TT Assen 2022

Viel mij ook al op. Ook zag ik genoeg lege stoelen op de tribunes. Wellicht wel 105.000 kaarten verkocht, dat zou kunnen.
Kaarten van 2020...

En als het toen wel helemaal uitverkocht was.
Maar nu poppetjes niet konden.
Dan kloppen de cijfers idd niet..
 
Volgens Arjan Bos waren er 105.000 toeschouwers. Ik geloof er helemaal niets van. De taluds waren met name in de zuidlus verre van vol. 90 tot 95.000 komt eerst.
Wij moest toch wel lachen toen er tijdens de northern talent cup omgeroepen werd dat het nog volle bak was op de tribunes. Er was in onze wijde omgeving niemand meer te zien :). Wat een debacle dat Moto-E trouwens zeg, pff. Als dat de toekomst van motorsport moet zijn, dan hebben we nog wel wat stappen te zetten.

Voor degenen die zijn blijven zitten, Nothern talent cup wat mij betreft DE wedstrijd van de dag. Jongelui van 14-15 jaar dat 5 dik de ramshoek in duikt, dat was nog eens een show. Daarna gewoon zonder file naar huis gereden, dat was ook de eerste keer in 15 jaar TT :}
 
Als je alles afkijkt heb je én goede doorstroming én kans op prachtige strijd.
Win win
MotoE had wel pech met t weer. Zaterdag was die race superspannend. Al met al weer een prachtige TT. Veel emotie en liefhebbers
 
Als je alles afkijkt heb je én goede doorstroming én kans op prachtige strijd.
Win win
MotoE had wel pech met t weer. Zaterdag was die race superspannend. Al met al weer een prachtige TT. Veel emotie en liefhebbers
Doel meer op het feit dat die fietsen maar 8 a 9 rondjes aankunnen, en als er een crash met 2 motoren is er direct met een rode vlag gezwaaid moet worden ivm veiligheid. Begrijpelijk natuurlijk, maar als je dit aan het grote publiek wil slijten gaat dit toch nog wel een aantal jaartjes duren denk ik.
Maar eens dat het een top TT van Assen was. Zat te twijfelen of dit mijn laatste zou worden gezien de stijgende prijzen en krimpend aanbod, maar moet zeggen dat ik er volgend jaar denk ik toch weer bij ben. Top races gezien.
 
Was net op thuis om de Northern talent cup op YouTube te zien. Wat een spektakel, ook mooi om Van Crugten en Veneman daarbij te zien. Als de wedstrijd direct na de Moto gp was geweest was ik gebleven maar die elektrische rommel hoef ik niet te zien.
 
Was net op thuis om de Northern talent cup op YouTube te zien. Wat een spektakel, ook mooi om Van Crugten en Veneman daarbij te zien. Als de wedstrijd direct na de Moto gp was geweest was ik gebleven maar die elektrische rommel hoef ik niet te zien.
Het weer speelde ook mee bij onze beslissing...., zeker met de MotoE...
Vrijdagochtend naar zitten kijken...., moet er toch wel heel erg aan wennen....
 
Zat te twijfelen of dit mijn laatste zou worden gezien de stijgende prijzen en krimpend aanbod.
Dat dacht ik dus ook… Nu €119,= voor de GT bocht en volgend jaar zal het wel €124,= worden. De sfeer is onbetaalbaar maar er zijn grenzen.
 
Op zich prima plekken op de Winterdijk tribune, maar voor de zekerheid toch maar een rugzak met regenpakken en wat extra spullen, eten en drinken bij (je zult maar net die ene bui op je dak krijgen). Als je die op een volle tribune tussen je benen hebt staan is het na een paar uur niet lekker dat je niet van houding kunt wisselen. Volgend jaar dus even opletten welke rij we kiezen 🙂
 
Wij moest toch wel lachen toen er tijdens de northern talent cup omgeroepen werd dat het nog volle bak was op de tribunes. Er was in onze wijde omgeving niemand meer te zien :). Wat een debacle dat Moto-E trouwens zeg, pff. Als dat de toekomst van motorsport moet zijn, dan hebben we nog wel wat stappen te zetten.

Voor degenen die zijn blijven zitten, Nothern talent cup wat mij betreft DE wedstrijd van de dag. Jongelui van 14-15 jaar dat 5 dik de ramshoek in duikt, dat was nog eens een show. Daarna gewoon zonder file naar huis gereden, dat was ook de eerste keer in 15 jaar TT :}
De NTC heb ik Zaterdag wel gezien met kleine Veneman op kop liggend eraf ,erg jammer.
Pa Veneman was nerveuzer althans dat leek zo op de startgrid dan zijn zoon_O-
Een knallende strijd deze cup.
 
Nou...die planken van vroeger zaten kut..die kuipstoelen zitten na 4 uur ook kut.
Nu lag ik heerlijk op een luchtbed en heb tussen door heerlijk geslapen :P
Die planken waren zwaar lastig al na 20 minuten haha.
Maarre de huidige stoelen ach zo nu en dan staan of ff rondlopen kan geen kwaad.
4 uur lang blijven zitten🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Je hoort het vaak vroeguh was alles beter maar niet alles.
 
Zondag ochtend eerst met de laptop aan nog lekker aan het prutsen en sleutelen in mijn werkplaats de warmup en moto3 race gekeken. Vlak voor de moto2 race verhuisd met een bak koffie naar de bank en tv. Prima zondag TT gezien en nog wat werk verzet aan mijn eigen racer.

Maar ik ben blij dat er gelukkig nog genoeg mensen veel plezier beleven om er live bij te zijn. Want daar moet het circuit het financieel van hebben.
Niet van mij, maar ik wil wel graag dat het nog lang blijft bestaan. :$
 
Het weer speelde ook mee bij onze beslissing...., zeker met de MotoE...
Vrijdagochtend naar zitten kijken...., moet er toch wel heel erg aan wennen....
Heb de Zaterdagrace gezien .
Dingen trekken keihard op vanaf de grid poeh,enne geen opwarmronde nodig.
Was een kicke gave race maar het geluid is net of ik in het jaartal 2267 zit😉
Was wel ff iets_O- er werd een Yamaha motogp gestart ff testje doen toen de grid met de E bikes opgesteld waren.Wat gejuich vanuit de hoofdtribune zo van dassssssssssssss veel beter😆😆😆😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan