig afstand onderling). Zie ik ineens achter elkaar alle motoren voor me op de rem gaan en dat ging vrij hard. Ik rem netjes zonder te blokkeren, maar de rijder achter me (die ik dus ken) kon blijkbaar niet zo hard remmen of hij zat te slapen |( . Hij reed dus tegen mijn rechter uitlaat aan, die daardoor een tikkie dichter bij mijn motor zit :j Gelukkig verder geen schade en hij had alleen een krasje op zijn kuip.
 
Goed oké, klopt, helemaal mee eens.
De eerste 40 km was waardeloos.
Op de fiets zou het sneller gaan.
Ik weet niet of jij dezelfde kant als ons opging (richting Zwolle/Nijmegen), maar er zaten dus een aantal bussen te klooien naast elkaar en zorgen er voor dat alleen motorrijders er langs konden.

En ik weet niet of het normaal was, maar volgens mij liepen die krengen op olie, want de weg zag af en toe blauw van de rook.
 
nog een paar piccies....

rest volgt maar moet eerst effe formaat aanpassen :(

3809


wat was het uitzicht weer :9~

3810



Laatste bocht en ukawa eruit.
Knap dat hij de fiets weer aan de praat :} kreeg om te finishen.

3816


The master him self
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag weer teruggekomen van de TT. Heb me weer erg goed vermaakt (op enkele MINPUNTEN na: zie Assen-Mugello topic). Donderdagavond rond de klok van 8 uur waren we op de camping aan de Europaweg. Daar hebben we onder het genot van een bavje lekker geouwehoerd bij het kampvuur. Vrijdag natuurlijk de trainingen gezien. Helaas was het weer wat minder, zodat de tijden er niet toe deden. Maar op de tribune onder het plastic was het wel uit te houden. Vrijdagavond hebben we het weer gezellig gemaakt rond de stooktonnen:

full


Om twaalf uur zijn we met een paar man naar het centrum gelopen. Daar trad de Band Zonder Banaan op het koopmansplein op. Zij speelden van half 3 tot 4 uur 's nachts het complete plein plat :)

Daarna zijn hebben we nog een tijdje rondgelopen om uiteindelijk zo tegen half 5 uur weer terug te wandelen naar de camping aan de Europaweg. Daar aangekomen was de slaap over, toen maar meteen doorgewandeld naar het circuit. We zaten om half 7 in de Ossebroeken. Had toen even genoeg gewandeld. De races waren redelijk goed te volgen van waar we zaten. Vooral de MotoGP en de 250 (totdat De Puniet eraf ging) waren de moeite waard om te zien.

Zaterdagavond hebben we nog op de camping gezeten. En vandaag, zonder files, terug naar huis gereden. En ook mijn telefoon is overleden, heb het ding in het water laten vallen. :(

Edit: Ook enkele Engelsen die we nog van Brands Hatch kennen waren 3 dagen op de camping. Ze vonden het "fucking brilliant" en hebben ons uitgenodigd om naar de Superbikes in Brands Hatch te komen. Er zit dus niks anders op ... })

we stonden vrijdag ook voor de ingang van de camping op de europalaan, de motor voor ons kon er nog op rijden. Maar voor ons werdt er net het bordje VOL opgehangen. (ze hadden zelfs geen plekje meer voor 4 motoren).
zijn we maar op die saaie camping ernaast gegaan.

Tering wat had ik zaterdagmorgen een koppijn, het is weer goed te merken dat ik haast nooit bier drink. :r
 
Wij waren op donderdag in de haarbocht gaan zitten voor het motoGP-geluid en dat bleek een goed idee. Je kan ze prachtig het gas dicht horen draaien vanaf hoge snelheid. Mijn waardering:

1. Aprilia: Fenomenaal :} :}
2. Suzuki: klonk gaaf, maar wel alsof ie echt heel beroerd afgesteld stond, soort koffiezetapparaat :}
3. Yamaha: aardig
4. Honda: zwak

En weer op 't gas richting witterdiep:

1. Yamaha: klonk vooral heel erg snel :} :}
2. Aprilia: ook heel mooi, maar toch net iets minder 'snel' dan de Yamaha :}
3. Suzuki: aardig.
4. Honda: zwak. (helaas hebben ze van PK's meer verstand)

... maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
 
Ik moest ook richting Zwolle/Arnhem.
De enige bus die ik tegenkwam was een hele irritante.
Die kerel wilde naar links invoegen terwijl alles stil stond en drukte mij bijna van de motor. Ben er toen "fijn" naast blijven rijden zodat de volgende motorrijder er ook naast kon gaan rijden en zo hebben we elkaar afgelost.
Ik hoop dat ze dat nog heel lang volgehouden hebben want ik houd niet van dat soort geintjes.
Ben je toch net wat te kwetsbaar voor op 2 wielen.
Maar voor de rest waren de weggebruikers(auto's)die ik tegenkwam zeer gewillig en gingen goed aan de kant voor de motoren.
Dat was echt "Top". Normaal zijn ze niet zo meewerkend is mijn ervaring.
 
Wat mij op de terugweg trouwens irriteerde waren de medemotorrijders die de andere filerijdende tweewielers rechts en links voorbijslingerden om zo anderhalve minuut eerder thuis te zijn. Waren misschien dezelfde idioten die al op het circuit liepen voordat de motoGP race voor iedereen was afgelopen :j :j :j .
 
ook wel leuk: mijn broer wou ook naar de TT.. heb hem aangeboden bij mij achterop te gaan.. nee dat hoefde niet, levensgevaarlijk met al die drukte.. bla bla bla :) .. nou dan ga je toch lekker met de auto joh.. na de MotoGP is hij meteen naar huis gegaan.. ik pas om half negen, nog mooi ff EK 250 gekeken enzo, uurtje of 10 's avonds thuis.. belt mjn broer: ik zit nog vast bij Meppel.. hij was pas half twaalf thuis.. of hij volgend jaar weer met de auto gaat?? naah denk het niet :P
 
En wat dacht je van die malloten die hard over de vlugstrook reden.
Wij waren met drie motoren en onze vriendinnen en hadden besloten om bij het eerste tankstation op de autobaan te stoppen omdat we een nieuwe motorrijder onder ons hadden en hij het niet prettig vond dat ze aan twee kanten voorbij geraced kwamen.
En ik moet zeggen, dat is ook geen pretje.
Wijk je uit naar rechts om er één links vorbij te laten komt er rechts ook nog even eentje voorbij
 
nou en man...gewoon gas geven.. ;)
heb je geen last van mensen die je inhalen.

evengoed mooie fotoos...
 
nou en man...gewoon gas geven.. ;)
heb je geen last van mensen die je inhalen.

evengoed mooie fotoos...

Gewoon gas geven, als dat eens mogelijk was geweest.......
En dan nog zijn er altijd mensen die je inhalen.
Is verder geen probleem maar laten ze of links of rechts inhalen en niet kriskras.
Je kan op zo'n moment net zo goed je spiegels verwijderen want erin kijken heeft geen nut meer.
Aangezien wij een nieuwe motorrijder onder ons hadden kan ik me wel voorstellen dat hij er moeite mee had.
Ik kan mij de eerste keer assen ook goed herinneren.

Bijlage: crossy.gif
 
Wat een deceptie was het afgelopen weekend. Zo gezellig dat het in Assen was Donderdag en Vrijdag, zo K*T was het op het circuit.
Allereerst vrijdag tijdens de training, die helemaal werd verpest door de regen. Zit je dan met je goed gedrag op de Winterdijk, en telkens als de baan droog is, komt er weer zo'n regenbui.

En dan Zaterdag. in een woord: BAHHHHHHHH.

125 cc, superspannend wat betreft 2e plaats.
250 cc, ik heb ze vaak spannender gezien
MOTPGP, wat een aanfluiting.
Allereerst het startveld, 3x nix. Vergelijk dat met het startveld van de EK250cc. Ik bedoel maar. het lijkt echt de F1 tegenwoordig. 21 man, dank zij Ryo, anders waren het er maar 20 geweest. Wat een bloedarmoede zeg.
en dan de race. Het enigste wat geweldig was, was het gevecht om de 3e plaats tussen Ukawa, Checa en Biaggi.
Rossi reed de hele wedstrijd met 2 vingers in z'n neus, en in de 17e ronde gaat ie met gemak Barros voorbij alsof die stilstaat. Als dit nou de 'verbetering' is t.o.v. de vroegere 500cc, nou dan mogen we wat mij betreft weer terug naar af.

het enige wat :} was, was het geluid van de 4-takten. zekers als ze van het gas af gaan, gewoon geweldig :} :} :} :}

maar dan het gebeuren naast de baan:
Wat een stelletje Kl**tzakken zijn het toch. :j Wij stonden op de hoge heide, en daar was zo'n stelletje imbicielen uit Smilde. vanaf 8 uur al zo zat als een aap, de hele dag bier zuipen, nix geen wedstrijd gezien, ondertussen het hekwerk al opengeknipt en na de 500 (ehhmm sorry motoGP), terwijl Ryo nog langs moest komen voor zijn laatste ronde, rennen ze de baan op.
Wij wachten op de uitloopronde, die (verstandig besluit) dus niet kwam.
Als er van die zakkewassers hier zitten of dit lezen :
Jongens bedankt!!!!!!! :j :j :j
Dit had tot gevolg dat het publiek de baangangers ging uitjoelen, waardoor deze kl**tzakken "ons" weer gingen uitdagen, wat tot gevolg had dat alles wat gooibaar was het circuit op werd gegooid, en de baan was doordrenkt met bierblikken en flessen.
Het ergste was nog dat toen die kl**tzakken weer terug liepen richting talut, er werkelijk een knokpartij ontstond. Even dacht ik dat het helemaal uit de hand zou lopen, en waar was de politie :? :j :j :j :j
Bah, wat walg ik van de houding van de sterke arm. |(
Buiten de baan 2km te hard, ohhhh, we komen ff met 20 man ME om je motor in beslag te nemen, maar op de baan?? STELLETJE WATJES :r :r :r :r :r

Elk jaar wordt het erger, en eigenlijk is er maar 1 oplossing:
NIET MEER NAAR DE TT GAAN!!!
als we allemaal volgend jaar niet gaan, dan weet ik zeker dat in 2004 de problemen worden aangepakt. Maar het TT circuit steekt de kop in het zand voor de problemen naast de baan.
Ja zeker, een nieuwe baan, hoofdtribune en paddock, maar het publiek wordt helemaal niet meer serieus genomen.

Dit moest ik ff kwijt.
 
Wat mij op de terugweg trouwens irriteerde waren de medemotorrijders die de andere filerijdende tweewielers rechts en links voorbijslingerden om zo anderhalve minuut eerder thuis te zijn. Waren misschien dezelfde idioten die al op het circuit liepen voordat de motoGP race voor iedereen was afgelopen :j :j :j .
of nog erger: op de middenstreep stoppen, om te kijken waar je maten zijn. Ik reed er bijna achterop, wat een sukkel |( dan stop je toch even op de vluchtstrook
 
Elk jaar wordt het erger, en eigenlijk is er maar 1 oplossing:
NIET MEER NAAR DE TT GAAN!!!

Niet meer naar de TT gaan om die klerel**ers??
Ik laat me echt niet door dat soort mijn TT bederven, het is inderdaad kl*te dat die lui op de baan komen, en de uitloopronde volledig verknallen.
Jaren terug hadden we Rossi nog bij ons in het hek hangen, nu allemaal dronken appie's!
Als dat zo doorgaat komen de rijders in hun naakie en op een gestripte motor terug in de pits!
Dan gaat het er in september bij de Superbike toch aardig beter aan toe, maar ja ander soort bezoekers hé.
Het is triest, moeten er dan dubbele hekken komen met honden daar tussen a la gevangenis?
 
Niet meer naar de TT gaan om die klerel**ers??
Ik laat me echt niet door dat soort mijn TT bederven, het is inderdaad kl*te dat die lui op de baan komen, en de uitloopronde volledig verknallen.
Jaren terug hadden we Rossi nog bij ons in het hek hangen, nu allemaal dronken appie's!
Als dat zo doorgaat komen de rijders in hun naakie en op een gestripte motor terug in de pits!
Dan gaat het er in september bij de Superbike toch aardig beter aan toe, maar ja ander soort bezoekers hé.
Het is triest, moeten er dan dubbele hekken komen met honden daar tussen a la gevangenis?
Natuurlijk gaan ook wij weer volgend jaar, het is ook meer bedoeld om een daad te stellen t.o.v. de organisatie, die gewoon de kop in het zand steekt voor dit soort taferelen. Als er ME rondom de baan zou lopen, idd tussen dubbel dranghek door zoals jij voorsteld, en dan meer dan die 4 die ik het hele weekend heb gezien op het circuit, dan zou er niemand het in z'n hoofd halen om de baan op te gaan.
In Frankrijk: 2 jaar gevangenisstraf als je de baan op gaat. Niemand die het daar in z'n hoofd haald.

Nee, de prioriteit ligt in Assen op het uitschrijven van verbalen, niet op het handhaven van de orde op het circuit
 
Terug
Bovenaan Onderaan