TT Assen staanplaatsen met 2 kids (9 en 12)

Jeroenvw

Rookie
9 apr 2018
8
0
Alphen aan den Rijn
Ik ben van plan voor het eerst naar de TT te gaan, en meteen ook mijn 2 boys mee van 9 en 12. Met de auto. Op zondag :)
Het leukste lijkt me staanplaatsen op het gras, met 3 stoeltjes, genoeg eten drinken zonnebrand etc.

Is dit een beetje te doen met kids?
Snap dat we er al vroeg moeten zijn. Is een uurtje of 6 aan komen rijden bij het circuit te doen, of is dat al te laat?
De kids zijn nog relatief klein (in lengte) dus zou jammer zijn als ze tegen een betonnen muur of rand aan zitten te kijken, iemand tips voor een leuke plek?
Verder zijn alle tips welkom!
 
Het is geen concert dus echt staan plaatsen zijn er niet, je hebt taluds waar je op kan staan,zitten ,liggen.. Heb zelfs mensen er zien koprollen.

Ik zorg zelf dat ik rond 8 uur de auto kan parkeren, ben je om kwart voor 9 op je plekje ongeveer.. ruim op tijd
 
Kunt er gerust om 6 uur gaan zitten maar maakt weinig verschil voor zover ik weet ;)
Ik ga zelf voor t eerst op het talud zitten dus ik moet ook een mooi plekje zoeken..
Afgelopen jaar zaten we bij de Rossi tribune, mooie plek maar helaas geen talud
 
Afgelopen editie zat ik op het talud rechts van de hoofdtribune, leuk zicht alleen erg druk met mensen die ongeveer halve weide's claimen met een doek of stoelenformatie, is ook goed te doen voor kinderen, er 2 constant aan het rondrennen van boven naar beneden:+

neem inderdaad zonnebrand mee en vorig jaar was het stofhappen daar dus misschien daar iets op vinden plastic tasjes om op te zitten of iets in die vorm,

have fun*O*
 
Haha klinkt goed! Wat een geweldige race was het ook vorig jaar! En super lekker weer. Wil er dit jaar gewoon bij zijn :)
Leuke is trouwens dat kids onder de 15 gratis naar binnen mogen (behalve als je tribune kaarten hebt).
 
Afgelopen editie zat ik op het talud rechts van de hoofdtribune, leuk zicht alleen erg druk met mensen die ongeveer halve weide's claimen met een doek of stoelenformatie, is ook goed te doen voor kinderen, er 2 constant aan het rondrennen van boven naar beneden:+

neem inderdaad zonnebrand mee en vorig jaar was het stofhappen daar dus misschien daar iets op vinden plastic tasjes om op te zitten of iets in die vorm,

have fun*O*

Welk talud bedoel je dan ? JE hebt ernaast de winterdijk tribune en de GT aan de andere kant..
 
Talud rechts van de Geert Timmer tribune, dat is technisch rechts van hoofdtribune alleen erg slecht uitgelegd8-)
 
ik zou als het de eerste keer is gewoon even een vrijdag danwel een zaterdag training meepakken. De beleving is voor de kinderen waarschijnlijk het zelfde. En mochten ze het gedurende de dag het zat zijn kun je gewoon lekker naar huis zonder al te veel drukte.

mocht je merken dat het een succes is kun je het jaar erop alsnog besluiten op de drukke zondag te gaan...

mis jij je desgewenst je race dag niet en zadel je de kinderen niet op met een vervelende ervaring op die juist heel mooi had moeten zijn.

Ik ben opgegroeid met de donderdag trainingen en heb daardoor de liefde voor de sport ontwikkeld. Het maakte mij niet uit dat ik niet op de racedag er was, de beleving van op het circuit zijn met alle spectakel van de trainingen en de randvoorwaarden waren voor mij al genoeg als onvergetelijke ervaring!
 
Zodra die van mij groot genoeg is, zal ze eerst een vrijdag of zaterdag mee gaan. Zondag kijken we dan thuis, of mama gaat naar huis en papa blijft een dag langer om de race alleen te zien.

Dit vanwege de drukte op zondag en om eerst maar eens te zien of ze het wel leukt vindt. Zo niet. Zijn we op vrijdag/zaterdag zo naar huis.

Voor wat betreft de zonnebrand, vergeet vooral de regenponcho niet!
 
Zodra die van mij groot genoeg is, zal ze eerst een vrijdag of zaterdag mee gaan. Zondag kijken we dan thuis, of mama gaat naar huis en papa blijft een dag langer om de race alleen te zien.

Dit vanwege de drukte op zondag en om eerst maar eens te zien of ze het wel leukt vindt. Zo niet. Zijn we op vrijdag/zaterdag zo naar huis.

Voor wat betreft de zonnebrand, vergeet vooral de regenponcho niet!

En je kaplaarzen 🤪
 
Los van 'hoe laat en waar' je moet zijn, denk na over gehoorbescherming voor je kinderen;
het geluid is echt oorverdovend, en vooral bij kinderen is een gehoorbeschadiging zo geregeld hoor.
Zomaar een tip van iemand die dit vroeger onzin vond, en niet stoer enzo, maar die nu wel met een continu sissend geluid in de oren rondloopt.
Tinitus dus....
 
Altijd op talud gezeten maar baal de laatste jaren zo van die gasten met hun stoeltjes die voor je snufferd gaan zitten.
Of die gasten die op het laatst zich er nog ergens tussenwurmen terwijl er geen plaats meer is.
Kans is best groot dat de kids weinig zien.

Voor dit jaar maar tribunekaarten besteld.
 
Ik heb 2 jaar terug ook weer eens last-minute op het talud gezeten ipv op een tribune, viel mij ook wat tegen..

Het sjouwen met stoeltjes, dronken duitsers in je nek en extra drama als het regent maakt het voor mij niet meer zo intressant (vaak ook geen videoscreen)

Persoonlijk zou ik er wat euro's extra tegenaan gooien (kost toch al geld) en kijken of je nog op de noordlus/haarbocht (einde rechte stuk) terecht kan, Geeft toch veel meer comfort op dit soort dagen.
 
Tip: ga volgende week lekker naar de superbikes op Assen. Dit omdat:
- Je met 1 kaartje overal mag komen. Regent het, lekker op de tribune gaan zitten. Daarnaast kan je dus op verschillende plekken gaan zitten gedurende de dag.
- Het is dan minder druk
- Geen straalbezopen volk om 9:30 uur, echte raceliefhebbers.
- Voller programma.
- Kids gratis!

Mooie taludplekjes die ik de moeite waard vind:
- de bult (thv de linkerknik). Wel bovenaan een plekje bemachtigen, maar je zit daar onderhand op het circuit :).
- het stuk meeuwenmeer - hoge heide - ramshoek. De snelheid en gevechten die je daar gaat zien zullen vast op prijs gesteld worden door de boys.

Veel plezier!
 
Los van 'hoe laat en waar' je moet zijn, denk na over gehoorbescherming voor je kinderen;
het geluid is echt oorverdovend, en vooral bij kinderen is een gehoorbeschadiging zo geregeld hoor.
Zomaar een tip van iemand die dit vroeger onzin vond, en niet stoer enzo, maar die nu wel met een continu sissend geluid in de oren rondloopt.
Tinitus dus....

Daar heb je zeker een punt. Vroeger met de tweetakten was het veel minder en ook WSBK is stiller.
Alle GP klassen maken meer kabaal, waarom rijden ze daar niet met wat meer demping.
Op sommigen plaatsen langs de TT baan vooral de hoofdtribune is het niet aangenaam meer om te kijken zonder gehoorbescherming.
 
Tip: ga volgende week lekker naar de superbikes op Assen. Dit omdat:
- Je met 1 kaartje overal mag komen. Regent het, lekker op de tribune gaan zitten. Daarnaast kan je dus op verschillende plekken gaan zitten gedurende de dag.
- Het is dan minder druk
- Geen straalbezopen volk om 9:30 uur, echte raceliefhebbers.
- Voller programma.
- Kids gratis!

Mooie taludplekjes die ik de moeite waard vind:
- de bult (thv de linkerknik). Wel bovenaan een plekje bemachtigen, maar je zit daar onderhand op het circuit :).
- het stuk meeuwenmeer - hoge heide - ramshoek. De snelheid en gevechten die je daar gaat zien zullen vast op prijs gesteld worden door de boys.

Veel plezier!
Voller programma? Bij de TT zijn 5 races. Vrijdag en zaterdag volop trainingen. Maar ja , als de helft van het volk na de MotoGP al weggaat. ...
 

Via de Hema heb je nog een leuke aanbieding voor taludkaarten.
En tot 15 jaar is het gratis dacht ik.

Klopt zie volgende :

Jeugd tot en met 15 jaar heeft gratis toegang tijdens de TT en het WK Superbike.
Dit geldt bij de TT alleen voor taludplaatsen.
Bij het WK Superbike zijn ook de tribunes voor de jeugd toegankelijk.
(Gratis jeugdkaarten zijn tijdens het evenement aan de kassa’s van het circuit te verkrijgen, van tevoren bestellen niet mogelijk)
 
Dit jaar ook weer van de partij,ook gewoon met de auto en de kids.Twee jaar geleden ook geweest,waren om 5uur uit Lisse vertrokken.En kwamen om 7:00 aan.Konden rustig rond lopen om op de talud een mooi plekje uit zoeken.Was lange mooie dag, waarbij we nog hebben genoten van de 1e plaats van Rossi😎Het enige nadeel wat je heb als je vroeg bent met de auto,dat het lang duurt voordat je het parkeer terrein af bent en de snelweg op kan.Maar met file van auto,s en motoren kunnen er wel meeleven👍
 
Volgens mij als je vroeg bent sta je juist met je auto extra gunstig ;)
Afgelopen jaar lieten ze ons in het gras parkeren op ca 40 min lopen vanaf de baan.. kwam omdat we laat waren werd er gezegd.
 
Als je voor het eerst gaat met de kids: vergeet de races, en laat het een experience zijn. Ik woon vlak bij, en ga regelmatig met de kinderen (5 en 8) even een uurtje kijken. vaak zijn ze het dan wel zat, of willen ze lekker rennen. Bij een nationale race of andere racedag dan SBK en TT kan dat ook gewoon. en kost nie duur nie ;-)
Ik onderschrijf de suggestie om lekker op zaterdag naar de trainingen te gaan ;-)

Wat je ook doet, comlimenten voor je opvoedkundig initiatief: Have Fun!
 
Ik ging vroeger ook altijd met mn vader naar de trainingen, lekker rustig en beetje rennen over de taluds of plaats nemen op de tribune's. Allemaal helemaal top. Tegenwoordig neem ik mn pa altijd mee naar de races. Net als hoe hij het met zn vader en opa deed.
 
Ik weet het nioet hoor maar vooral bij de taluds is op zondag ook voldoende plek om te rennen en gek te doen toch ? Op tribune is het een ander verhaal.. en of je ze in t oog kan houden is ook weer een ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan