TT 2018

Ik twijfel nog... heb de dag ervoor een evenement van 11 tot 23u (en dan nog naar huis, dus ~0:00u thuis). Vervolgens zouden we rond 6u30-7u moeten vertrekken om op tijd op het circuit te zijn .......

Kun je 6 uur slaap pakken toch ?! Lijkt mij geen probleem, al weet je nooit of je op tijd bij het circuit bent ;)
 
Friday 29th June
09:00-09:40 Moto3™ Free Practice 1
09:55-10:40 MotoGP™ Free Practice 1
10:55-11:40 Moto2™ Free Practice 2
13:10-13:50 Moto3™ Free Practice 2
14:05-14:50 MotoGP™ Free Practice 2
15:05-15:50 Moto2™ Free Practice 2

Saturday 30th June
09:00-09:40 Moto3™ Free Practice 3
09:55-10:40 MotoGP™ Free Practice 3
10:55-11:40 Moto2™ Free Practice 3
12:35-13:15 Moto3™ Qualifying
13:30-14:00 MotoGP™ Free Practice 4
14:10-14:25 MotoGP™ Qualifying 1
14:35-14:50 MotoGP™ Qualifying 2
15:05-15:50 Moto2™ Qualifying

Sunday 1st July
08:40-09:00 Moto3™ Warm-up
09:10-09:30 Moto2™ Warm-up
09:40-10:00 MotoGP™ Warm-up
11:00 Moto3™ Race
12:20 Moto2™ Race
14:00 MotoGP™ Race


08-ned-2_0.big.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aha. Ik heb dus nu 2 campings. De Haar en de zojuist genoemde Eurocamping. Welke zou ik dus moeten kiezen?


moest je eens opzoeken op youtube.camping "DE HAAR" denk ik is toch een speciale.
ik ga al voor de 13 keer naar de TT en ben nog onder de indruk iedere keer als ik daar langskom.
 
In de rest van Nederland kun je dit weekend lekker gassen.

Alle flitscapaciteit lijkt geconcentreerd in het noordelijke deel......

(maar ik gok het er toch maar niet op.....)
 
Gisteravond geen flitsers gezien op dat traject...

... maar ik zat toch lekker rustig te pruttelen in het 'blik dus, boeie :+
 
We gaan dit jaar voor het eerst met de auto wegens omstandigheden. Ja we worden gewoon oud. Deze vraag zal zeker vaker gesteld zijn, maar heeft er iemand tips qua parkeren? We kopen taludkaarten. Is het beter om er bij Westerbork / Beilen af te gaan en achter de Stekkenwal te parkeren? Of kun je toch beter elders parkeren? En ja we vertrekken op tijd, echt op tijd.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dagje vandaag,enige minpuntje was de crash van Jlo,ik zat er wel met m'n neus bovenop op de bult,dat dan weer wel :+
Het circuit is geweldig mooi geworden met de nieuwe tribunes,was er voor het laatst met het wsbk maar het is echt top geworden,geweldige uitstraling :t
 
Laatst bewerkt:
In de rest van Nederland kun je dit weekend lekker gassen.

Alle flitscapaciteit lijkt geconcentreerd in het noordelijke deel......

(maar ik gok het er toch maar niet op.....)

Vanmorgen echt op snelheid gelet, zag al meldingen van bij Amersfoort. Ook dat irritante 80 stuk bij geopende spitsstrook bij Zwolle aan de snelheid gehouden.

Terugweg op de rustigere stukken, goed kijken en toch wat extra gas gegeven O-)
Maar, echt, op de kwalificatie of race dag zou ik het beide richtingen op niet gokken.

We gaan dit jaar voor het eerst met de auto wegens omstandigheden. Ja we worden gewoon oud. Deze vraag zal zeker vaker gesteld zijn, maar heeft er iemand tips qua parkeren? We kopen taludkaarten. Is het beter om er bij Westerbork / Beilen af te gaan en achter de Stekkenwal te parkeren? Of kun je toch beter elders parkeren? En ja we vertrekken op tijd, echt op tijd.

Ik heb zelf geen ervaring met de race dag.

Enige wat ik kan zeggen is dat het er op lijkt dat ze echt hun best hebben gedaan om het verkeer vlot te laten verlopen, ook voor auto's. Twee rijstroken in de "drukke" richting gerealiseerd. Maar dat is dan ook voor de grootste parkeerplaatsen.

Afrit Westerbork / Beilen wordt wel geadviseerd voor talud kaarten, hoewel je dan dwars door die plaatsen komt, lijkt dat me wel het handigst om de adviesroutes te volgen?

Terzijde: Stekkenwal motor parkeerplaats was vandaag niet open, ook ideaal, helemaal om het circuit heen moeten rijden om alsnog bij de hoofdtribune te staan. Het was wel strak geregeld allemaal, maar niet als je van de "verkeerde" kant kwam, stond ik opeens tegen het verkeer in doordat ik af wilde slaan naar de motorparkeerplaats.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen echt op snelheid gelet, zag al meldingen van bij Amersfoort. Ook dat irritante 80 stuk bij geopende spitsstrook bij Zwolle aan de snelheid gehouden.

Terugweg op de rustigere stukken, goed kijken en toch wat extra gas gegeven O-)
Maar, echt, op de kwalificatie of race dag zou ik het beide richtingen op niet gokken.Ik heb zelf geen ervaring met de race dag.

Enige wat ik kan zeggen is dat het er op lijkt dat ze echt hun best hebben gedaan om het verkeer vlot te laten verlopen, ook voor auto's. Twee rijstroken in de "drukke" richting gerealiseerd. Maar dat is dan ook voor de grootste parkeerplaatsen.

Afrit Westerbork / Beilen wordt wel geadviseerd voor talud kaarten, hoewel je dan dwars door die plaatsen komt, lijkt dat me wel het handigst om de adviesroutes te volgen?

Terzijde: Stekkenwal motor parkeerplaats was vandaag niet open, ook ideaal, helemaal om het circuit heen moeten rijden om alsnog bij de hoofdtribune te staan. Het was wel strak geregeld allemaal, maar niet als je van de "verkeerde" kant kwam, stond ik opeens tegen het verkeer in doordat ik af wilde slaan naar de motorparkeerplaats.

Dat vraag ik me juist af. Toen ik met de motor in het verleden eenmaal de weg wist, reed ik juist anders als aangegeven om niet in de file terecht te komen. Bijna iedereen volgt namelijk braaf de adviesroute en daarom sta je in de file. Met de motor heb je keuze. Denk eerlijk gezegd dat het met de auto wat lastiger is. Of je moet zoals hier wel eens geadviseerd wordt, fietsen meenemen.
 
Dat vraag ik me juist af. Toen ik met de motor in het verleden eenmaal de weg wist, reed ik juist anders als aangegeven om niet in de file terecht te komen. Bijna iedereen volgt namelijk braaf de adviesroute en daarom sta je in de file. Met de motor heb je keuze. Denk eerlijk gezegd dat het met de auto wat lastiger is. Of je moet zoals hier wel eens geadviseerd wordt, fietsen meenemen.

Uh, ja, daar heb je ook helemaal gelijk in ;) Inderdaad neemt iedereen die routes.

Zoals gezegd, geen ervaring met de race dag, ik denk alleen met je mee, wellicht dat iemand het kan bevestigen of andere ideeën heeft.

Op de terugweg werd er wel eens compleet over de N371 gestuurd om pas bij Meppel op de snelweg te komen, wellicht kan dat op de heenweg ook?

Of bijvoorbeeld wel afrit 31 Westerbork, maar daarna anders rijden dan het advies:

tp5ecLpl.png


Uiteindelijk kom je op dezelfde parkeerplaats uit, daar is vaak de meeste vertraging met er op rijden en er af rijden?
Dat kan zo lang duren, zelfs op de kwalificatie dag, dat een fiets meenemen en in verderop gelegen plaatsen geen gek idee is.
 
Laatst bewerkt:
Uh, ja, daar heb je ook helemaal gelijk in ;) Inderdaad neemt iedereen die routes.

Zoals gezegd, geen ervaring met de race dag, ik denk alleen met je mee, wellicht dat iemand het kan bevestigen of andere ideeën heeft.

Op de terugweg werd er wel eens compleet over de N371 gestuurd om pas bij Meppel op de snelweg te komen, wellicht kan dat op de heenweg ook?

Of bijvoorbeeld wel afrit 31 Westerbork, maar daarna anders rijden dan het advies:

[afbeelding]

Uiteindelijk kom je op dezelfde parkeerplaats uit, daar is vaak de meeste vertraging met er op rijden en er af rijden?
Dat kan zo lang duren, zelfs op de kwalificatie dag, dat een fiets meenemen en in verderop gelegen plaatsen geen gek idee is.

Ja idd, langs het kanaal rijden hebben we ook wel eens met de motor gedaan. Maar we rijden op tijd weg, het gaat me meer om het laatste stuk. Misschien dat je laatste optie wel een goed idee is.
 
Laatst bewerkt:
Dat vraag ik me juist af. Toen ik met de motor in het verleden eenmaal de weg wist, reed ik juist anders als aangegeven om niet in de file terecht te komen. Bijna iedereen volgt namelijk braaf de adviesroute en daarom sta je in de file. Met de motor heb je keuze. Denk eerlijk gezegd dat het met de auto wat lastiger is. Of je moet zoals hier wel eens geadviseerd wordt, fietsen meenemen.

2 tandems op het dak :+

Komt wel goed; we gaan vroeg genoeg. Talud borden volgen en dan komen we er wel.

Terug :? red bull rookies en dutch supersport 300 kijken en als iedereen al weg is gaan we naar huis :t
 
Mooi dagje vandaag,enige minpuntje was de crash van Jlo,ik zat er wel met m'n neus bovenop op de bult,dat dan weer wel :+
Het circuit is geweldig mooi geworden met de nieuwe tribunes,was er voor het laatst met het wsbk maar het is echt top geworden,geweldige uitstraling :t
Ja de nieuwe winterdijk is ook prachtig. Zijn in Europa nauwelijks circuits die het beter voor elkaar hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan