TT Assen 2022

Want daar moet het circuit het financieel van hebben.
Niet van mij, maar ik wil wel graag dat het nog lang blijft bestaan. :$
Ik sta er niet van te kijken als de mensen die het circuit het meest opleveren, die dronken lui zijn die achter de taluds staan te kotsen tijdens de MotoGP race. En dat wij als fans, op de bank of op de tribune, en als rijders tijdens de trackdays, het daar dus allemaal aan te danken hebben. :+
 
De NTC heb ik Zaterdag wel gezien met kleine Veneman op kop liggend eraf ,erg jammer.
Pa Veneman was nerveuzer althans dat leek zo op de startgrid dan zijn zoon_O-
Een knallende strijd deze cup.
Ah wist niet dat ze zaterdag ook al een race 1 hadden gehad. Mooi dat alle wedstrijden op youtube staan, net even gekeken. Wel een interessante klasse hoor, had er nog nooit van gehoord ☺. Rijden met 250cc crossblokken als ik de commentator op Assen mag geloven.
En dat pa zenuwachtig is geloof ik wel, maar snelheid stroomt daar in het bloed 👍
 
Rijden met de KTM 250 die voor deze cup is ontwikkeld.
Basis zal wel het 250 SX blok zijn, maar boring x slag is wel anders.

295898_KTM-RC4R-Spec-626x626.jpg
 
Vroeger was alles beter O-)
en de eerste TT van mij:
Bekijk bijlage 1776690
Toen kocht je ook nog een zakje patat voor fl0,10 en was je zakgeld/salaris ook een stuk lager.
Assen is t.o.v. andere GP's absoluut niet duur. Ik meen me te herinneren dat een kaartje voor de GP in Mandalika een half maandsalaris voor de gemiddelde Indonesiër kost.
 
Blijkbaar ben ik een broekie vergeleken met de andere posters hier, mijn eerste TT was in 1983...ik was net 18, net m'n motorrijbewijs een maandje of 4 op zak.
En ik, op de motor erheen, was geweldig!
 
Ik sta er niet van te kijken als de mensen die het circuit het meest opleveren, die dronken lui zijn die achter de taluds staan te kotsen tijdens de MotoGP race. En dat wij als fans, op de bank of op de tribune, en als rijders tijdens de trackdays, het daar dus allemaal aan te danken hebben. :+
Die dronken lui was me dit jaar ook wel een doorn in het oog. Ik zat op het talud net tussen 2 zuipgroepen in. Dat is op een gegeven moment niet leuk meer. je kent het verloop. Eerst zijn ze nog niet helemaal wakker maar moet er begonnen worden met bier. Dan worden ze wel even wat gezellig. dan word het brallerig. dan word het schreeuwen. Daarna hakt de drank er in en ligt met half in coma te slapen en als ze wakker worden gaan ze vervelende doen met elkaar.

Zit al jaren op het talud maar dit jaar was het echt minder leuk.
 
Die dronken lui was me dit jaar ook wel een doorn in het oog. Ik zat op het talud net tussen 2 zuipgroepen in. Dat is op een gegeven moment niet leuk meer. je kent het verloop. Eerst zijn ze nog niet helemaal wakker maar moet er begonnen worden met bier. Dan worden ze wel even wat gezellig. dan word het brallerig. dan word het schreeuwen. Daarna hakt de drank er in en ligt met half in coma te slapen en als ze wakker worden gaan ze vervelende doen met elkaar.

Zit al jaren op het talud maar dit jaar was het echt minder leuk.
Ik zit altijd op de tribune, nooit last van vervelende of vervelende dronken mensen.
 
Nou, met de WSBK Superbike dit jaar kwam de familie Pauper ook op de GT tribune zitten brallen en “interessant” te doen en 1 begon later met bier gooien naar beneden… Gelukkig na een half uur waren ze weer weg.:W
 
A.s. vrijdag en zaterdag is er ook weer een leuk event (Dutch Classic) op het TT circuit.
Helaas werkt de link op de officiële TT Assen website niet, maar : Hier staat alle info. Klik op : Programmheft Assen 2022
Er komen in ieder geval een hoop interessante viertakt (WSBK) en tweetakt (GP) classics naar Assen.
Ik kan zelf helaas niet '(
 
Dat zijn vast bezoekersaantallen over het hele weekend.
105000 mensen vandaag. Hoofdtribune bomvol
Lekker boeiende discussie...
Ik vind t vooral mooi dat kleine europesche fabrikanten de Japanse reuzen sportief verslaan
Passie wint van Perfectionisme
Japan is bezig met de toekomst en investeren niet al te veel meer, vrees ik.
Geniet nog een paar jaartjes van de Motogp zoals het nu is. Binnen 10 jaar is dat weg, denk ik.
 
Met elektrische motoren is er weinig toekomst voor de Moto gp vrees ik.
Heb verschillende mensen gesproken tijdens het afgelopen TT weekend, ze gaven allemaal aan niet meer heen te gaan mochten er elektrische motoren komen.
 
Ik vind het tot op heden ook niks..., maar het zal wel gaan elektro gaan worden..
Eerst met andere (bio) brandstof etc. maar uiteindelijk zal het toch overgaan....
 
Dat zeggen wij allemaal wel...maar er staat een nieuwere generatie op die hier mee opgroeit. Meer voor openstellen?
Dat zeg je wel, maar het grootste deel van de TT bezoekers is opgegroeid met verbrandingsmotoren, en als die afhaken dan is er zoals je zegt wel een nieuwe groep, maar die is lang niet zo groot.
Voorlopig hebben ze geen plannen om volledig elektrisch te gaan. Eerst inderdaad bio-fuel.
 
Dat heeft een overgangstijd nodig. Daar ben ik van overtuigd. Ik ben hartstikke blij met mn rammelende ducati. Maar weet ook dat het over 10 jaar bv 5.00 euro per liter gaat kosten. Als ik het niet meer wil of kan betalen..gaat ie op een sokkel in m'n huiskamer. Permanent ipv alleen de winter. :)
 
Dat is maar de vraag. Zelf ben ik van de generatie van sleutelen aan je eigen tweetakt brommer en was je met vrienden aan het kijken wie de snelste brommer had, was je bezig met cilinders, carbarateurs, tandwielen, uitlaten en alles. Ik zie dat (bijna) niet meer. Zie door vrijwilligerswerk bij een voetbalclub veel jongeren maar dit leeft niet. Er zal altijd wel een groepje interesse hebben in racen en als er een Nederlander vooraan meedoet dan leeft het op (Max effect in F1) maar voor mijn gevoel neemt dit wel af.
 
Hebben de nieuwe generaties straks wel wat met racen?
Ik ken ze niet.
Al heeft mijn zoon (nu 24) toen hij elf was wel een werkstuk en spreekbeurt over Jorge Lorenzo gedaan. :}
En het was 100% copy paste van de Wikipedia die ik geschreven had.
Ik wist niet dat hij dit ging doen en zag het pas achteraf.
Mijn teksten.
Dat wist hij dan ook weer niet. _O-
De meester zag het wel 'van internet', vandaar een zesje.
Misschien Rossi fan. :+ :+

Verder is het voetbal wat de klok slaat, ook bij de jongste (nu 14 en Liverpool only :? :') )
 
Terug
Bovenaan Onderaan