TT-Assen, strenge politie controle ?

Maar dan wel in je leren pak en je helm meenemen net als ongeveer de helft van de koekblik rijders.
WAT EEN SUKKELS ;)
Ik blijf erom lachen als ik er weer één zie uitstappen met zijn volledige pak aan en daarna zijn helm uit de kofferbak vist.
Iemand anders dit soort rituelen al eens gezien ;)
Dat moeten DÉ losers van de eeuw zijn |( |( |(


Fotowtjes van maken en hier publiceren aub O-) O-) })
 
Mijn bike heeft teveel lawaai, ga elk jaar naar de SBK en naar de TT.
Ben nog niet aangehouden. ( niet voor teveel db ;) )
Ga mijn originele demper er niet elke keer op draaien. ( ivm afstelling )
Op zich valt het wel mee het is alleen erg lullig als het je overkomt. Maar als je ziet hoeveel motoren er rijden is het percentage wat bekeurd wordt relatief klein naar mijn idee. maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Maar als je geen risico's durfde te nemen was je ook niet gaan motorrijden toch? :p maar je weet zeker dat je geen bekeuring krijgt als je met de trein of auto gaat of wanneer je een originele pijp monteert, maar dan is het ook niet spannend meer toch? :p

Die van mij maakt ook veel te veel lawaai :P Maar ik heb geen zin om met dure TT-kaarten op een parkeerplaats te moeten blijven omdat m'n kentekenbewijs is ingenomen :X Dan neem ik liever geen risico, de kans dat je gepakt wordt is gewoon wat groter. Het weekend is al duur genoeg zonder allerlei boetes :(
 
tja en zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen.
Wat betreft de wannabees die op de fiets stappen met een motor pak aan die heb ik wel eens gezien inderdaad. Maar misschien doen deze bikers het andersom. Kopen eerst het pak, willen dan het gevoel hebben biker te zijn en gaan dan motorrijles nemen ;)
 
Al diverse keren op de bike naar zowel TT als Superbike geweest. Nog nooit staandegehouden. Gewoon zorgen dat je rijstijl niet opvalt dan is er niets aan de hand.
Verder inderdaad uitkijken voor de koekblikkers :r ......vooral op de weg terug
.....in de file :(
 
Op de racedag zelf is het te druk om grootschalig te controleren en hebben ze het te druk met het verkeer in goede banen te leiden. De dagen voor de racedag is het verkeer rustiger en wordt er zeer intensief gecontroleerd, zowel op snelheid als op lawaai e.d. Op de racedag gewoon rustig rijden en niet stunten en er is niets aan de hand. Overigens reed Wimmels dit jaar in z'n 5 langs de agenten, om het geluid zoveel mogelijk te smoren. Normaal hoor je hem op 5 kilometer afstand van de snelweg komen met z'n open brul[ijpen. :+
Maar een origineel pijpje scoren en er even onder hangen bij dit soort evenementen is best wel handig. (Ook voor ritjes naar de Eiffel e.d.) Ik zie nl dat de controles steeds strenger worden.
 
Dat moeten DÉ losers van de eeuw zijn |( |( |(


Fotowtjes van maken en hier publiceren aub O-) O-) })
Worden er tijdens zo een TT niet heel wat motoren gestolen??? Als je met de motor komt, kan je maar 1 passagier menemen. Kom je met de auto, dan kan je 4 passagiers menemen.

Snap je het verband? ;-) Dus... Oppassen voor die mannen die met de auto komen en een volledige motoroutfit aanhebben...
 
Inderdaad, zo denk ik er ook over.............maar aangezien ik nog voor ongeveer 500 euro aan openstaande boetes heb |( , heb ik besloten maar even op safe te gaan :( .

Als je 500 euro openstaande boetes hebt stel ik voor dat je die gaat betalen! |(

Misschien durf je dan weer over straat ;) .

Ohja, uitlaat met teveel herrie kost 95euro. (milieudelict)
Als je het heel bont maakt mag je (tijdelijk) kenteken deel 1 inleveren.
 
domme vraag :

Hoeveel DB mag je eigenlijk hebben dan ?

ik heb een FZR 600 met een Laser Deeptone demper eronder
en mijn droom is om één keer op de motor naar de TT te gaan
en vorige jaar mijn rijbewijs gehaald dus dit jaar naar de TT


Maar wat is teveel ????
 
domme vraag :

Hoeveel DB mag je eigenlijk hebben dan ?

ik heb een FZR 600 met een Laser Deeptone demper eronder
en mijn droom is om één keer op de motor naar de TT te gaan
en vorige jaar mijn rijbewijs gehaald dus dit jaar naar de TT


Maar wat is teveel ????

Afhankelijk van je motor zal het ergens tussen de 80 en 90db zitten.
 
Volgens een artikel in Moto 73 van begin dit jaar ligt de norm die de KLPD hanteert op 100 DB. Daarboven krijg je een prent. Althans volgens dat artikel (Was een vergelijkingstest met uitlaten)
 
Hangt af van type motor,
op je framenr.plaatje ff kijken wat hij mag hebben (bijv.90).
de politie doogt het tot 3db meer, daarna boete tot 10db meer. schop je het daarboven mag je je papiertje aan oom agent geven en hem laten keuren met de originele sigaar.

dacht dat het zo zat :X
 
Al diverse keren op de bike naar zowel TT als Superbike geweest. Nog nooit staandegehouden. Gewoon zorgen dat je rijstijl niet opvalt dan is er niets aan de hand.
Verder inderdaad uitkijken voor de koekblikkers :r ......vooral op de weg terug
.....in de file :(
daar heb je volkomen gelijk in ,gewoon rustig aan doen en rechts rijden graag dan kunnen wij er tenminste netjes langs }) ,he Hook :X
 
Ben jaren terug ook aangehouden op weg naar de tt met mijn yzf 750, met doma demper. Vraagt de agent geef eens gas, dus ik geef gas tot aan 5500 toeren ongeveer dan hield de exup klep het meeste geluid nog tegen.Bij 10.000toeren mocht ik vast betalen. Zegt ie dat is in orde en de bandjes vraagt hij? ik zo droog mogelijk: die liggen er op meneer.
Toen keek hij wel zo dom terug, dacht vast dat ik echt simpel was.
 
Maar dan wel in je leren pak en je helm meenemen net als ongeveer de helft van de koekblik rijders.
WAT EEN SUKKELS ;)
Ik blijf erom lachen als ik er weer één zie uitstappen met zijn volledige pak aan en daarna zijn helm uit de kofferbak vist.
Iemand anders dit soort rituelen al eens gezien ;)
hahahahhaahahhaha :}
ja dit heb ik ook gezien

maar welke datum is de tt eigenlijk weer
 
Twee jaar geleden ook bekeurd voor teveel geluid. We reden in een groep (die zijn makkelijk te pakken, heb je er gelijk 10) en achter oom agent aan. We dachten nog: we reden de juiste snelheid dus ons kan ie niks maken. Bij de eerste benzinestation na de Wijk (aan de A28) gingen we eraf. Dit was op de vrijdag. Het klopt dat ze dan meer controleren op geluid en andere technische dingen.
We moesten achter elkaar staan en werden één voor één gecontroleerd. Ik met mijn SV en mijn vriend met z'n RSVmille. Nou dat ging niet goed. Mijn vriend 105 db waar 97 mag en ik had volgens mij 102 waar 88 mag. Beide een boete van 115 euro en kenteken inleveren. We mochten wel verder (bewijs dat ie ingenomen was) en moesten drie weken later de motor opnieuw laten keuren. We hebben de orginele eronder gedaan en toen was alles goed?! O-) Appeltje eitje. We doen dit nooit weer meneer de agent O-)
Met orgineel had ik 85 db. Dat was natuurlijk weer veel te weinig. Sinsdien rij ik wel met db killers. Ik vond 102 ook wel net iets teveel en dan zou ik onder de 10 db blijven en dat lijkt me iets beter.
De volgende keer toch iets beter opletten en misschien binnendoor rijden (zeker op vrijdag) of orgineel er ff op. ;)
Dat was met recht een duur weekendje Assen en we reden nog wel zo netjes.
 
Maar dan wel in je leren pak en je helm meenemen net als ongeveer de helft van de koekblik rijders.
WAT EEN SUKKELS ;)
Ik blijf erom lachen als ik er weer één zie uitstappen met zijn volledige pak aan en daarna zijn helm uit de kofferbak vist.
Iemand anders dit soort rituelen al eens gezien ;)
en dan heb je ook nog mensen die hun pak schuren met een schuurpapiertje of er een slijptol langshalen echt om te lachen ik en dan idd je pak en je helm uit je auto halen ik had vorig jaar een grote tas bij me met een korte broek erin en heb lekker in mijn korte broek gelopen en na afloop weer in mijn pak gekropen
 
doen ze 't met die landelijke motordag ook, of kan ik me Laser eronder laten zitten, of mag ik dan niet meedoen op het circuit?
 
doen ze 't met die landelijke motordag ook, of kan ik me Laser eronder laten zitten, of mag ik dan niet meedoen op het circuit?

Volgens mij zijn er wel regeles op het circuit. Zou het voor de zekerheid even navragen. Het zou zonde zijn als je niet mee mocht doen omdat je teveel lawaai hebt :p
 
Tijdens de tt zullen die klootzakken het niet laten om voor elk klein miereneukdingetje te schrijven, dus orginele pijp is erg aan te raden.
 
Tijdens de tt zullen die klootzakken het niet laten om voor elk klein miereneukdingetje te schrijven, dus orginele pijp is erg aan te raden.


Dat valt dus erg mee, in al die jaren ben ik 1 keer aan de kant gezet en dat was niet omdat mijn bike teveel lawaai maakte.
Je moet niet gaan stunten en teveel lawaai hebben en dan ook nog eens een grote bek opzetten. Want dan ben je de lul maar dat is ook buiten de TT om zo.

Maar iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik ga niet mijn mooie demper wisselen voor een orgineel, ik heb hem er juist opgezet voor de mooie klanken. En iedereen mag deze klanken horen.Ook de politie :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan